BBK HIGHPRESSURE,FATTY PIPE,BUTTERFLY,ETC....

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
schroefje

BBK HIGHPRESSURE,FATTY PIPE,BUTTERFLY,ETC....

Bericht door schroefje »

Nou vandaag langzaam aan weer verder gegaan maar moet zeggen wel met wat problemen :(

ten eerste de zuiger en cilinder zaten er zo op geen problemen tegen gekomen.Alles was ERG netje's afgewerkt op deze ADA racing cilinder.

Maar toen kwam het carburateur verhaal het is te doen maar als je beginnend monteur bent zou ik mijn eigen er niet aan wagen!!

Maar goed het eenigst wat iets wat vervelend is aan deze carburateur is dat je plaatje's moet gaan buigen en het gas plaatje is wat werk om deze uit te lijnen naar de gasklephendel.Voor de rest is dit wel een erg fijne carburateur om mee af te stellen.

Rocketkey zat er zo in eerst zonder loctite maar dat ging niet echt lekker dan zit je met dat ding dat hij er steeds uit valt.(of ik deed het niet goed) Maar goed hij zit er duidelijk goed in zoals je op de foto's kan zien.

Racemebraam was ook geen probleem.

Toen kwam het ergste .....De fatty pipe is erg kwel maar het past niet geheel lekker op een aikido met een BBK ik heb 1 veerlipje moeten verlassen omdat deze tegen de cilinder aan kwam.

De uitlaat aansluiting vanaf de bocht naar de cilinder is iets krap en dan kan je de inbus niet goed vast draaien.Tevens komt de uitlaat niet geheel in het midden uit ik zal deze dan ook van de week ff moeten verwarmen en buigen.

Alles ff aangesloten en het blok op de motersteun vast gezet (zonderkoppeling etc) Proef gedraaid 3e trek ging hij aan en wat een geluid....Maar dit was van korte duur na 30 sec viel hij uit ik heb hem geprobeerd opnieuw te starten maar helaas begaf mijn aantrek unit het...Ik naar de winkel om deze te vervangen en zo juist weer laten draaien en wat brult dat zeg....maar en jha het kan...trek ik weer dat K@#T ding verrot.....dus een tip voor de mensen die met hoge druk gaan werken je startunit vind het niet leuk!!!

Ik ga zo ff een bitje halen en dan ga ik hem maar starten met de boormachine kijken of dat gaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou ik krijg hem dus ook niet gestart met de boormachine weet iemand trouwens hoe je die walbro het beste kan afstellen? en wel naaldje is nu welke ? rechts gasnaal? links hoofdsproeier?
Gast

Bericht door Gast »

super ziet er netjes uit,
heb je nog geen racekoppeling?want dat scheelt egt als je in hoge toeren laat aangrijpen.
een trekstarter, past die niet van een beter merk,jizeren ofzo.
en als je een koppeling gaat halen, dan heb je ook een ander koppelingshuis nodig mijne begaf het na 3 keer met een racekoppeling rijden.

maar het ziet er leuk uit
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

dan was dat een slecht koppelings huis
ik heb ook race koppeling maar gaat perfect alleen schoentjes zijn weg gesleten maar goed hij is naar Hank Kok me koppeling dus ja.
lijkt mij stug maar goed.
loopt dat cilindertje een beetje?
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

ziet er erug goed uit maar scouly, koppelingshuis kapot :roll:
schroefje

Bericht door schroefje »

steurtje schreef:dan was dat een slecht koppelings huis
ik heb ook race koppeling maar gaat perfect alleen schoentjes zijn weg gesleten maar goed hij is naar Hank Kok me koppeling dus ja.
lijkt mij stug maar goed.
loopt dat cilindertje een beetje?
Huis en koppeling komen eraan wil deze koppeling gewoon ff opfikken (zitten wel zwaardere veren in)

Ik heb zojuist even de boormachine van mijn pa gehaald want mijn accu tol krijg hem niet aan de praat wat een compressie zeg :twisted:

En ik denk dat dit heel goed loopt hij heeft nog maar 2 x gedraaid omdat de compressie zo hoog is dat de trekstarters blijven breken en ik heb er nu nog maar 1 liggen en die wil ik graag bewaren tot ik hem eindelijk heb afgesteld kan iemand mij nog tips geven over die walbro want wat is nu welk sproeierdje? ik ben echt ff de weg kwijt ben al heel de dag bezig en ik heb er nog geen meter op gereden als het zo tegen blijft zitten zal ik mijn spuit en las werk moeten gaan verzetten :cry:


En dat geluid das gewoon om eng van te worden als hij loopt,zodra hij loopty zal ik ff een filmpje maken tevens zal ik van de dyno nog een filmpje maken :twisted:
Gast

Bericht door Gast »

www.racekarteng.com/ walbro.html

www.muller.net/ mullermachine/docs/walbro1.html

staat walbro explo tekening,met benamingen.

ik vind de koppelingshuis niet echt mooi op de as zitten bij een chinees,daar was mijne gebroken. oke misschien ook wel het rijgedrag en hoge toeren waar hij pakt.
Gast

Bericht door Gast »

schroefje

Bericht door schroefje »

Bedankt maar het is evenniet meer nodig heb zojuist mijn bout van mijn vliegwiel > krukas afgedraaid :evil:

Dus ik zal morgen toch echt even naar V-racer moeten gaan en kijken wat er aan valt te doen.Laat ik hem gelijk daar afstellen en de koppeling + huis doen. 8)

En wie weet nog wel een stage 2 (minus de spullen die ik reeds al heb)


p.s weet iemand de openings tijden van V-racer?
Gast

Bericht door Gast »

Dit staat op de site:

Openingstijden:

De hele week van 09:00 tot 21:00 uur ‘s avonds behalve zondag, altijd wel eerst even kontakt opnemen we zijn ook vaak onderweg!
schroefje

Bericht door schroefje »

Tim. B schreef:Dit staat op de site:

Openingstijden:

De hele week van 09:00 tot 21:00 uur ‘s avonds behalve zondag, altijd wel eerst even kontakt opnemen we zijn ook vaak onderweg!
Bedankt had al een mailtje gestuurd!!
Gesloten