Wielen???

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
polleke7

Wielen???

Bericht door polleke7 »

Hallo allemaal als eerste. Ik wil een minibike gaan bouwen en heb even wat tips nopdig voor het maken van de naven en hoe je die bande er dan op legt.....
Draaien jullie de achternaaf om??? Om zo het fietstandwiel te gebruiken?? Ook wil ik graag wat informatie over het inkorten van de voorvork. Al met al alvast bedankt. Ik zal hier nog wel vaker te vinden zijn :lol:
En zodra ik enige ervaring heb mijn gegevens posten :D

bvd Pol 8)
Gast

Bericht door Gast »

ik heb ook het naafje omgedraaid en dan het fiets tandwiel gebruikt en dan met draadstangetjes vast gezet
en wat betreft de voor vork moet je zelf kijken wat het makkelijkste is er zijn mensen die hem gewoon afzagen maar ik heb hem helemaal uitelkaar gehaald en dan van alle onderdelen (buitenstuk binnenstuk veren enz.) een bepaald aantal cm eraf gezaagt en toen weer in mekaar gezet en heb ik nu dus een geveerde voorvork

Gr. Utsie
polleke7

Bericht door polleke7 »

heb mijn voorvork netjes ingekort!!! Mooi uit elkaar gehaald en van de binnenpoot en buitenpoot en de veren ieders wat cm eraf gehaald.
Het resultaat---->een mooi geveerde voorvork 8)

Voor het naafje denk ik dat ik een mooi klein puch tandwiel ga zoeken. Is wat steviger namelijk.

Greetz pol
Gast

Bericht door Gast »

let goed op met de achterrem voordat je dure tandwielen gaat kopen en dan tot de conclusie komt dat de rem niet meer past.

kijk of je een ander tandwiel kunt krijgen wat je aan de kant van het fietstandwiel zelf vastzet met boutjes en moertjes aan de binnenkant van de remtrommel.

ik heb hier een tandwiel liggen dat perfect past hoef ook niets uit te vullen dus het word ook nog stevig als ik datga gebruiken, maar ik weet niet van wat voor brommer dat tandwiel is en of ik dat nog nieuw kan krijgen. zou jammer zijn als ik nu gaten in de achternaaf boor en als dadelijk tandwiel versle.ten is niet meer hetzelfde te verkrijgen is
Gast

Bericht door Gast »

Tandwielen van de tomos doen het altijd goed. 22 of 24 tands en op de plaats van je fietstandwiel plaatsen dmv een adaptor ring die je zelf moet
maken en dan met bouten vastzetten. centreer de boel wel goed anders.........................dat kun je zelf wel bedenken...............
Gesloten