Vraagje over de koppeling

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Vraagje over de koppeling

Bericht door Gast »

Hey iedereen,

Ik ben al een tijdje lid van het forum maar heb nog niet veel kunnen schrijven hier, daar ik eerst het forum grondig ben aan het lezen.

De meeste vragen of problemen die ik heb, heb ik allemaal kunnen oplossen door het forum.

Gisteren heb ik trekveertjes gestoken (merk Zocchi) op de standaard koppeling maar als ik hem even ging testen rook de koppeling verbrand!
Is dit normaal of heb ik tijdens het monteren de klauwen van de koppeling te vast gezet ? Ik heb schrik als ik ze niet al te vast zet dat ze tijdens het rijden zouden los komen met alle gevolgen vandien.

Alle hulp is welkom.
Alvast bedankt op voorhand.

Groetjes,

Stef
Gast

Bericht door Gast »

Staan de veertjes niet te strak, het is wel zo dat de koppeling met de sterekere veertjes veel sneller slijt. Maar als ze te strak staan dan kan je koppeling dus erg snel slijten, of zelfs dat de schoentjes wegbranden.
Gast

Bericht door Gast »

Wat wil je zeggen met "staan de veertjes niet te strak"?
De trekveertjes die ik heb gestoken zijn gewoon veertjes die je niet kan afregelen.
Of moet ik er iets aan veranderen? Het zou toch maar raar zijn want ze zijn speciaal voor de standaard 49cc chineesjes gemaakt.
Gast

Bericht door Gast »

denk dat hij bedoelt dat het te strakke veertjes zijn.
ik had ook laatst rook bij mn koppeling (wel een race erin en behoorlijk strak staan) er zit ook een kering daaro,is die niet aan het wegsmelten? de schoenen hebben best wat te lijen maar als ze eenmaal het huis aanraken dan pakken ze ook wel en gaan ze nietzomaar slippen (denk ik...theoretisch gezien)
Gast

Bericht door Gast »

misschien dat je kering lekt olie in het huis komt en dat verbrand....dacht ik net even snel aan
Gast

Bericht door Gast »

Ik bedoelde geen rook hoor maar ruiken. Hij ruikt verbrand de koppeling.
Ik ga sebiet mijn koppeling nog een opengooien om te zien of ik iets abnormaal zie, zoals die olie die je zei.
schroefje

Bericht door schroefje »

Kan ook gewoon zijn dat de koppeling nu iets meer frictie heeft doordat hij later aangrijpt en dat je dat ruikt vergeet niet dat het schoeisel van een orginele koppeling bagger is!!! dus deze zullen heel snel gaan verbranden wat je dan kan doen is de klauwen opsturen naar HANK of er een goede koppeling inzetten (zocchi race koppeling)


Tevens ben ik toch erg benieuwd of er hier gasten zijn die hun koppelingshuis hebben vervangen voor een betere want HOP heeft er liggen en Salomons & Swierts ook!!!


Maar deze werken niet geheel mee om ff uit te zoeken of ze op een bamibike passen.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb al zitten denken om een race koppeling te kopen van Zocchi.
Nu vraag ik me alleen af dewelke de betere is.

Deze? (2 BEENS KOPPELING MET CARBON BLOKJES)
Afbeelding

Of deze? (3 BEENS KOPPELING MET NIEUWE TEFLON BLOKJES)
Afbeelding

Ik zal wel nog even moeten sparen want ze zijn niet echt goedkoop.
Gast

Bericht door Gast »

ik heb de oorzaak gevonden, al had ik het liever anders gehad.
Ik heb mijn koppeling nog eens opengegooid en wat blijkt nu! 1 van de drie beentjes is gescheurd!!!
Ik veronderstel dat daarom mijn koppeling verbrand rook daar hij dan maar op twee plaatsen grip had in de plaats van drie.

Groetjes,

Stef
Gast

Bericht door Gast »

OF hij is als gevolg van oververhitting kapot gescheurd :idea:
Gast

Bericht door Gast »

Stefke schreef:Ik heb al zitten denken om een race koppeling te kopen van Zocchi.
Nu vraag ik me alleen af dewelke de betere is.

Deze? (2 BEENS KOPPELING MET CARBON BLOKJES)
Afbeelding

Of deze? (3 BEENS KOPPELING MET NIEUWE TEFLON BLOKJES)
Afbeelding

Ik zal wel nog even moeten sparen want ze zijn niet echt goedkoop.

Niemand die me kan zeggen dewelke beter is van kwaliteit?
Gast

Bericht door Gast »

ik heb deze morgen bij katrien de 2beens gekocht ben hem nu aant afstellen (samen met de polini trekveertjes)

maar weet niet juist hoe ze moeten staan, ...

ik geef nu veel gas en hij wil precies wel maar hij trekt niet goed op ...

staan ze dan te strak of niet ... ik had dit als de veertjes juist opgespannen stonden...

direct nog wat proberen...
Gebruikersavatar
hiuy
forum gebruiker
Berichten: 493
Lid geworden op: za 09 apr 2005, 21:13
Locatie: antwerpen-zwijndrecht

Bericht door hiuy »

mag strak aan staan moet ongeveer op 6000rpm opengaan dan zal ie wel ongeveer goed staan .

groetjes steven.
--------------------------------------
stamas sr midi in aantocht \:D/ .
Gast

Bericht door Gast »

kheb ze nu redelijk afgesteld, maar tis beginnen regenen

als ik nu opentrek en gewoon rechtzit dan trek ik hem over...
ik moet nu echt op men vork gaan hangen...

maar hoe weet ik nu eigelijk of ie perfect staat?

groeten
jonas
Gesloten