lachas op minibike?

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

hij heeft hem verkocht :P
schillie

Bericht door schillie »

Carlos Keutel schreef:
lucasb schreef:stikstof om je motertje te koelen :shock:

dan bevriestie man :P
springt je cilinder kapot.. Maar nos is idd behoorlijk veeleisend, maar je motortje zal er niet van kapot lopen of weg branden hoor ;) Het slijt alleen iets harder. De verbranding is harder, je wint er 8 pk mee, maar als je zo'n minibike (sendai dan he) Nou opvoert met 8 pk winst? Dan heb je bijna hetzelfde resultaat en je motortje vliegt dan ook niet uit elkaar, waarom zou het dat bij nos wel doen dan?
bedoel je nou dat je maar 8pk winst kan behalen?
als je dat bedoelt heb je het behoorlijk mis hoor.
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

neej ik wil dat niet zo zeggen ik zeg dat bij hem de keringen er toen ui liepen of ja ze hielden het niet meer mare dat zal niet bij iedere chinees zijn want de een is beter dan de ander ookal is hij voorderest helaal het zelvde want in iedere chinees zit er een fout :evil:
Gast

Bericht door Gast »

maar ook ff te denkan aan je cilinder die het wel moet kunnen trekken.
ik bedoel die MOL waar in het begin over gepraat werd knalde ook koppakking er paar keer uit en vastloper. heb er filmpjes van.
maar het is niet het lachgas wat verbrand maar nog steeds de benzine (zeggen ze)
Gast

Bericht door Gast »

post de filmpjes zou k zeggen.
Gast

Bericht door Gast »

nos geeft gewoon een hogere en snellere verbranding en is totaal niet schadelijk voor de motor als je het juist doet op zijn minst,met een standaardmotor(van een wagen dan) kan je tot 15pk per cilinder krijgen zonder dat het misloopt dus een standaard 4 cilinder krijgt dan in een fractie van een seconde 60 pk meer,wil je hoger gaan moet er wel wat aangepast worden,zeker de zuigerveren.Heb zelf een mercury van 1950 staat al 3 jaar nos op en heb nog nooit een probleem gehad,het hangt er gewoon van af wat je er mee wil doen,standaardmotor hou het simpel,véél pk's meer moet je geld ophoesten.En zo duur is het niet voor een kitje voor in de auto van cryo²,wetsystem betaal je rond de 400€ via duitsland dan.
Gast

Bericht door Gast »

gutte schreef:nos geeft gewoon een hogere en snellere verbranding en is totaal niet schadelijk voor de motor als je het juist doet op zijn minst,met een standaardmotor(van een wagen dan) kan je tot 15pk per cilinder krijgen zonder dat het misloopt dus een standaard 4 cilinder krijgt dan in een fractie van een seconde 60 pk meer,wil je hoger gaan moet er wel wat aangepast worden,zeker de zuigerveren.Heb zelf een mercury van 1950 staat al 3 jaar nos op en heb nog nooit een probleem gehad,het hangt er gewoon van af wat je er mee wil doen,standaardmotor hou het simpel,véél pk's meer moet je geld ophoesten.En zo duur is het niet voor een kitje voor in de auto van cryo²,wetsystem betaal je rond de 400€ via duitsland dan.
at ik er van ken is dat lachgas koud is en daardoor het mengsel koud maakt en het dus een hogere dichtheid heeft waardoor er weer meer mengsel in de cilinder kan en DAT mengsel verbrand niet het lachgas
(zo ken ik het even snel uitgelecht)
Gast

Bericht door Gast »

Lachgas is stikstof (nie vloeibare stikstof maar gewone stikstof net als in de lucht maar dan onder hoge druk in een flesje) en die deelt zich bij ik meen 300 nog wat graden op in zuurstof en nog iets (kben ff de benaming kwijt het stond in het engels beschreven ergens maargoed ).
De stikstof word samen met extra brandstof in het membraan gespoten en als iets van hoge druk naar "lage" druk gaat koelt het af en koelt je mengsel dus wat dus wil zeggen meer benzine in een kleiner volume en dan wordt het hele goedje samengedrukt(gecomprimeerd) en dan word de temp weer hoger dus komt er extra zuurstof vrij en daarvoor is de extra benzine voor om dat te compenseren.

Al met al je inlaat mengsel wordt gekoelt en voorzien van extra brandstof en zuurstof(dat wordt geregeld met sproeiers dus dat is allemaal al voor je uitgerekent zodat ie niet meteen vast loopt).

ik ben niet zo'n ster in uitleggen dus ik hoop dat het allemaal un bietje duidelijk is.

mazzl
Gast

Bericht door Gast »

souly schreef:maar ook ff te denkan aan je cilinder die het wel moet kunnen trekken.
ik bedoel die MOL waar in het begin over gepraat werd knalde ook koppakking er paar keer uit en vastloper. heb er filmpjes van.
maar het is niet het lachgas wat verbrand maar nog steeds de benzine (zeggen ze)
klopt, dat NOS verminderd alleen maar de lucht, (het NO2 is inplaats van lucht want de no2 verbrand niet dus gaat je uitlaat wel vol met troep zitten na hele lange tijd ) dus in verhouding heb je meer brandstof en dus meer kracht :D
red devil

Bericht door red devil »

:wink: 1 woord samen gevat .. en minibike met extra spoel poot en race koppeling snelle uitlaat enz ( zoals souly ) trekt de koppelings schaal al niet laat stan NoS :wink: haha

gewoon een minibike isz hier niet op gebouwt ! en al zou het kunne je speelt gewoon met je leven :roll: want de detonatie isz al erg groot dat je zelf al op blaast :roll:
Gast

Bericht door Gast »

kunnen jullie geen filmpjes posten :P

ik heb er 1 gezien die vind ik wel vet maar ik wil wel is zien hoe hard die minibike dan gaat :lol:
Gast

Bericht door Gast »

nee ik kan het niet zou niet weten hoe t moet:S maar ik heb wel op comp mag me wel aanmelden
jeukaandeanus@hotmail.com
dan kan ik je sturen
Gast

Bericht door Gast »

Whaha, zeer duur om een einde aan je bike te maken, ook moet je er vloeistofkoeling voor hebben d8 ik.
Over dat N2O gehalte in de brandstof van de RC, dat spul kun je wel door je benzine doen, deed een vriend van me ook, liep wel snel maar de boel was er ook snel van kapot... :wink:
Gast

Bericht door Gast »

BuxirS schreef:Whaha, zeer duur om een einde aan je bike te maken, ook moet je er vloeistofkoeling voor hebben d8 ik.
Over dat N2O gehalte in de brandstof van de RC, dat spul kun je wel door je benzine doen, deed een vriend van me ook, liep wel snel maar de boel was er ook snel van kapot... :wink:

waarom zou je vloeistofkoppeling nodig hebben?
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

souly schreef:maar ook ff te denkan aan je cilinder die het wel moet kunnen trekken.
ik bedoel die MOL waar in het begin over gepraat werd knalde ook koppakking er paar keer uit en vastloper. heb er filmpjes van.
maar het is niet het lachgas wat verbrand maar nog steeds de benzine (zeggen ze)
nee het lachgas verbrand, geef dat filmpje maar eens dat wilik zien :D
Jah zo is het.
Plaats reactie