krijg um niet meer aan
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
krijg um niet meer aan
Ik was aan het rijden ik stopte op dat een vriend van mij probleempje had (sproeier verstopt). Toen wou ik die van mij weer aan lopen dat lukte ik reed weg en toen miek hij een geluid of hij geen lucht meer kreeg. Eenmaal thuis gekomen alles schoon gmaakt en opnieuw afgestel + nieuwe bogie. Nog niet krijg ik hem aan. ik ben ten einderaat ik zou ut egt niet meer wete wat het nu is . HELP
- mini-biker15
- forum gebruiker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
- Locatie: nieuwendijk
benzine kraan is het denk ik ook niet. want er komt wel benzine in de flitter kamer. maar die keerring hoeft tog ook nie persee kapot te zijn hij dan tog ook van zijn plek af geschoten zijn of kan dat niet. en kan 't ook niet zijn dat ik met het afstelle iets fout heb gedaan ik heb nu dit
- voorontsteking - 1,3 mm
- kontaktpuntjes - 0,4 mm
- puntjes van bogien - zo gelaten hoe het was
- cabrateur - weet ik zo niet
- voorontsteking - 1,3 mm
- kontaktpuntjes - 0,4 mm
- puntjes van bogien - zo gelaten hoe het was
- cabrateur - weet ik zo niet
voor zo ver ik weet kan hij niet van zijn plaats af komen maar wel schuerenstonnyt schreef:benzine kraan is het denk ik ook niet. want er komt wel benzine in de flitter kamer. maar die keerring hoeft tog ook nie persee kapot te zijn hij dan tog ook van zijn plek af geschoten zijn of kan dat niet. en kan 't ook niet zijn dat ik met het afstelle iets fout heb gedaan ik heb nu dit
- voorontsteking - 1,3 mm
- kontaktpuntjes - 0,4 mm
- puntjes van bogien - zo gelaten hoe het was
- cabrateur - weet ik zo niet
die voor ondsteking is micschien wat aan de hoge kan ik zo eerder 0.9 tot 1.1 doen, dat werkte bij mij beter bougie kan ook kapot zijn als je hem er uit haalt in de bougi dop lat zitten en effe teste door hem op de cil te laten liggen en dan het vliegwiel draaien.
maar hier licht het niet aan dan hij het ineens niet meer deet denk ik
sproeier was niet verstopt zei je hé
wat je nog kan proberen is carb er onder weg halen, dan vlotter kamer er af draaien en effe in het benzine slangetje blazen als dit niet wil is je vlotter doorstroom verstopt wil dit wel moet je even de vlotter naar boven drukken wil het dan niet meer is het goed wel oppassen voor de benzine in je mond
succes
ik heb op www.puchmaxi.nl/ontsteking_afstellen.php gekeken toen ik voor het eerst ging afstellen en af en toe nog steeds (ken nog niet al die getallen uit m'n kop) maar dar stont dit voor de voor ontsteking
Cilinder Milimeters voorontsteking
Standaard 50cc 0,8-1,0
Snelle 50cc 1,0-1,2
Standaard 70cc 1,2-1,4
Snelle 70cc of hoger 1,4-maximaal
dus ik dacht ik heb een standaard 70cc dus ik pak wat daar tussn in zit (1,3mm)
en wat je zij met doot het slangetje blazen begrijp ik niet egt want de benzine stroop bij mij gewoon door van de tank naat de flotter kamer
Cilinder Milimeters voorontsteking
Standaard 50cc 0,8-1,0
Snelle 50cc 1,0-1,2
Standaard 70cc 1,2-1,4
Snelle 70cc of hoger 1,4-maximaal
dus ik dacht ik heb een standaard 70cc dus ik pak wat daar tussn in zit (1,3mm)
en wat je zij met doot het slangetje blazen begrijp ik niet egt want de benzine stroop bij mij gewoon door van de tank naat de flotter kamer
stonnyt schreef:ik heb op www.puchmaxi.nl/ontsteking_afstellen.php gekeken toen ik voor het eerst ging afstellen en af en toe nog steeds (ken nog niet al die getallen uit m'n kop) maar dar stont dit voor de voor ontsteking
Cilinder Milimeters voorontsteking
Standaard 50cc 0,8-1,0
Snelle 50cc 1,0-1,2
Standaard 70cc 1,2-1,4
Snelle 70cc of hoger 1,4-maximaal
dus ik dacht ik heb een standaard 70cc dus ik pak wat daar tussn in zit (1,3mm)
en wat je zij met doot het slangetje blazen begrijp ik niet egt want de benzine stroop bij mij gewoon door van de tank naat de flotter kamer
ik dacht dat je gewoon 50 had en die flotter maakt niet uit want dat kan ook niet ineens optreden denk ik er zit wel een filtertje in je carb, als je de benzineslang volgt daar waar hij je carb in gaat draai je dat ding los, daar zit een klijn filtertje moet je die effe schoon maken
je bedoelt zo'n koper ringetje met een stalen netje er aan.
als je die bedoelt dan is het dat ook niet want die is bij mij al eens verstopt geweest en heb um schoon gemaakt en toen in m broertje er op gaan staan waardoor ik hem niet meet kon gebruiken ik nu doe ik het zonder dan zeefje
maar maandag zet ik een 20mm mikuni er op
en alles is goed af gesteld en hij start meteen (zal wel niet) maar wat was het dan
en kan het ook nie dat ik 't vliegwiel de verkeerde kant op heb gedraait met de voor ontsteking afstellen zodat ik nu en soort van na-ontsteking heb dus hat hij na het bdp (boveste dode punt) vonkt en daarrom niet aan slaat
en de bogie zal wel nie stuk zijn want die is nieuw en hij vonkt (contoleer ik altijd ff voor dat hij er in gaat)
als je die bedoelt dan is het dat ook niet want die is bij mij al eens verstopt geweest en heb um schoon gemaakt en toen in m broertje er op gaan staan waardoor ik hem niet meet kon gebruiken ik nu doe ik het zonder dan zeefje
maar maandag zet ik een 20mm mikuni er op
en alles is goed af gesteld en hij start meteen (zal wel niet) maar wat was het dan
en kan het ook nie dat ik 't vliegwiel de verkeerde kant op heb gedraait met de voor ontsteking afstellen zodat ik nu en soort van na-ontsteking heb dus hat hij na het bdp (boveste dode punt) vonkt en daarrom niet aan slaat
en de bogie zal wel nie stuk zijn want die is nieuw en hij vonkt (contoleer ik altijd ff voor dat hij er in gaat)
- wilco
- forum gebruiker
- Berichten: 305
- Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
- Locatie: emmen
- Contacteer:
kijk gewoon alles stap voor stap na begin bij het begin de benzine
krijg hij benzine in de caburateur zo neej is er voor de caburateur wat mis
kijk er er benzine bij de bogie komt zo niet is er wat met je caburateur
komt er wel benzine maar is je bogie git zwart dan krijgt hij mischien wel
te wijnig benzine of is hij grijs dan te wijnig kijk de boel gewoon stap voor
stap naar als het de benzine niet is kijk dan naar je naar je boegie vonkt
die wel en dan je ontsteking want dat is het meeste werk en die staat
meestal wel goed en heb je hem dan lopent dan kun je altijd nog met
ontsteking net voor het punt zetten of wat je maar wil ik adviseer om
hem eerst aan de loop te maken voor je met duure dingen gaat beginnen
groeten (wr-tuning)
krijg hij benzine in de caburateur zo neej is er voor de caburateur wat mis
kijk er er benzine bij de bogie komt zo niet is er wat met je caburateur
komt er wel benzine maar is je bogie git zwart dan krijgt hij mischien wel
te wijnig benzine of is hij grijs dan te wijnig kijk de boel gewoon stap voor
stap naar als het de benzine niet is kijk dan naar je naar je boegie vonkt
die wel en dan je ontsteking want dat is het meeste werk en die staat
meestal wel goed en heb je hem dan lopent dan kun je altijd nog met
ontsteking net voor het punt zetten of wat je maar wil ik adviseer om
hem eerst aan de loop te maken voor je met duure dingen gaat beginnen
groeten (wr-tuning)
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
dit probleem heb ik nu ook hij wilt het niet meer doen bougie ook nat, maar volgens mij is alles geod gesteld, de vonk is wel heel wit ? is dit normaal ?stonnyt schreef:ik heb alles al gedaan en bogie is kledder nat als ik 3x door de straat heb gelopen en hij vonkt ook en ook de ontsteken heb ik weer 2x opniuw afgestelt en hij wil nog steds niet starte wat kan ut nog meer zijn dan
hulp nodig !