krijg um niet meer aan

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

stonnyt

krijg um niet meer aan

Bericht door stonnyt »

Ik was aan het rijden ik stopte op dat een vriend van mij probleempje had (sproeier verstopt). Toen wou ik die van mij weer aan lopen dat lukte ik reed weg en toen miek hij een geluid of hij geen lucht meer kreeg. Eenmaal thuis gekomen alles schoon gmaakt en opnieuw afgestel + nieuwe bogie. Nog niet krijg ik hem aan. ik ben ten einderaat ik zou ut egt niet meer wete wat het nu is #-o . [-o< HELP[-o<
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Misschien dom, maar is je benzine niet op?

Rob
stonnyt

Bericht door stonnyt »

dacht ik eerst ook maar wat nog net niet op tog maar benzine bij gegooit tot aan het randje maar heeft niks geholpen
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

benzine kraantje verstopt?
Gast

Bericht door Gast »

mini-biker15 schreef:benzine kraantje verstopt?
of je hebt je olie kering in je carter kapot, waardoor er valse lucht zuigt

lijkt me niet dat dat ineens kapot is maar ik weet het niet anders

die benzine kraan zou het nog kunnen zijn ja ?
stonnyt

Bericht door stonnyt »

benzine kraan is het denk ik ook niet. want er komt wel benzine in de flitter kamer. maar die keerring hoeft tog ook nie persee kapot te zijn hij dan tog ook van zijn plek af geschoten zijn of kan dat niet. en kan 't ook niet zijn dat ik met het afstelle iets fout heb gedaan ik heb nu dit
- voorontsteking - 1,3 mm
- kontaktpuntjes - 0,4 mm
- puntjes van bogien - zo gelaten hoe het was
- cabrateur - weet ik zo niet
Gast

Bericht door Gast »

stonnyt schreef:benzine kraan is het denk ik ook niet. want er komt wel benzine in de flitter kamer. maar die keerring hoeft tog ook nie persee kapot te zijn hij dan tog ook van zijn plek af geschoten zijn of kan dat niet. en kan 't ook niet zijn dat ik met het afstelle iets fout heb gedaan ik heb nu dit
- voorontsteking - 1,3 mm
- kontaktpuntjes - 0,4 mm
- puntjes van bogien - zo gelaten hoe het was
- cabrateur - weet ik zo niet
voor zo ver ik weet kan hij niet van zijn plaats af komen maar wel schueren

die voor ondsteking is micschien wat aan de hoge kan ik zo eerder 0.9 tot 1.1 doen, dat werkte bij mij beter bougie kan ook kapot zijn als je hem er uit haalt in de bougi dop lat zitten en effe teste door hem op de cil te laten liggen en dan het vliegwiel draaien.
maar hier licht het niet aan dan hij het ineens niet meer deet denk ik

sproeier was niet verstopt zei je hé
wat je nog kan proberen is carb er onder weg halen, dan vlotter kamer er af draaien en effe in het benzine slangetje blazen als dit niet wil is je vlotter doorstroom verstopt wil dit wel moet je even de vlotter naar boven drukken wil het dan niet meer is het goed ;) wel oppassen voor de benzine in je mond :P

succes
stonnyt

Bericht door stonnyt »

ik heb op www.puchmaxi.nl/ontsteking_afstellen.php gekeken toen ik voor het eerst ging afstellen en af en toe nog steeds (ken nog niet al die getallen uit m'n kop) maar dar stont dit voor de voor ontsteking

Cilinder Milimeters voorontsteking
Standaard 50cc 0,8-1,0
Snelle 50cc 1,0-1,2
Standaard 70cc 1,2-1,4
Snelle 70cc of hoger 1,4-maximaal

dus ik dacht ik heb een standaard 70cc dus ik pak wat daar tussn in zit (1,3mm)

en wat je zij met doot het slangetje blazen begrijp ik niet egt want de benzine stroop bij mij gewoon door van de tank naat de flotter kamer
Gast

Bericht door Gast »

stonnyt schreef:ik heb op www.puchmaxi.nl/ontsteking_afstellen.php gekeken toen ik voor het eerst ging afstellen en af en toe nog steeds (ken nog niet al die getallen uit m'n kop) maar dar stont dit voor de voor ontsteking

Cilinder Milimeters voorontsteking
Standaard 50cc 0,8-1,0
Snelle 50cc 1,0-1,2
Standaard 70cc 1,2-1,4
Snelle 70cc of hoger 1,4-maximaal

dus ik dacht ik heb een standaard 70cc dus ik pak wat daar tussn in zit (1,3mm)

en wat je zij met doot het slangetje blazen begrijp ik niet egt want de benzine stroop bij mij gewoon door van de tank naat de flotter kamer

ik dacht dat je gewoon 50 had en die flotter maakt niet uit want dat kan ook niet ineens optreden denk ik er zit wel een filtertje in je carb, als je de benzineslang volgt daar waar hij je carb in gaat draai je dat ding los, daar zit een klijn filtertje moet je die effe schoon maken
stonnyt

Bericht door stonnyt »

je bedoelt zo'n koper ringetje met een stalen netje er aan.
als je die bedoelt dan is het dat ook niet want die is bij mij al eens verstopt geweest en heb um schoon gemaakt en toen in m broertje er op gaan staan waardoor ik hem niet meet kon gebruiken ik nu doe ik het zonder dan zeefje

maar maandag zet ik een 20mm mikuni er op
en alles is goed af gesteld en hij start meteen (zal wel niet) maar wat was het dan

en kan het ook nie dat ik 't vliegwiel de verkeerde kant op heb gedraait met de voor ontsteking afstellen zodat ik nu en soort van na-ontsteking heb dus hat hij na het bdp (boveste dode punt) vonkt en daarrom niet aan slaat

en de bogie zal wel nie stuk zijn want die is nieuw en hij vonkt (contoleer ik altijd ff voor dat hij er in gaat)
Gebruikersavatar
wilco
forum gebruiker
Berichten: 305
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
Locatie: emmen
Contacteer:

Bericht door wilco »

kijk gewoon alles stap voor stap na begin bij het begin de benzine
krijg hij benzine in de caburateur zo neej is er voor de caburateur wat mis
kijk er er benzine bij de bogie komt zo niet is er wat met je caburateur
komt er wel benzine maar is je bogie git zwart dan krijgt hij mischien wel
te wijnig benzine of is hij grijs dan te wijnig kijk de boel gewoon stap voor
stap naar als het de benzine niet is kijk dan naar je naar je boegie vonkt
die wel en dan je ontsteking want dat is het meeste werk en die staat
meestal wel goed en heb je hem dan lopent dan kun je altijd nog met
ontsteking net voor het punt zetten of wat je maar wil ik adviseer om
hem eerst aan de loop te maken voor je met duure dingen gaat beginnen
groeten (wr-tuning)
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
stonnyt

Bericht door stonnyt »

ik heb alles al gedaan en bogie is kledder nat als ik 3x door de straat heb gelopen en hij vonkt ook en ook de ontsteken heb ik weer 2x opniuw afgestelt en hij wil nog steds niet starte wat kan ut nog meer zijn dan
Gast

Bericht door Gast »

stonnyt schreef:ik heb alles al gedaan en bogie is kledder nat als ik 3x door de straat heb gelopen en hij vonkt ook en ook de ontsteken heb ik weer 2x opniuw afgestelt en hij wil nog steds niet starte wat kan ut nog meer zijn dan
dit probleem heb ik nu ook :( hij wilt het niet meer doen bougie ook nat, maar volgens mij is alles geod gesteld, de vonk is wel heel wit ? is dit normaal ?

hulp nodig ! :?
stonnyt

Bericht door stonnyt »

ik heb um weer aan gekregen. ik deed mn oude votpakking er weer op en oude bogie en nog ff 2 meter lopen en toen paar knallen nog ff afstellen en lopen
Gast

niets

Bericht door Gast »

als jij je ontstekings tijdstip niet goed hebt kan je ook krijgen dat je bougie kledder nat word, kijk als hij bijvoorbeeld te vroeg ontsteekt dan is je benzine er pas als je vonk al weer weg is, resultaat geen start en een natte bougie :wink:
Plaats reactie