b1 imitatie loopt slecht als warm wordt.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

je ontsteking zorgt voor stroom
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Tristan schreef:volgens mij heb jij dan geen verstand van minibikes, sukkel naar een halve minuut is een cil al vrij warm wat dacht je van 3 minuten, als je vol aan het knallen bent denk je dat je cil dan 20 graden blijft zelfs met statio lopen wordt hij na ong 3 min al kk warm
Hehe wie noem je hier een sukkel, een cilinder moet 90 graden zijn, da's de perfecte temperatuur. Laat je minibike eens flink toeren draaien als je hem start. Niet te veel! Dan zet de zuiger te hard uit. Gewoon langzaam opbouwen. En echt af en toe 10 seconden vol gas. Als hij al goed warm is (da's ong naar 1.30 minuut, dan is hij ong 90 graden) Die imitaties (waterkoeling of lucht?) Hebben of geforceerde koeling. of een koelvloeistof pompje. Bij beide is het goed om het wiel ff flink te laten spinnen :D Blijf hem toeren laten draaien todat hij niet meer dat PRRRRt geluidje maakt als hij half toeren draait. En dan gelijk wegrijden. Kijk maar eens of dat verschil maakt.
Jah zo is het.
pplijmen
forum gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 28 jul 2004, 06:31
Locatie: borne

Bericht door pplijmen »

Dan ga ik dat maar eens proberen want ik word er een beetje moedeloos van, wil gewoon eens lekker kunnen knallen en niet na 2 minuten er mee moeten stoppen omdat hij dan alweer geen fut meer heeft. (heb trouwens een firefox lucht gekoeld)
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb mijn bami1 uitgeprobeerd meet de twee computerventilatortjes en een passende accu. Het probleem(geen voltoeren draaien)blijft nog steeds.Maar als ik het achterwiel optil kan de motor wel voltoeren draaien.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

pplijmen schreef:Dan ga ik dat maar eens proberen want ik word er een beetje moedeloos van, wil gewoon eens lekker kunnen knallen en niet na 2 minuten er mee moeten stoppen omdat hij dan alweer geen fut meer heeft. (heb trouwens een firefox lucht gekoeld)
Ok. Zit daar zo'n zwart kapje aan 1 kant van de cilinder? En post het resultaat ff.
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

NIEUWS.. mijn bami1 is rijdbaar geworden.Omdat de motor zonder de weerstand (wiel van de grond) wel op toeren kwam, heb ik de koppeling zo afgesteld dat die pas aangrijpt in hoge toeren.Ik zie dit wel als een noodoplosing.Als ik uit een bocht wil gassen grijg je geen gevoel met de koppeling. Een fijt is dat in het middentoerengebied iets niet juist is.Of dit ook met de koeling te maken heeft?
Gast

Bericht door Gast »

ik heb ook hetzelfde probleem gehad en heb met behulp van *HANK* mijn mini weer in supervorm gekregen.
het probeem zit in de koppelings veren,die worden te heet en verliezen daardoor hun kracht.
hierdoor gaat de koppeling veel te vroeg werken en trek de bike voor geen meter meer.
als de veertjes zijn afgekoeld dan hebben ze weer een beetje kracht en doen ze het weer voor even.
mijn advies : koop nieuwe veertjes en je hebt weer een probleem minder : )

groetes mario.

oja kijk hier even
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=3044
Gast

Bericht door Gast »

ehm ff tusendoor, die koppeling hoort pas bij:8500 toeren aan te grijpen, en heb je het koelsysteem wel goed ontlucht?
wat betrefd door de bochte gewoon gas en rem tegelijk erop houden zodat de koppeling blijft aangrijpen... succes
Gast

Bericht door Gast »

Koelsysteem is ontlucht. Gas vast houden en remmen...ga ik ff uitproberen. Mario..met nieuwe veertjes bedoel je ook betere kwaliteit veertjes?
Gast

Bericht door Gast »

jazeker,ik heb ze bij *HANK* besteld.
als je hem een persoonlijk berichtje stuurt dan neemt hij wel contact met je op.
ik heb ook meteen gewichtjes besteld om de segmenten zwaarder te maken zodat ze nog beter aangrijpen,s wel een aanrader.
3 veertjes en 3 gewichtjes samen kosten iets van 25 a 30 euro dacht ik als ik me het nog goed herinner
maar vraag gerust *HANK* om advies,hj kan je ook precies vertellen wat voor een afstelling het beste voor jou bike is.

succes ermee......
gr. mario.
Gast

Bericht door Gast »

Afbeelding
deze veertjes bedoel ik
Gast

Bericht door Gast »

Dank je wel voor de tip Mario. Ik heb bij mijn koppeling, gewichtjes gemonteerd van eigen makelij. Het komt aardig in de richting.Gewichtjes zijn nog iets te licht. De originele veertjes zijn.....KLOTE.
Gesloten