boormachine te zwak

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

blanco220

boormachine te zwak

Bericht door blanco220 »

hey mijn minibike is klaar maar ik heb een probleem.De compressie is veel te zwaar en ik krijg mijn minibike alleen met boormachine gestart.Maar met mijn draagbare handboormachine krijg ik hem niet gestart. door de compressie.Nu dacht krijg ik hem met een black en decker van 60 € 14 v 700 toeren gestart.Want die ik nu heb is een goedkope prul.setup is 65 cc polini en 70 cc hogedruk kop
groeten
Gast

Bericht door Gast »

blackendecker is zooi naar mijn mening neem een van hilti ofzo is krachtig!
derbi master

Bericht door derbi master »

met accu boor zal lastig worden, heeft meestal gewoon te wijnig kracht als je aardig wat compressie heb.

ik krijg mijne mini ook niet gestart, met een Makita T accu boor 12Volt 3Ampere, en het sloopt je boormachine.
Gast

Bericht door Gast »

derbi master schreef:met accu boor zal lastig worden, heeft meestal gewoon te wijnig kracht als je aardig wat compressie heb.

ik krijg mijne mini ook niet gestart, met een Makita T accu boor 12Volt 3Ampere, en het sloopt je boormachine.
mee eens, met een 18V 4A wil het niet eens, ik moet die van mij ook starten met een "normale" boormachine omdat me aantrek wigje is afgebroke :(
blanco220

Bericht door blanco220 »

julie hebben gelijk ik heb een black en decker van 18 v gekocht en die trekt wel maar niet snel genoeg. En sloopt.Heb ondertussen al mn tweede boormachine gesloopt.Er moet toch een andere oplossing zijn.Hendeltje gaat niet alleen bij een bergaf.
groeten
Gast

Bericht door Gast »

blanco220 schreef:julie hebben gelijk ik heb een black en decker van 18 v gekocht en die trekt wel maar niet snel genoeg. En sloopt.Heb ondertussen al mn tweede boormachine gesloopt.Er moet toch een andere oplossing zijn.Hendeltje gaat niet alleen bij een bergaf.
groeten
met het hendeltje moet het wel lukken, gewoon steppen (met een voet opt stepje) dan aantrekken en een beetje gas als dat nodig is gewoon proberen
derbi master

Bericht door derbi master »

start motor van een brommer/motor fixe op een accu ;) als je te lui ben om em aan te lope :P
blanco220

Bericht door blanco220 »

zou ik meer info kunnen krijgen van die startmotor hoe gaat dat te werk?
groeten
Gast

comprecie

Bericht door Gast »

als je nu en extra pakking er op zet is het probleem op gelost en loopt hij ook beter rond
derbi master

Bericht door derbi master »

dan heb je wel minder vermogen ;) en dat is nou net iets wat de meeste niet willen.
Gast

Bericht door Gast »

derbi master schreef:dan heb je wel minder vermogen ;) en dat is nou net iets wat de meeste niet willen.
mee eens 8)
cittalover

Bericht door cittalover »

cillinderkop met decompressieklep zoeken?

zoals cita en ik dacht ook sommige koppen van puch
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Een lagere compressie verhouding wil niet zeggen dat hij minder presteert. Als je compressie verhouding veel groter is dan 1:14 dan loopt hij echt wel beter als de compressie verhouding wordt terug gebracht naar 1:14.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb een metabo accu boormachine die is sterk genoeg 8)
stefano

Bericht door stefano »

Ik heb een bosch,die krijgt hem wel rond,maar ik ben aan he uitzoeken als ik de magneet rem er af kan halen,dat hij vrijloopt.

(Zodat de vliegwielmoer er niet afdraait.)

Stefan
Plaats reactie