Minibike valt uit. (Chinees)

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Randy
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 02 jan 2005, 22:04
Locatie: Enschede

Minibike valt uit. (Chinees)

Bericht door Randy »

Hoi,

Ik heb een probleem, namelijk als je de minibike start en je geeft gas valt hij uit.
Nou hebben we al verschillende dingen geprobeerd. Maar het helpt niet. Is er iemand hier die dit probleem ook heeft gehad of mischien de oplossing weet.
Ik hoop van wel, want ik baal hier natuurlijk ontzettend van.

Alvast bedankt,

Groetjes Randy
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

ZOEKFUNCTIE
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Voortaan eerst even de zoekfunctie gebruiken!

Je moet je bike eerst ff laten warmlopen alvorens gas te geven. ff late draaien en dan kan je lekker gasse, als het goed is natuurlijk anders is er iets anders aan de hand maar probeer eerst dit ff

succes
Randy
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 02 jan 2005, 22:04
Locatie: Enschede

Bericht door Randy »

Nee, dat is het ook niet. Ook al geprobeerd.
Toch bedankt voor je bericht.
Gast

Bericht door Gast »

Choke?
paul

Bericht door paul »

mischien krijgt die te weinig benzine ik zou je carburateur even schoonmaken en sproeier doorblazen of te veel of te weinig lucht controleer alles en of alles goed gemonteerd zit zet zonodig alles vast en ga dan afstellen

het is gewoon een kwestie van proberen stel dat je je luchfilter erafhaalt en hij rijd wel goed dan krijg die te weinig lucht maar omdat je met filter wilt rijden [neem aan van wel]krijgt die dus weer minder lucht dus dan moet je een kleinere sproeier :wink:
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Hahahah het is echt erg he mense :D
Jah zo is het.
Randy
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 02 jan 2005, 22:04
Locatie: Enschede

Bericht door Randy »

Ok bedankt. Ik ga het nu even uit proberen, met het luchtfilter eraf. Maar het schoonmaken van de carbarateur, hebben we al gedaan. Dat heeft ook niet geholpen.
Het gekke is, dat hij ongeveer een week wel goed heeft gelopen. Maar toen heb ik het motorblokje eraf gehaald en de carbarateur. Om dit allemaal goed schoon te maken. Nadat ik alles weer in elkaar heb gezet, heeft de minibike weer hetzelfde probleem als dat hij in het begin had.
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

met choke open rijden!
paul

Bericht door paul »

Randy schreef:Ok bedankt. Ik ga het nu even uit proberen, met het luchtfilter eraf. Maar het schoonmaken van de carbarateur, hebben we al gedaan. Dat heeft ook niet geholpen.
Het gekke is, dat hij ongeveer een week wel goed heeft gelopen. Maar toen heb ik het motorblokje eraf gehaald en de carbarateur. Om dit allemaal goed schoon te maken. Nadat ik alles weer in elkaar heb gezet, heeft de minibike weer hetzelfde probleem als dat hij in het begin had.
heb je hem nieuw gekocht??? zo ja zou ik geen andere sproeier erin doen als die altijd goed hebt gelopen :wink:

en wanneer kreeg je problemen? toen je het motorblokje eronder vandaan hebt geschroeft en de carb los gehaald hebt :?: want dan zit er toch iets niet goed als die het altijd goed heeft gedaan
Randy
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 02 jan 2005, 22:04
Locatie: Enschede

Bericht door Randy »

Ik had het probleem al toen ik hem kocht na een paar weken/maand was het probleem weg. En dat heeft een week geduurd (reed perfect) en na die week kregen we hetzelfde probleem weer.
Ik heb alles gecontroleerd en alles zit er goed op. Daar ligt het probleem volgens mij niet.
Randy
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 02 jan 2005, 22:04
Locatie: Enschede

Bericht door Randy »

Hoi,

Vandaag nog even met de minibike geprutst. Blokje en carb eraf gehaald. Ik heb het vlotterbakje schoongemaakt, tot mijn verbazing zat er wel wat troep in het vlotterbakje (zand en vliesjes ofzo). Dus dit allemaal schoongemaakt.
Nu heb ik het luchtfilter eraf gehaald en het loopt nou goed, maar nou moet ik de choke helemaal opendoen en iets gas geven, anders valt hij uit.

Iemand die weet wat dit kan zijn.

Alvast bedankt en ook bedankt voor de reacties.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

gas hoger laten lopen, schroefje op je carb (van achter gezien links) flink stuk uitdraaien..
Randy
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 02 jan 2005, 22:04
Locatie: Enschede

Bericht door Randy »

Hoi,

Ik heb het stationair schroefje nu een flink stuk ingedraaid. Hij loopt nu perfect, ook stationair.

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Randy
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

excuses, inderdaad INDRAAIEN! en niet uitdraaien!

Weer iemand geholpen

succes verder
Gesloten