zelfbouw te duur vergeleken met chinees?????

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

zelfbouw te duur vergeleken met chinees?

1 wordt te duur
13
28%
2 nee niet te duur
27
57%
3 ik weet hier geen andwoordt op.
7
15%
 
Totaal aantal stemmen: 47

Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

zelfbouw te duur vergeleken met chinees?????

Bericht door bekfire »

Ik heb aangezien hoe de chinese minibike prijzen steeds lager werden en mijn vraag nu aan alle minibike rijders en/of bouwers is of het nog wel te doen is om onder de250 euro een vrij professionele minibike te bouwen.
Bij een chinees zit alles al aangesloten compleet met frame kappen wieltjes enz. enz. daar kun je (gemakkelijk) een puchblok onder bouwen en dan ben je klaar.
kit replica!
luuky
forum gebruiker
Berichten: 100
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 19:11
Locatie: almelo
Contacteer:

Bericht door luuky »

hallo

de kwaliteid van een zelfbouw is natuurlijk wel beter dan een chinees.
dus is het logisch dat een zelfbouw duurder is.
maar heb je zelf al een bike dan?

greetzz luuky
www.racingteamoostnederland.tk
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

ik had een minibike met niet echt een goed frame en blata 2.5 wieltjes.
ik had me wieltjes verkocht voor 150 euro en wilden 6.5 inch wieltjes. kosten: 176 euro. maar er zijn adressen waar je al een chinese mini hebt voor 200 euro.
kit replica!
red devil

Bericht door red devil »

this maar net wat jou eisen zijn aan een zelfbouw ik maak hem via een tekening die mij het makkelijkst leek ik ben hier mee naar een metaalbedrijf gegaan en heb hier op metaal gevraagd hun vonden het wel een leuke gedachte dat een jonge van 16 iets met metaal begon en zeiden tegen mij je mag uit die bak zowveel en zowvaak mogelijk metaal pakken want bij ons gaat het toch weer weg als afval .. duzz metaal koste mij niks

puch naaf en bandjes had een vriend van me nog wat ik wist en heb ik voor 25 euro op de kop getikt
tankje isz van een oude bosmaaier wat wij in de schuur hadden incl benzine kraan
balhoofd .. voorvork had ik nog van mijn schade puch en koste mij ook niks
uitlaat had ik toevallig nog 1 stuk van liche een leovinci krul van citta later had ik ook nog een proma gp gevonden in me oude doos en heb ik er 2 tot het kieze

om mijn verhaal kost te houden ! het hoeft niet veel te kosten licht helemaal aan jou zelf ! en wat jou eisen zijn wil je voor de fun isz een minibike zelf maken helemaal niet duur maar als je niks hebt kost het ook wat :D
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

ok maar ik wilde een (vrij profesionele) minibike te bouwen.
en dus 6.5 inch wieltjes.
@red devil
je hebt gewoon geluk dat er een metaal berdrijf achter je staat.
kit replica!
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Anders vergelijk je effe appels met peren. Welke daar dan de chinees van is mag je zelf verzinnen :P

Maar goed, een zelfbouw is kwa kwaliteit natuurlijk niet te vergelijken met een chinees. Aan een zelfbouw besteed je ook veel meer aandacht en tijd.

Zelfbouw is niet goedkoop, maar dat ligt dus aan de spullen die je hebt en de vaardigheden die je hebt.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

ik denk dat het niet te vergelijken valt (zie *HANK* zn mini) ligt er maar net aan hoe je alles wilt hebben en ja je kunt ook chineese minibikes voor €600 kopen (tai chi, firefox)

Dus valt eigenlijk niet te vergelijken maar moet denk wel mogelijk zijn om een zelfbouw voor 50 euro te maken maar moet je wel veel zelf maken(frame, voorvork enz.), maar dan heb je ook niet van alles de beste kwalitijd :P

en marco(bekfire) ga maar eens naar industrieterijn van sgravenpolder, daar zijn genoeg metaalbedrijven die je wel willen sponseren, wand die gooien gewoon materiaal weg wat je nog gewoon goed kunt gebruiken om een redelijke zelfbouwframe te maken :roll:
racertje

Bericht door racertje »

ja een profi zelfbouwer binnen de E250 zal niet meevallen....

ff als voorbeeldje (niet dat je verplicht ben om een polini te kopen!)
maar een cilindertje van polini is al rond de 130 euro ex verzendkosten.....

maar ook kleine dingen tikken hard aan; verf, plastic, velgjes, remhendels, snelgas enz enz.
Het is allemaal tientjes werk, maar al met al best veel tientjes :wink:

misschien een optie om een puchblokje oid in een chinees te maken??
red devil

Bericht door red devil »

achja .. mijn kosten staan nu alles bij elkaar dan op 25 euro bandjes met naaf en 10 euro powerfilter voor me 15 mm bing ( komt nog airsal 70 cc cilinder bij ong 55 euro met een 50 cc HD-pet ong 15 euro nog leuke handvaten ong 5 euro snelgas ong 13 euro dan komt coaten nog bij hoeveel da kost geen idee en een tank combi zit van een chineesje bij voor 15 euro

laat zeggen dat ik met 300 klaar ben :roll: maar dan heb ik 100 % een beter kwaliteit dan allee chineesjes voor dit geld :wink:
derbi master

Bericht door derbi master »

het gaat bij de zelfbouwers niet aleen om het rijde e ;) het bouwen der van is ook een genot voor de echte bouwers. tenminste dat vind ik zelf vind het bouwen net zo leuk als het rijde.
en je hebt iets waar je echt trots op kan zijn en tja het is Uniek.
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

racertje schreef:ja een profi zelfbouwer binnen de E250 zal niet meevallen....

ff als voorbeeldje (niet dat je verplicht ben om een polini te kopen!)
maar een cilindertje van polini is al rond de 130 euro ex verzendkosten.....

maar ook kleine dingen tikken hard aan; verf, plastic, velgjes, remhendels, snelgas enz enz.
Het is allemaal tientjes werk, maar al met al best veel tientjes :wink:

misschien een optie om een puchblokje oid in een chinees te maken??
ik ga dus ook een puchblok onder een chinees bouwen.
kit replica!
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

derbi master schreef:het gaat bij de zelfbouwers niet aleen om het rijde e ;) het bouwen der van is ook een genot voor de echte bouwers. tenminste dat vind ik zelf vind het bouwen net zo leuk als het rijde.
en je hebt iets waar je echt trots op kan zijn en tja het is Uniek.

Ik sluit mijn dus helemaal bij deze uitspraak aan, als je kiest voor zelfbouw dan doe je dat omdat je het leuk en een uitdaging vind om er zelf een te maken.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

*HANK* schreef:
derbi master schreef:het gaat bij de zelfbouwers niet aleen om het rijde e ;) het bouwen der van is ook een genot voor de echte bouwers. tenminste dat vind ik zelf vind het bouwen net zo leuk als het rijde.
en je hebt iets waar je echt trots op kan zijn en tja het is Uniek.

Ik sluit mijn dus helemaal bij deze uitspraak aan, als je kiest voor zelfbouw dan doe je dat omdat je het leuk en een uitdaging vind om er zelf een te maken.
dáár sluit ik me ook bij aan, als we toch bezig zijn doe ik mee 8)
zelfbouw is voor de lol niet voor geld besparing :twisted:
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

luuky schreef:hallo

de kwaliteid van een zelfbouw is natuurlijk wel beter dan een chinees.
dus is het logisch dat een zelfbouw duurder is.
maar heb je zelf al een bike dan?

greetzz luuky
Hehe toch zie je de zelfbouwers meer kapot gaan :P
Jah zo is het.
red devil

Bericht door red devil »

nou zoals wat dan .. ? want ik hoor minder geklaag over een zelfbouwer dan over iemand met een chinees met me ketting isz geknapt of dit lekt dit isz er uit of me stop knopje isz uitelkaar gespronge of me lagers uit me wiel zijn er uit gegaan enz enz enz krijg hem niet goed afgesteld enz !

bij puch blok isz zow kan je een normaale puch afstellen kan je een minibike oowk afstellen :D en tjah als je met je zelfbouw iets kapot hebt dan los je dat probleem meestal sneller op dan bij een chineesje :wink:

daarom oowk voor scooters voor even puch rijdt al voor mij leven 1988 8)
Plaats reactie