wat te doen aan sendai aikido warmte probleem?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

wat te doen aan sendai aikido warmte probleem?

Bericht door Gast »

Hallo mensen hier op het forum,
heb nu 4 weekjes zo'n rice rocket gekocht( chinese aikido bike)
zag in voorgaande onderwerpen al vaker dat mensen ongeveer hetzelfde probleem hebben als mij. kon alleen niet heel veel uit de antwoorden wijs worden. Het probleem is namelijk dat als ik ongeveer 10 minuten voluit gereden heb hij dan begint te smoren en 5 seconden later uitvalt.na een halve minuut wachten wil hij dan weer starten en kan ik weer 2 minuten rijden. Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast vriendelijk bedankt.

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Kijk is naar je bougiekleur misschien dat je sproeier niet de goede maat is. En op wat voor mengverhouding rij je?
schroefje

Bericht door schroefje »

Het is een geforceerde koeling dus ik snap niet dat hij warm kan lopen kijk eens goed naar je mengverhouding.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

rij je met de choke open, zoja dan kan die op een gegeven moment te veel lucht krijgen, dus choke half dicht...
Gast

Bericht door Gast »

ja ik rij met de choke open. dat schuifje naar beneden. hij loopt zo het best.ik ga de bougie even bekijken. mijn mengverhouding maak ik met behulp van de mengbeker.alleen gebruik ik euro 98 met loodvervanger. op aanraden van mijn pa.
Gast

Bericht door Gast »

riceracer schreef:alleen gebruik ik euro 98 met loodvervanger.
hmm in de handleiding staat er euro95 en iedereen raad 95 aan dus...wat de juiste eigenschapverschillen hier in zijn weet ik niet juist
schroefje

Bericht door schroefje »

*robby* schreef:
riceracer schreef:alleen gebruik ik euro 98 met loodvervanger.
hmm in de handleiding staat er euro95 en iedereen raad 95 aan dus...wat de juiste eigenschapverschillen hier in zijn weet ik niet juist
Ik rij ook 98 het verschil tussen 95 en 98 is alleen maar het zelfontbrandings punt (octaan gehalte)
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

check ff je stationairschroef, zit links op je carb vanachter gezien, draai deze iets in (met kwart slagen) tot ie hoger loopt. Kan je je choke dichter doen waardoor minder lucht en zal die beter lopen!
Gast

Bericht door Gast »

de bougie was koffie met melk kleurig. ik heb net de bike even uit elkaar gehad om alles even schoon te maken,ga vanavond even te proefrijden op het industrie terrein. Zou het ook kunnen dat de benzine dop zichzelf vaccuúm kan trekken? en dat hij daarom stopt? Mijn dop is namelijk van binnen een beetje kapot.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

de kleur van je carb is goed, heb net ff naar die van mij gekeken, was pikzwart, te veel olie dus. ff schoongemaakt, carb afgesteld en start nu met accuboor.

lijkt me sterk dat je tankdop vacuum zuigt dan zou je hem er amper weer vanaf kunnen krijgen!

succes
Gesloten