proma circuit op tomos blok

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

proma circuit op tomos blok

Bericht door Gast »

hoi ik heb nu een zelf gemaakte uitlaat van wat buizen. en nu wil ik weten of ik sneller zou gaan als ik een proma cicuit verlas met de juiste berekeningen. Het het is dus een tomos blok.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

ligt ten eerste al aan je cilinder of die hoog of laagtoerig is!

en ik weet niet wat voor uitlaat jezelf gebakken heb!

heb beste kan je mischien eentje van een maat testen op jouw mini??

ik denk dat je wel harder zou gaan met een proma cc omdat die buiten de flens al conisch loopt!

tenzij jouw eigen gebakken uitlaat ook al gelijk conisch loopt vanaf het begin(betere flow)

s6
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Proma circuit op Tomos

Bericht door John_W »

Zoals je aan de proma uitlaatjes kunt zien is een uitlaat meer als een stuk buis en een einddemper.

Een tweetaktmotor heeft zogenaamde spoelpoorten die het verse mengsel in de cylinder laten en daarmee de verbrande uitlaatgassen wegdrijven naar de uitlaat.

Zou er geen uitlaat aanzitten, dan gaat dit verse mengsel wegstromen en is er minder vermogen beschikbaar. Heeft de uitlaat teveel weerstand dan wordt het verse mengsel gemengd met de verbrande gassen en is er ook minder vermogen.

De vorm, lengte en het volume van de uitlaat is dus zeer belangrijk. Zoek maar eens verder in dit forum of verder op internet naar de werking van uitlaten en de expansie-uitlaat (als de Proma) in het bijzonder.
Gast

Bericht door Gast »

weet er iemand of de uitlaat aansluiting van een tomos hetzelfse ios dan di evan een puch.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

bij de flens??

lijkt me wel maar als het niet zo is kan je dat toch verlassen?(poeg flens op een tomosuitlaat of andersom)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

ah okee ik zal ff kijken of het gaat.
Gast

Bericht door Gast »

ik heb nu een gp gekocht en volgens de brommerman gaat die sneller dan een cc. en ik haal nu dik de 55 dus die uitlaat scheeld heel veel.
Gesloten