Stuur-uit-knopje zomaar uiteen gesprongen ....

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Stuur-uit-knopje zomaar uiteen gesprongen ....

Bericht door Gast »

Hmm ... zit nu met een rood dekseltje , een losse veer , en dan in het zwarte bakje dat aan het stuur bevestigd is heb ik ( als ik het bekijk gezeten op mijn bike ) een opstaand ijzeren staafje en daar onder precies een rozet met ook een heel klein tuitje binnenin ....

kan het weer op elkaar en wat op wat precies ?

thanks !

Guy
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: Stuur-uit-knopje zomaar uiteen gesprongen ....

Bericht door Carlos Keutel »

guy5927 schreef:Hmm ... zit nu met een rood dekseltje , een losse veer , en dan in het zwarte bakje dat aan het stuur bevestigd is heb ik ( als ik het bekijk gezeten op mijn bike ) een opstaand ijzeren staafje en daar onder precies een rozet met ook een heel klein tuitje binnenin ....

kan het weer op elkaar en wat op wat precies ?

thanks !

Guy
Probeer er eens gewoon op te drukken, je kan toch wel ff nadenken hoe het in elkaar moet of niet? Maak ff een foto van de onderdelen.
Jah zo is het.
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

koop voor 2 euro gelijk een Goede ..!! :?
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

als ik het goed begrijp heb je het over je onderbreker. Als je de motor wilt uitzetten druk je op dat rode knopje dat op je stuur zit.

Lijkt me niet moeilijk in elkaar te zetten....

Maak idd ff fotos
Gast

Bericht door Gast »

Koop gelijk een killswitch ;) Is ook gelijk veiliger en staat dubbel zo race-achtig..
ganta

Bericht door ganta »

Dirkiej schreef:Koop gelijk een killswitch ;) Is ook gelijk veiliger en staat dubbel zo race-achtig..
Is dat zo'n 'dodemans koort' ??

Greetz
Gast

Bericht door Gast »

ja
Gast

Bericht door Gast »

grrrreat ... ben ik weer de enige die dat voorheeft ....

principe is niet moeilijk ...je duwt op het knopje en daardoor komt het koperen stukje tegen de stuurstang, wat dan weer de ontsteking stopt ( ik VERMOED toch dat het zo werkt ... alleen ....knopje kan de veer niet meer binnenhouden....

oh well .... ik doe'm dan wel uit door met een priem in dat gaatje te poken ...
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

guy5927 schreef:grrrreat ... ben ik weer de enige die dat voorheeft ....

principe is niet moeilijk ...je duwt op het knopje en daardoor komt het koperen stukje tegen de stuurstang, wat dan weer de ontsteking stopt ( ik VERMOED toch dat het zo werkt ... alleen ....knopje kan de veer niet meer binnenhouden....

oh well .... ik doe'm dan wel uit door met een priem in dat gaatje te poken ...
hehe lollig gezegd :lol:
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Het is gewoon zooi. Gisteren een mini gekocht, toen ik het knopje vast wou schroeven sprong het klemmetje er al af, en het rode knopje is later ook gesprongen. Als dat nou het enige was...
Kheb alles een keer gechekt en zonodig aangepast. KOmt goed, komt goed...

(positief eerste berichtje :roll: )
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

je moet hem ook niet te strak aandraaien, dan sloop je hem ja!
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Ja weet ik, maar het knopje zat nog vrij los op het stuur. Heb aantal jaren met modelbouw-brandstofauto's gerommeld en heb best wel een beetje gevoel voor aandraaien.
Wat nog veel erger is....ik wou het stuurt(-poten o.i.d.) goedzetten en aandraaien, meteen als ik aan die schroef draai, ging de draad van het moertje er uit. Afijn...andere kant dan maar. Ikke aandraaien, breekt het boutje gewoon af! En het handvat zat ook nog hardstikke los, kon je gewoon bewegen.
Maargoed, je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Heb alles nagekeken, op nog een stuk of 4/5 van die rare fratsen na was hij goed en ik blij:)
(en vanaf nu beloof ik on-topic te blijven :wink: )
Gesloten