Hema 7000

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

pipo
forum gebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 11:19

Bericht door pipo »

die van mij kan niet uit, springt op stand-by stand... (is een cat-eye :P )
Randy
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 02 jan 2005, 22:04
Locatie: Enschede

Bericht door Randy »

hoi,

Ik heb een vraagje. Heeft iemand een foto van hoe de magneet op de velg zit en de sensor (ofzo) op de voorvork zit.

Alvast bedankt,

Groetjes Randy
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Ik heb een houten blokje/staafje afgezaagd, hier tape omheengedaan. Vervolgens aan een spaak gemonteerd met 2 tie-raps en het magneetje met dubbelzijdige tape op het blokje geplakt.
Het kan mooier, maar het werkt en twas snel gemonteerd. Denk dat ik het ook op de velgrand ga proberen te plakken
Randy
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 02 jan 2005, 22:04
Locatie: Enschede

Bericht door Randy »

Hoi,


Ok, bedankt. Ik heb de kilometerteller er vandaag op gezet. Net zoals iets als dat van jouw maar dan met plexiglas en tai-wrips.

Maar als ik nu de wielomtrek invoer op 880 doet hij niks. En met bijv 1881 doet die het wel. Ik heb een hema 7000, op het forum heb ik gelezen dat het wel voor kleine maten kon. Dus vind ik dat maar raar. Ook heb ik de afstad tussen de magneet en de sensor minder dan 5 mm(namelijk 3 mm)

Iemand die weet wat dit kan zijn.

Alvast bedankt,

Randy
Randy
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 02 jan 2005, 22:04
Locatie: Enschede

Bericht door Randy »

Of kan de hema 7000 niet zo'n kleine omtrek berekenen. Moet die afstand maal 2 gedaan worden en dan de km/h door twee.
Randy
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 02 jan 2005, 22:04
Locatie: Enschede

Bericht door Randy »

Zou iemand mij dit kunnen vertellen?
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Randy schreef:Hoi,


Ok, bedankt. Ik heb de kilometerteller er vandaag op gezet. Net zoals iets als dat van jouw maar dan met plexiglas en tai-wrips.

Maar als ik nu de wielomtrek invoer op 880 doet hij niks. En met bijv 1881 doet die het wel. Ik heb een hema 7000, op het forum heb ik gelezen dat het wel voor kleine maten kon. Dus vind ik dat maar raar. Ook heb ik de afstad tussen de magneet en de sensor minder dan 5 mm(namelijk 3 mm)

Iemand die weet wat dit kan zijn.

Alvast bedankt,

Randy
Wel vaag, maareh... we volgens mij zijn ze hier op het forum er ook nog niet uit welke maat je in moet voeren. als ik de omtrek van de band meet met een lint, kom ik op krap 920.
Maar als ik er op zit en laat mijn band 1x rondgaan dan kom ik op ruim 880 uit!
Heb er maar tussenin genomen:)
Randy
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 02 jan 2005, 22:04
Locatie: Enschede

Bericht door Randy »

Ja, klopt maar als je 900 invoerd. Dan voer je toch in de kilometerteller 0900 in. En werkt dat.

Bedankt
Randy
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 02 jan 2005, 22:04
Locatie: Enschede

Bericht door Randy »

Hoi,

Vandaag effe met de kilometerteller geknoeid. Hij doet het nu en ik heb hem op 900 gezet denk dat dat wel het beste is.

Groetjes Randy
Gast

Bericht door Gast »

Weet er iemand een webwinkel waar ik deze hema 7000 kan kopen, ik ben van belgie en vind nergens op het internet waar je deze kan kopen, typ maar eens hema 7000 in op google :(
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

hebben ze geen hema in belgie?
Gast

Bericht door Gast »

Hier bij ons in Belgie is het vooral Sigma Sport maar die zijn ook goed...

Gebruik ik namelijk op scooter en op Minibike
Gast

Bericht door Gast »

DeFrancus schreef:Hier bij ons in Belgie is het vooral Sigma Sport maar die zijn ook goed...

Gebruik ik namelijk op scooter en op Minibike

Hoi, weet je toevallig ook wat type van teller het is ? en waar je die juist kan kopen, ben namelijk ook van de kanten van antwerpen
Gast

Bericht door Gast »

Nicolaas-racing schreef:oke dus begrijp ik het goed
920 is de omtrek van een 6.5 inch band...?
Diameter band x pi
Neluhz

Bericht door Neluhz »

let even op de datum.
Plaats reactie