Mina vert @ puchblok
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Mina vert @ puchblok
hallo, mijn vraag: heeft iemand hier wel eens geprobeerd een minarelli vertikaal cilinder, van bv een yamaha mbk/booster geprobeerd op zijn puchblok te zetten? namelijk:
.Deze cilinders een slagverschil hebben van 2 mm!
.Deze cilinders passen op de 4 tapeinden van een puchblok.
.De diameter van het hemd 3mm groter is (carter dus uitkotteren)
.Er een membraan op de cilinder zit welke te vervangen is door een malossi mebraan.
.De cilinders niet duur zijn.
Zo kan ik nog wel wat noemen. Benzelf in het bezit van een 50cc versie van eurokit. en alles heb zitten meten en passen en naar mijn verbazing dus erg makkelijk erop aan te passen. Gr Dave
.Deze cilinders een slagverschil hebben van 2 mm!
.Deze cilinders passen op de 4 tapeinden van een puchblok.
.De diameter van het hemd 3mm groter is (carter dus uitkotteren)
.Er een membraan op de cilinder zit welke te vervangen is door een malossi mebraan.
.De cilinders niet duur zijn.
Zo kan ik nog wel wat noemen. Benzelf in het bezit van een 50cc versie van eurokit. en alles heb zitten meten en passen en naar mijn verbazing dus erg makkelijk erop aan te passen. Gr Dave
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
hoe zit het met de lengte van de tab end ? kan dit oowk dat hij er over heen gaat kan maar de lengte ook goed ? en btw die slag verschil heje al geen last meer met een iets dikkere kop pakking alleen isz je squise afstellen klote ..
this wel iets leuks om te weten
btw dit zal denks toch niet super veel sneller zijn ! dan een andere goeie 70 athena membraan / 65 polini
this wel iets leuks om te weten
btw dit zal denks toch niet super veel sneller zijn ! dan een andere goeie 70 athena membraan / 65 polini
- antonie
- forum gebruiker
- Berichten: 706
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
- Minibike:: zelfbouw
- Locatie: haaksbergen
- Contacteer:
als je een voetplaat van 2 mm monteerd is het slagverschil nog steeds 2 mm,het enige wat je doet is je poorten een beetje ophogen.
de eventuele vermogenwinst die je zou kunnen krijgen door zo'n cilinder aan te schaffen gooi je daardoor weer overboord.
wel eens goed gekeken naar de spoelkanalen van een scootercilinder en naar de spoelkanalen van een puchblok,zit wel erg veel verschil in.
koeling van de cilinder,puch is rijwind gekoeld,scooter geforceerd gekoeld.
hoe dacht je dit op te gaan lossen.
ben zelf bezig om alles uit te zoeken om een lc cilinder van een scooter op een puch pas te maken.
het is namelijk nogal een aantal aanpassingen om te doen.
de eventuele vermogenwinst die je zou kunnen krijgen door zo'n cilinder aan te schaffen gooi je daardoor weer overboord.
wel eens goed gekeken naar de spoelkanalen van een scootercilinder en naar de spoelkanalen van een puchblok,zit wel erg veel verschil in.
koeling van de cilinder,puch is rijwind gekoeld,scooter geforceerd gekoeld.
hoe dacht je dit op te gaan lossen.
ben zelf bezig om alles uit te zoeken om een lc cilinder van een scooter op een puch pas te maken.
het is namelijk nogal een aantal aanpassingen om te doen.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
klopt bijna wat je zegt over de geforced cooler
rij wint isz eigenlijk inpresiepe het zelfde al zef eens na gedacht dat een scooter 80% het ding vormt en dat er zowveel kappen voor de cilinder zit dat je hem gevorseerde koeling hebt
en over je slag verschil isz altijd op te lossen 2 mm isz haast niks en zal een heel klein verschil hebben ..
rij wint isz eigenlijk inpresiepe het zelfde al zef eens na gedacht dat een scooter 80% het ding vormt en dat er zowveel kappen voor de cilinder zit dat je hem gevorseerde koeling hebt
en over je slag verschil isz altijd op te lossen 2 mm isz haast niks en zal een heel klein verschil hebben ..
[img]en%20over%20je%20slag%20verschil%20isz%20altijd%20op%20te%20lossen%202%20mm%20isz%20haast%20niks%20en%20zal%20een%20heel%20klein%20verschil%20hebben%20..[/img]
Slag verschil kun je alleen maar oplossen door de slag van de krukas te veranderen.. Je kunt je cilinder weg ophogen, maar de slag van je krukas blijft het zelfde..
Slag verschil kun je alleen maar oplossen door de slag van de krukas te veranderen.. Je kunt je cilinder weg ophogen, maar de slag van je krukas blijft het zelfde..
ik hoorde laats ook iets van dat een derbi sanda cillinder ook op een puch blok past maar dat je dan 2 voetpakkinge moest gebruiken. maar ik weet niet zeker of het klopt. maar hier werd gezegt dat die mina vert cilinder 2mm kortere slag had maar dan kun je tog ook 2mm van de boven of onder kant af frezen of heb ik bu iets verkeert gelezen dan nu de slag eigelijk 2 mm langer is
ja het is wel wat werk om je slag goed te krijgen..
zal je moeten doen met een vol-ronden krukas, dan je bigend laten uit persen en dan 2mm verder naar binnen (krukas kant) erin laten maken.
en de oude gaten weer opvullen met nylon.
zoals al eerder gezegt, je verlies met een tussenplaat weer veel carterdruk, spoelers gaan problemen veroorzaken, en of de rijwind koeling genoeg is????
Ik hoop dat ik je niet gedemotiveerd heb
succes ermee
zal je moeten doen met een vol-ronden krukas, dan je bigend laten uit persen en dan 2mm verder naar binnen (krukas kant) erin laten maken.
en de oude gaten weer opvullen met nylon.
zoals al eerder gezegt, je verlies met een tussenplaat weer veel carterdruk, spoelers gaan problemen veroorzaken, en of de rijwind koeling genoeg is????
Ik hoop dat ik je niet gedemotiveerd heb
succes ermee
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
Hmmm, als je je krukpen 2mm naar binnen verplaatst wordt je slag 4 mm korter.........................Beetje jammer van je krukas...................
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..