Mina vert @ puchblok

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Mina vert @ puchblok

Bericht door dave »

hallo, mijn vraag: heeft iemand hier wel eens geprobeerd een minarelli vertikaal cilinder, van bv een yamaha mbk/booster geprobeerd op zijn puchblok te zetten? namelijk:

.Deze cilinders een slagverschil hebben van 2 mm!
.Deze cilinders passen op de 4 tapeinden van een puchblok.
.De diameter van het hemd 3mm groter is (carter dus uitkotteren)
.Er een membraan op de cilinder zit welke te vervangen is door een malossi mebraan.
.De cilinders niet duur zijn.

Zo kan ik nog wel wat noemen. Benzelf in het bezit van een 50cc versie van eurokit. en alles heb zitten meten en passen en naar mijn verbazing dus erg makkelijk erop aan te passen. Gr Dave
Afbeelding
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
red devil

Bericht door red devil »

hoe zit het met de lengte van de tab end ? kan dit oowk dat hij er over heen gaat kan maar de lengte ook goed ? en btw die slag verschil heje al geen last meer met een iets dikkere kop pakking alleen isz je squise afstellen klote ..

:D this wel iets leuks om te weten :lol:

btw dit zal denks toch niet super veel sneller zijn ! dan een andere goeie 70 athena membraan / 65 polini
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Tapeinden passen jah, squish kun je gewoon naar je eigen wens krijgen! gewoon een beetje rekenen. Het slagverschil is 2mm dus een voetplaat van 2mm en dan nog de dikte van je kop en voetpakking naar je eigen wens. Gr Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

als je een voetplaat van 2 mm monteerd is het slagverschil nog steeds 2 mm,het enige wat je doet is je poorten een beetje ophogen.
de eventuele vermogenwinst die je zou kunnen krijgen door zo'n cilinder aan te schaffen gooi je daardoor weer overboord.
wel eens goed gekeken naar de spoelkanalen van een scootercilinder en naar de spoelkanalen van een puchblok,zit wel erg veel verschil in.
koeling van de cilinder,puch is rijwind gekoeld,scooter geforceerd gekoeld.
hoe dacht je dit op te gaan lossen.

ben zelf bezig om alles uit te zoeken om een lc cilinder van een scooter op een puch pas te maken.
het is namelijk nogal een aantal aanpassingen om te doen.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
red devil

Bericht door red devil »

klopt bijna wat je zegt over de geforced cooler :wink:

rij wint isz eigenlijk inpresiepe het zelfde al zef eens na gedacht dat een scooter 80% het ding vormt en dat er zowveel kappen voor de cilinder zit dat je hem gevorseerde koeling hebt :roll:

en over je slag verschil isz altijd op te lossen 2 mm isz haast niks en zal een heel klein verschil hebben ..
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

[img]en%20over%20je%20slag%20verschil%20isz%20altijd%20op%20te%20lossen%202%20mm%20isz%20haast%20niks%20en%20zal%20een%20heel%20klein%20verschil%20hebben%20..[/img]

Slag verschil kun je alleen maar oplossen door de slag van de krukas te veranderen.. Je kunt je cilinder weg ophogen, maar de slag van je krukas blijft het zelfde..
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

En juist daardoor, waneer je dus je cilinder alleen ophoogt verlies je dus dat stukje vermogen waar je het juist om doet.. Word tog nog maar is een keer goed kijken, wat mogelijk is. iig Bedankt. Gr Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Drijfstang aanpassen totdat deze de juiste slag geeft.

en je spoelers..daar kom je niet mee weg .. met je puchcarter
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
stonnyt

Bericht door stonnyt »

ik hoorde laats ook iets van dat een derbi sanda cillinder ook op een puch blok past maar dat je dan 2 voetpakkinge moest gebruiken. maar ik weet niet zeker of het klopt. maar hier werd gezegt dat die mina vert cilinder 2mm kortere slag had maar dan kun je tog ook 2mm van de boven of onder kant af frezen of heb ik bu iets verkeert gelezen dan nu de slag eigelijk 2 mm langer is
stefano

Bericht door stefano »

Als het goed is hebben de cilinders van de apprila AF1 een slag van 41.8mm

Dat is wel lekker in de buurt van puch.

Alleen passen de tapeinden niet.

Stefan
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Vulplaat of drijfstang veranderen.. Daarmee pas je de slag niet aan..

Denk daar maar eens over na..

Je kunt alleen maar de slag aanpassen door het big-end te verplaatsen.
stonnyt

Bericht door stonnyt »

de slag kun je tog ook verandere door een andere kruk as maar dar gaat denk ik ook niet echt lukken bij een puch blok. maar wat is een big-end ???
racertje

Bericht door racertje »

ja het is wel wat werk om je slag goed te krijgen..

zal je moeten doen met een vol-ronden krukas, dan je bigend laten uit persen en dan 2mm verder naar binnen (krukas kant) erin laten maken.

en de oude gaten weer opvullen met nylon.

zoals al eerder gezegt, je verlies met een tussenplaat weer veel carterdruk, spoelers gaan problemen veroorzaken, en of de rijwind koeling genoeg is????

Ik hoop dat ik je niet gedemotiveerd heb :)
succes ermee
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Hmmm, als je je krukpen 2mm naar binnen verplaatst wordt je slag 4 mm korter.........................Beetje jammer van je krukas...................
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
stonnyt

Bericht door stonnyt »

dan doe je het tog gewoon 1mm en als je tog nog een oude krukas hebt ligge dan kun je het alligt eens proberen
Plaats reactie