v-twin

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

1carter zou niet gaan...want je zou toch aparte gescheiden dleen voor cilinder moeten hebben..

zou dat werken....stel je hebt 2cilinders op 1krukascarterdeel zeg maar....
krukas met 2 drijfstangen zijn er:)...
allen zit je met drukverschil...want als die bij de ene druk maakt...kan die het bij de ander lozen..dus gaat niet op denk ik...

zou wel leuk zijn iig
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

rossi-nr.1 schreef:1carter zou niet gaan...want je zou toch aparte gescheiden dleen voor cilinder moeten hebben..

zou dat werken....stel je hebt 2cilinders op 1krukascarterdeel zeg maar....
krukas met 2 drijfstangen zijn er:)...
allen zit je met drukverschil...want als die bij de ene druk maakt...kan die het bij de ander lozen..dus gaat niet op denk ik...

zou wel leuk zijn iig
Nee, niet als je 2 verschillende punten maakt waar de drijfstangen vastzitten. of iets van een turbo maakt ;)
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

het is zowieso niet te doen door de mensen die dit vorum bezoeken 8) denk ik, dus is voor ons alleen maar om over te fantaseren :( maar toch knap gedaan
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

v twin

Bericht door Ronnie »

om alle onduidelijkheden uit de wereld te helpen!

Het zijn twee motorblokken die aan elkaar zijn gekoppeld.
Dit blok heeft dus twee krukassen en dus ook twee carters.
Het word er dus al gemakkelijker op om dit te bouwen.
beide blokken hebben dus hun eigen draaide delen, spoeling en ontsteking.
Het enigste dat zelf is gemaakt is het carter, de uitlaat(en), overbrenging tussen beide cilinders en het koelsysteem.

Volgens mij werkt dit koelsysteem met een grotere pomp en zit hier gewoon een T splitsing op zodat beide cilinder dezelfde koeling krijgen.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

twin cilinder

Bericht door Ronnie »

Dit blok heeft wel 1 krukas en 2 drijfstangen en 2 cilinders zie foto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

rossi-nr.1 schreef:
Koen schreef:Zoek maar eens op de bekende scootertuning sites, daar zul een piaggio 2 cilinder vinden. Daar kun je wel inspiratie aan op doen..
idd...daar zijn er al meerdere van die dat doen....

en krukas is niet zo'n groot probleem..dat kan je goed aan elkaar koppelen...

vind eerder koeling belangrijk...dit is best een klein radje...voor 2 cilinders...
vergeet niet dat als koeling langs 1cilinder gaat..dat die al half warm naar de 2e gaat...

en ontsteking...hij moet natuurlijk beide goed lopen...
ten eerste het is een water kooler dus ja wind is niet zo belangrijk maar daar is toch aan gedacht denk ik want de ene cil. zit boven en de ander onder dus de warme lucht klopt niet.
die karters, tja... je kunt wel eens proberen een kruk as voor een 2 cilinder te regelen wat zo een slag heeft of probeert die slag te maken. dan pak je een heeel groot blok aluminium ofzo en dan ga je maar eens tekenen en denken. daarna ga je met een grote frees het grofste er uit halen. dan pak je een dremel met een heeeeel scherp freesje en ga je alles passen en meten en frezen tot dat de kruk as past en vrij loop heeft dus goed rond kan draaien. dan kijk je wat er nog in het blok moet dus zeg maar ff net als bij puch dat tandwiel. dan ga je kijken hoe het uit moet komen en al en dan weer tekenen en frezen. en dan de boven kant ook dan pak je dus 2 cilinders en die zorg je dat de drijfstang goed zit voor de zuigen en al. dan maak je een afdruk van de cilinder dan kun je zien waar alle gaten moeten komen net als spoel poorten en de tap enden. en ga je weer frezen. ik weet niet of dit zou lukken maar lijkt me best wel gaaf om te maken. ik denk dat het een project over 1 a 2 jaar zou worden maar dan heb je echt iets heel aparts wat niemand heeft. maar goed dat is hoe ik denk dat je zelf een 2cilinder kunt maken owja en dat doe je bij de ontsteking en heel he tzootje ook en de koppeling. nou nop opmerkingen of dit zou lukken of niet? :wink:
Plaats reactie