vliegwiel

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

vliegwiel

Bericht door Gast »

hallo

ik zag op v-racer.com een superlicht vliegwiel met weggehaalde schoepen
en ik vroeg me af of je dat zelf ook kunt doen :?: :?:

en weet een van jullie waar ik een GOEDE trekstarter kan kopen (heb hem nou al een paar x gemold :evil:
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Die schoepen sla je r zo af, kan je dus zelf doen maar of dit goed is weet ik niet. Die ene waar je het over hebt is wel weer speciaal gemaakt denk ik, zonder koelingsverlies te lijden.

Trekstarter moet je ff zoekfunctie gebruiken, je kan via e-bay een stalen trekstarter met stalen pawl bestellen...
Gast

Bericht door Gast »

bedankt


als ik zon trekstarter koop maakt het dan uit wat voor soort ik koop :-k
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

AngelEyes schreef:Die schoepen sla je r zo af, kan je dus zelf doen maar of dit goed is weet ik niet. Die ene waar je het over hebt is wel weer speciaal gemaakt denk ik, zonder koelingsverlies te lijden.

Trekstarter moet je ff zoekfunctie gebruiken, je kan via e-bay een stalen trekstarter met stalen pawl bestellen...
HEY KEUTEL! :shock: Schoepen wegslaan!? 1.je verliest je koeling 2.je hebt onbalance! Slijp ze er dan af! Of maak ze kleiner! Maar niet verwijderen! En al zeker zo niet! (v-racer heeft plus en minpunten. Vliegwiel zonder koeling is minpunt (is btw ook voor watergekoelde))
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

is het ook nuttig voor water gekoeld, ik neem aan van ni
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

remcomvpp schreef:is het ook nuttig voor water gekoeld, ik neem aan van ni
Nee, het is gewoon voor als je vliegwiel kapot gaat denk ik :D V-racer heeft gedacht, hmm geen koelribben.. Dat gaat sneller en dat willen mensen. Och wat maakt het uit dat die cilinder warm loopt. wij verdienen er toch wel aan....
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

k wou er dan een paar wegslijpen en dan bijv 2 heel 1 weg 2 heel 1 weg enz enz dan word hij toch niet te warm en dan raakt hij tog ook niet uit balans ofwel?
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

even op de site wezen kijken betreft speciaal vliegwiel.
ziet er leuk uit,is het een verstandige aankoop,dacht het niet
van de 18 schoepen haal je er gewoon 12 weg en dan nog beweren dat je koeling niet minder wordt.
maarja dit is wel een speciaal tuningonderdeel a 30 euro
plak de koelinlaat gewoon voor 80 procent dicht met tape en je bereikt hetzelfde resultaat.
wedden dat iedereen je voor gek verklaard.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Hey Keutel!, lees eens goed. Heb ik gezegd dat het afslaan van die schoepen goed is? Je kan het zelf doen heb ik gezegd maar aan te raden is het niet nee!
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

AngelEyes schreef:Hey Keutel!, lees eens goed. Heb ik gezegd dat het afslaan van die schoepen goed is? Je kan het zelf doen heb ik gezegd maar aan te raden is het niet nee!
Hehe klopt :D maar je chinees word al loei heet. Dan wil je hem en nog harder laten lopen en nog minder koeling geven. Ik verklaar je ook voor gek als je er ook maar 1 schoep vanaf haalt.
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

ik zou die schoepjes lekker laten zitten.
ze zitten er niet voor niets : )
Gast

Bericht door Gast »

ok wou gwoon ff vragen of het kon en verstandig was nee dus [-(
Gesloten