zelf mini bike bouwen

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

zelf mini bike bouwen

Bericht door Gast »

beste mensen ik ben sjaak 36 jaar uit apeldoorn ik wil graag een bike bouwen voor mijn zoontje het lassen en het maken is eigenlijk het probleem niet alleen zou ik wel wat tips kunnen gebruiken bij voorbeeld welk frame ik het beste zou kunnen gebruiken voor eventuele tank zitje of kuip graag zou ik wat type aanduidingen willen hebben de onderdelen en naafjes haal ik van een puch ik hoop dat iemand mij zou willen onder steunen bij voorbaad dank ik wacht af :D
Gast

Bericht door Gast »

sjaakie, neemt ff de moeite om op de searchknop te duwen en wat gegevens in te vullen.. zucht. :?
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

onder het topic bouwtekeningen staan heel veel frame's ,
het lezen is makkelijker dan je denkt veelal staan de maten in mm dus 140 is dus 14 cm!!
als je zelf een frame gaat lassen> neem een bouwtekening die jij leuk vindt, koop dan eerst de kappen (kontje + tankje) en daarop pas je het frame aan. doe je dit niet eerst kom je hopeloos in de knoei (k heb ervaring) dan zul je zien dat je kappen niet willen passen.
let ook op de materiaalen voor je frame, bijv slijp niet net als mij het balhoofdje van een puch af (zonde van de puch ) maar koop een pijp met de diameter van de voorvork. dan kun je via hz-bromshop een balhoofdssetje kopen voor 3,50 en je hebt dan een goed werkend balhoofd.

GREETZ Mark
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: zelf mini bike bouwen

Bericht door Wim »

sjaak schreef:beste mensen ik ben sjaak 36 jaar uit apeldoorn ik wil graag een bike bouwen voor mijn zoontje het lassen en het maken is eigenlijk het probleem niet alleen zou ik wel wat tips kunnen gebruiken bij voorbeeld welk frame ik het beste zou kunnen gebruiken voor eventuele tank zitje of kuip graag zou ik wat type aanduidingen willen hebben de onderdelen en naafjes haal ik van een puch ik hoop dat iemand mij zou willen onder steunen bij voorbaad dank ik wacht af :D


Hoi


het eenvoudigste frame staat op www.polini-minibikes.nl (tabblad zelfbouw)

dit frame word veel toegepast, benodigde kappen kun je ook bij deze firma bestellen!

je hebt de kappen nodig van de "911"


kijk eens op www.hz-bromshop.nl als je puchnaven wilt gebruiken als wielen!

of www.blata-import.nl als je schijfremmen wilt toepassen!!
hier heb je de wielen nodig van de "Blata-2.5"

Hz-bromshop levert dezelfde wielen maar veel duurder!!



Succes en veel plezier


Ggrrtttzz

Wim
Gast

Re: zelf mini bike bouwen

Bericht door Gast »

Wim schreef:
sjaak schreef:beste mensen ik ben sjaak 36 jaar uit apeldoorn ik wil graag een bike bouwen voor mijn zoontje het lassen en het maken is eigenlijk het probleem niet alleen zou ik wel wat tips kunnen gebruiken bij voorbeeld welk frame ik het beste zou kunnen gebruiken voor eventuele tank zitje of kuip graag zou ik wat type aanduidingen willen hebben de onderdelen en naafjes haal ik van een puch ik hoop dat iemand mij zou willen onder steunen bij voorbaad dank ik wacht af :D
Ja onder off--topic staat een ahndleiding :) gemaakt door mij , kijk daar eens ;) alles is gemaakt zoals op de tekening van polini minibike 911
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Re: zelf mini bike bouwen

Bericht door daans »

Wim schreef:
sjaak schreef:beste mensen ik ben sjaak 36 jaar uit apeldoorn ik wil graag een bike bouwen voor mijn zoontje het lassen en het maken is eigenlijk het probleem niet alleen zou ik wel wat tips kunnen gebruiken bij voorbeeld welk frame ik het beste zou kunnen gebruiken voor eventuele tank zitje of kuip graag zou ik wat type aanduidingen willen hebben de onderdelen en naafjes haal ik van een puch ik hoop dat iemand mij zou willen onder steunen bij voorbaad dank ik wacht af :D


Hoi


het eenvoudigste frame staat op www.polini-minibikes.nl (tabblad zelfbouw)

dit frame word veel toegepast, benodigde kappen kun je ook bij deze firma bestellen!

je hebt de kappen nodig van de "911"


kijk eens op www.hz-bromshop.nl als je puchnaven wilt gebruiken als wielen!

of www.blata-import.nl als je schijfremmen wilt toepassen!!
hier heb je de wielen nodig van de "Blata-2.5"

Hz-bromshop levert dezelfde wielen maar veel duurder!!



Succes en veel plezier


Ggrrtttzz

Wim
Die tekening staat ook op dit forum En voor winkels e.d. moet je maar effe in de link sectie kijken van www.minibike.nl.

Suc6 met het bouwen he !!!

(vergeet geen fotos te maken ;)

Daans
Gesloten