MINIBIKE OP DE WEG ???!!! :D

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

MINIBIKE OP DE WEG ???!!! :D

Bericht door Gast »

hey allemaal,

Komt er binnekort een wet dat je met je minibike op de weg mag? of tenminste dat je een beetje over de openbare weg mag rijden. Vanaf 14 jaar bijvoorbeeld. 14 minibike, 16 scooter, 18 auto... mooi rijtje toch :D :D

~en~

Wanneer mag de politie je minibike afpakken? Moeten ze het met eigen ogen zien dat je op de weg rijd?

hoop op veel antwoorden
greetz MasterCell
Gast

Bericht door Gast »

:lol:
Gast

Re: MINIBIKE OP DE WEG ???!!! :D

Bericht door Gast »

MasterCell schreef:hey allemaal,

Komt er binnekort een wet dat je met je minibike op de weg mag? of tenminste dat je een beetje over de openbare weg mag rijden. Vanaf 14 jaar bijvoorbeeld. 14 minibike, 16 scooter, 18 auto... mooi rijtje toch :D :D

~en~

Wanneer mag de politie je minibike afpakken? Moeten ze het met eigen ogen zien dat je op de weg rijd?

hoop op veel antwoorden
greetz MasterCell
Polite mag je staande houden als je met je minibike op de openbare weg rijd... Je minibike is simpel weg niet gerechtvaart om op de openbare weg te rijden. In het ergste geval nemen ze je bike in beslag.

En die wet lijkt me sterk... ik zou niet weten hoe ze dat willen realiseren. Die kleine bikes worden snel over het hoofd gezien op een openbare weg dus het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je met 14 jaar op een minibike de weg op mag

mark
ganta

Re: MINIBIKE OP DE WEG ???!!! :D

Bericht door ganta »

Markcantpark schreef:
MasterCell schreef:hey allemaal,

Komt er binnekort een wet dat je met je minibike op de weg mag? of tenminste dat je een beetje over de openbare weg mag rijden. Vanaf 14 jaar bijvoorbeeld. 14 minibike, 16 scooter, 18 auto... mooi rijtje toch :D :D

~en~

Wanneer mag de politie je minibike afpakken? Moeten ze het met eigen ogen zien dat je op de weg rijd?

hoop op veel antwoorden
greetz MasterCell
Polite mag je staande houden als je met je minibike op de openbare weg rijd... Je minibike is simpel weg niet gerechtvaart om op de openbare weg te rijden. In het ergste geval nemen ze je bike in beslag.

En die wet lijkt me sterk... ik zou niet weten hoe ze dat willen realiseren. Die kleine bikes worden snel over het hoofd gezien op een openbare weg dus het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je met 14 jaar op een minibike de weg op mag

mark
Ik denk niet dat die wet er komt hoor...
Kijk maar eens naar welke snelheden sommige minibikes kunnen halen.
dan heb je scooters die maximaal 45 km P/U rijden dacht ik..
en dan heb je minibikes waarvan sommige een top rond de 100 km P/U hebben... :roll:

Greetz..
Gast

Re: MINIBIKE OP DE WEG ???!!! :D

Bericht door Gast »

MasterCell schreef:hey allemaal,

Komt er binnekort een wet dat je met je minibike op de weg mag? of tenminste dat je een beetje over de openbare weg mag rijden. Vanaf 14 jaar bijvoorbeeld. 14 minibike, 16 scooter, 18 auto... mooi rijtje toch :D :D
You wish :roll:
schroefje

Re: MINIBIKE OP DE WEG ???!!! :D

Bericht door schroefje »

MasterCell schreef:hey allemaal,

Komt er binnekort een wet dat je met je minibike op de weg mag? of tenminste dat je een beetje over de openbare weg mag rijden. Vanaf 14 jaar bijvoorbeeld. 14 minibike, 16 scooter, 18 auto... mooi rijtje toch :D :D

~en~

Wanneer mag de politie je minibike afpakken? Moeten ze het met eigen ogen zien dat je op de weg rijd?

hoop op veel antwoorden
greetz MasterCell
Kan je ook onderbouwen waar dit verhaal vandaan komt?

En ik vind het dus ECHT niet verantwoord om iemand van 14 of 16 of 90,op de openbare weg te laten rijden de mede weggebruikers zien jouw gewoon niet rijden op de weg en daar komt nog eens bij dat mensen zoals ik die graag rijden op de kartbanen erg snel worden aan gehouden als ze in de polder een testrun aan het doen zijn dus....

KOOP EEN MINI EN RIJ ERMEE OP DE KARTBAAN!!!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Kvind het een dom idee..

Veiligheid eerst... en dat heb je met een minibike niet..

En al die joggies die willen minibiken met een chineesje van 200 euro gaan als gekken de weg op..

Dan mag je ook wel een aantal nieuwe ziekenhuizen bouwen zowat
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

Dit lijkt me een beetje een sterk verhaal want de overheid wil juist alle brommers van de weg af hebben :?
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Timmhey76 schreef:Dit lijkt me een beetje een sterk verhaal want de overheid wil juist alle brommers van de weg af hebben :?
dat laatste lijkt mij ook wel sterk hoor :roll: waarom zouden ze dat willen??

maar met een minibike mag je gewoon niet mee over de weg en daar is het klaar mee

en zeg nou zelf op de weg rijden is egt niets aan vergeleken met op de kartbaan :lol:
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

nu kan je ook erg overdrijven hoor er zijn mensen die de weg gebruiken als circuit wat ook wel leuk is tot dat je dan gepakt word
maar goed geen minis op de open bare weg dus je kan het wel op je buik schrijven maar het gaat niet gebeuren
Gast

Bericht door Gast »

een kennis van mij is zon "wout" (pliezie) en die heeft het voor me uitgezocht, het is goet te laten keuren, maar dan moet alles aangepast worden aan de veiligheids eisen, zoals de lasnaden moeten worden gecontroleerd, remmen, stevigheid van metaal, motor vermogen, vering, banden en ga zo maar door dus al er imand 10000 euro over heeft is het te doen 8)

veel succes :P
Gast

Bericht door Gast »

BTW, er zijn wel minibikes die toegestaan zijn op de openbare weg.. http://gas-scooter.de/site/index.php?op ... &Itemid=74 dit is er 1 die wel op de openbare weg mag :)

Tim
Gast

Bericht door Gast »

is dan ook geen pocketbike
nismocoupe

Bericht door nismocoupe »

effe een dax beetje ombouwen en je hebt een minibike die op de weg mag :lol:
Gast

Bericht door Gast »

nismocoupe schreef:effe een dax beetje ombouwen en je hebt een minibike die op de weg mag :lol:
als je hem ombouwt, is hij niet meer goed gekeurt :P
Gesloten