Mengverhouding

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Misterminibike schreef:ok mooi thnx, en MOET die olie dan vol syntetisch zijn, of hoeft dat niet ?
Het zou vast ook wel kunnen als het niet vol syntetsich is, maar is dat slecht voor de bike :roll:
Ik weet wel dat het niet slim is om eerst minerale olie te gebruiken in de autowereld om vervolgens over te stappen op synthethische olie. De pakkingen gaan hiervan naar de maan.

Of dat in de motor/brommer wereld zo is, weet ik niet, maar 2takt brommerolie is volgens mij volsynthethisch.
Gast

Bericht door Gast »

nou er staat wel op van die flesjes: syntetisch, maar dan staat op de achterkant semi sintetisch, dus ze zijn niet allemaal vol syntetisch
Gast

Bericht door Gast »

Gewoon euro95 pakken met 2takt brommer olie ;) Kan niet missen.
Gast

Bericht door Gast »

gewoon 1:50, zelf mengen met goede synthetische olie. Benzine: super of v-power das het beste.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

in een puchblok moet toch gewoon 1;50?
ik denk dat je dat gewoon moet aanhouden, dat zal beter lopen dan 1;35..
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Ik heb van iemand gehoord dat je kant en klare mix (1:25) kunt kopen voor 14 euro de 5 liter. Bedoeld voor bosmaaiertjes en dergelijke. Een minibike schijnt hier goed op de lopen (geen stotters en druipende uitlaat).
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gast

Bericht door Gast »

1:25 is , de ( korte ) inrijperiode uitgezonderd , veel te vet voor die chineesjes .... 1/35 à 1/40 is zat ....
Gast

Bericht door Gast »

ik heb met inrijden 1:25 gedaan en nu doe ik 1:40 gaat goed :wink:
Gast

Bericht door Gast »

zelf rijd ik met 1:50 speciale 5 liter kannen aangemengd kant en klaar,
dit wordt ook gebruikt voor grasmaaiers en kettingzagen, (hoge toeren)deze mengsmering schijnt ook anders tezijn dan de mengsmering aan de pomp.
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

sjezus 1:50 lijkt mij niet goed als ik jou was zou ik het lekker zelf mengen
Gast

Bericht door Gast »

harley schreef:zelf rijd ik met 1:50 speciale 5 liter kannen aangemengd kant en klaar,
dit wordt ook gebruikt voor grasmaaiers en kettingzagen, (hoge toeren)deze mengsmering schijnt ook anders tezijn dan de mengsmering aan de pomp.
dit zal wel een "betere" qualiteit smering zijn waardoor je een kleinere verhouding nodig hebt...
Gast

Bericht door Gast »

Jongens we worden hier niet erg duidelijker uit

de mensen die er verstand van hebben zeg nog 1x wat goed is en geef jouw argumenten waarom jouw mengels beter is dan normaal

Mensen ga niet roepen wat jij hebt bijv ik heb 1:50 en hij loopt al 5 maanden het is wel goed Nee !! daar worden we niks wijzer op

dus mensen met verstand er van geef even een duidelijk berichtje met argumenten waarom en waar etc
andere mensen met hun meningen ^^ stop met spammen want we worden er helemaal nikz :!: duidelijkerop

murd3rx heeft gesproken ik hoop dat je er mee eens bent want ik heb nog steeds niet mijn antwoord gevonden :?
Gast

Bericht door Gast »

maar volgens et forum is 1:35 het beste maar op V - racer word gezegt 1:25 pocket bikef4 ook wie heeft nouw gelijk
schroefje

Bericht door schroefje »

een bamibike gewoon op 1:25 inrijden daarna langzaam naar de 1:35/40 gewoon kijken naar de bougie en u weet genoeg.
mille
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 11:53
Locatie: goes

Bericht door mille »

baZ schreef:maar volgens et forum is 1:35 het beste maar op V - racer word gezegt 1:25 pocket bikef4 ook wie heeft nouw gelijk
als je het niet zeker weet hou het dan aan de veilige kant want
het er spelen zoveel factoren mee welke olie gebruik je hoeveel toeren
draait het zelfs het benzineverbruik telt mee
Gesloten