Mina vert @ puchblok
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- antonie
- forum gebruiker
- Berichten: 706
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
- Minibike:: zelfbouw
- Locatie: haaksbergen
- Contacteer:
denk dat dit bouwproject toch iets meer wordt dan alleen een vulplaatje en wat van je cilinder afdraaien wordt.
is het onmogelijk,nee,is het moeilijk,ja
krijg je het wel goed en betrouwbaar voor elkaar,dan hulde aan de bouwer.
je kunt voor het vermogen beter een polini 65cc membraam cilinder aanschaffen,kwestie van er op zetten en rijden maar.
is het onmogelijk,nee,is het moeilijk,ja
krijg je het wel goed en betrouwbaar voor elkaar,dan hulde aan de bouwer.
je kunt voor het vermogen beter een polini 65cc membraam cilinder aanschaffen,kwestie van er op zetten en rijden maar.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
je zou topracing moeten mailen op een andere fabrikant die puchkrukassen maakt zodat ze een setje krukwangen maken voor puch alleen dat de gat van het bigend dan meer naar het midden zit
en anders een krukas zoeken met de zelfde slag als de cilinder die je gaat gebruiken en die assen van de krukwangen dan af laten draaien bij een bedrijf die aan fijnmetaaltechniek doen dan geef je die krukas en een puchkrukas en dan laat je de assen hetzelfde maken als de puchkrukas en de wangen natuurlijk ook dan ben je eigenlijk gewoon klaar alleen je carter is nog anders maar zit is zelf wel te doen als je handig bent!
en anders een krukas zoeken met de zelfde slag als de cilinder die je gaat gebruiken en die assen van de krukwangen dan af laten draaien bij een bedrijf die aan fijnmetaaltechniek doen dan geef je die krukas en een puchkrukas en dan laat je de assen hetzelfde maken als de puchkrukas en de wangen natuurlijk ook dan ben je eigenlijk gewoon klaar alleen je carter is nog anders maar zit is zelf wel te doen als je handig bent!
een carter heeft geen slag laat dat duidelijk zijn!cittalover schreef:denk dat het minder werk is om van een puch-carter af te stappen en een snellere carter met betere slag er weer op te zetten.
enige probleem is je ophaning aanpassen minder werk als van de krukas de slag te veranderen toch
en je krukas aanpassen is meer werk maar wel beter om het enigzins goed te laten lopen op een puchblok
maak je nu een plaat tussen cilinder en carter daar pas je de slag niet mee aan je past het carter aan zodat je zuiger op zijn bdp komt maar hiermee schop je wel de timingen in de war van de cilinder en daardoor loopt het niet meer lekker
wat bedoel je nu precies dat je overstapt op bijv een scooterblok of dat je een stuk carter van een scooterblok dus alleen het deel waar de cilinder op komt en krukas in komt aan een puchblok te beunen zodat je een puchblok hebt met scootercilinder een scooterkrukas en dan klopt de slag wel maarja dan kan je eigenlijk net zo goed een scooterblok verbouwen dan zit het teminste goed inelkaar en geen 2 stukken carters aan elkaar gebakken etccittalover schreef:als je klein beetje verder denkt snapte je wat ik bedoel
bij een puch-carter hoort een puchkrukas met bepaalde slag
tis slimmer omdat zoals de snelste jongens over te stappen op andere carters..
maar de vraag is dus welke carters zijn nu snel?
welke voordelen en waarom is een korte slag beter?
'af te stappen'cittalover schreef:denk dat het minder werk is om van een puch-carter af te stappen en een snellere carter met betere slag er weer op te zetten.
enige probleem is je ophaning aanpassen minder werk als van de krukas de slag te veranderen toch
puch carter is en blijft een slechte basis voor een echt echt snel blok
hank en nog paar anderen zijn al overgestapt naar een ander carter en hank zijn testbank uitslag zegt genoeg denk ik zo