Slecht starten.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Slecht starten.

Bericht door Gast »

Hallo
Ik ben nieuw op dit forum en heb pas sinds twee dagen een mini bike 50cc
, 1 met een snelle uitlaat en een open luchtfilter.
Als hij loopt dan loopt hij ook goed,het probleem is het starten, de ene keer loopt hij direkt met 1 keer trekken,en de andere keer krijg ik hem niet aan het lopen.
Weet iemand mischien wat het probleem kan wezen, zelf heb ik de bougie al naar gekeken en een ander benzine filter er tussen gezet( is dit echt nodig)
Als ik soms de bougie er uit draai en er weer in draai zonder dat ik wat aan de bougie heb gedaan,loopt hij vaak ook gelijk,het is net of hij dan meer lucht nodig heeft voor de verbranding ofzo.
WIE HEEFT VOOR MIJ DE OPLOSSING !!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

heb je de choke mischien open laten staan (de choke zorgt voor minder lucht in je carb, wel goed bij het starten maar minder voor gewoon rijden)
Gast

Bericht door Gast »

Nee de choke staat dicht,kan het ook aan de brandstof liggen.ik rijd met 1;50 smering speciaal voor hoge toeren,kant en klaar tekoop bij zaken die ook grasmaaier en kettingzagen verkopen,daar wordt het ook voor gebruikt.Is dit misschien toch te schraal.
Gast

Bericht door Gast »

dit is inderdaad te schraal, vergeet niet inrijden is heel belangrijk!! zeker voor chineesjes, ...

ik zou toch 1op 30 of 1 op 35 beginnen, ...


voor het starten zou ik, zien of de boegie goed vast zit, en dat de boegiedop er goed opzit, en dat de uitknop nergens een foutje heeft of zo...

anders zou ik je aanraden om de zoekknop eens te gebruiken :-)

greetzzz
Gast

Bericht door Gast »

jep gebruik de zoekknop en typ shoke.. want vaak zijn er nogal veel problemen mee (met chineesjes) want aan is eigelijk uit :roll:
Gast

Bericht door Gast »

Boys en Girls , iedereen ,

Alle dealers zijn het er nu wel over eens : probeer ALTIJD met startgas ( shellgas, start pilot, whatever ) te starten ... gashelemaal open trekken, 2 maal pssht psssht op de luchtfilter , hendel weer dicht en trekken maar : gegarandeerd dat ie in 1, 2 of maximum 3 keer vertrokken is ...

één aankoop van 5 euro kan je al snel 3 trekstarters van 25 euro besparen ...

My 2 cents ...
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

wat is startgas en waar kan je het halen?
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gast

Bericht door Gast »

je gaat gelijk welke brommerwinkel, garage, servicestation , motordealer enz enz ... je vraagt een spuitbus die je op de filter doet om sneller te kunnen starten... dan zegt die autogaragist/motordealer meestal "jamaar, als je zo'n spuitbus moet gebruiken om te kunnen starten zal er wel iets niet helemaal in orde zijn met starmotor/ontsteking/bougie enz enz .... " , wat trouwens helemaal waar is voor auto's en echte motoren ....

En dan zeg jij maar : "ja, maar het is voor zo'n chinese pokke-pocketbike die aartsmoeilijk start " en gegarandeerd dat ie het direct zal snappen :D

tip : het schijnt dat je bij starten met gas de choke best uitlaat, maar dat moet ik zelf nog verder onderzoeken ....
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

oke bedankt, maar ik hoe het maar op mn boormachine...
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gast

Bericht door Gast »

hehe je kan ook eenvoudig startprobleem oplosse :
een bougiedop van een scooter erop ( dies togh wat beter :P ) en ff afstelle k had zelfde probleem nu 1 x sjorre en hij loopt
Gast

Bericht door Gast »

wat houdt dat ff afstellen dan bij jou precies in, Lange P?
Neluhz

Bericht door Neluhz »

guy5927 schreef:je gaat gelijk welke brommerwinkel, garage, servicestation , motordealer enz enz ... je vraagt een spuitbus die je op de filter doet om sneller te kunnen starten... dan zegt die autogaragist/motordealer meestal "jamaar, als je zo'n spuitbus moet gebruiken om te kunnen starten zal er wel iets niet helemaal in orde zijn met starmotor/ontsteking/bougie enz enz .... " , wat trouwens helemaal waar is voor auto's en echte motoren ....
eehm? blaaaaat?? een minibike, motor of brommer hoort gewoon in een keer te starten, daar heb je normaal geen gas voor nodig. als hij moeilijk start, zal dat waarschijnlijk gewoon aan de kwaliteit van de brommer of minibike liggen, HIJ HOORT GEWOON TE STARTEN.

btw: ben je verkoper van gas ofzo?


En dan zeg jij maar : "ja, maar het is voor zo'n chinese pokke-pocketbike die aartsmoeilijk start " en gegarandeerd dat ie het direct zal snappen :D

tip : het schijnt dat je bij starten met gas de choke best uitlaat, maar dat moet ik zelf nog verder onderzoeken ....
guy5927 schreef:wat houdt dat ff afstellen dan bij jou precies in, Lange P?
afstellen is het veranderen van de afstelling van je minibike....Logisch?
Gast

Bericht door Gast »

Bert, heb jij banaan in je oor of zo ?

Als je goed las zou je zien dat inderdaad "niet normaal" is , maar heel wat goedkope chineesjes starten nu eenmaal lekkerder met wat gas ... scheelt weer wat trekstart-slijtage ...

Verkoper van gas ? muahahah ...

en afstellen is verandering van de afstelling ... yeah right ...

Deze post van Neluhz nomineren we voor de titel " meest constructieve inbreng " van het forum ... :roll:
Neluhz

Bericht door Neluhz »

guy5927 schreef:Bert, heb jij banaan in je oor of zo ?

Als je goed las zou je zien dat inderdaad "niet normaal" is , maar heel wat goedkope chineesjes starten nu eenmaal lekkerder met wat gas ... scheelt weer wat trekstart-slijtage ...

Verkoper van gas ? muahahah ...

en afstellen is verandering van de afstelling ... yeah right ...

Deze post van Neluhz nomineren we voor de titel " meest constructieve inbreng " van het forum ... :roll:
ow sorry, ik dacht dat je zij dat het helemaal niet waar was bij auto's en motoren :oops:
maar hebben die dingen echt zoveel compressie of zijn die trekstarters slap?
Gesloten