powerfilter op carburateur maken

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
puchrider

powerfilter op carburateur maken

Bericht door puchrider »

ik heb een (2dehands) carburateur gekregen en ik wilde hem op men puchblok maken en dat lukte allemaal totdat ik er een powerfilter op wilde maken om dat er op de carb. bijna geen plaats is om een powerfilter aan te maken(zie foto)


Afbeelding

je ziet dat zoals bij een bing carburateur er geen 'buisje' zit waar je de powerfilter op kunt zetten.

hoe kan ik er nu een powerfilter opmaken??
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Zo te zien op de foto hebben ze de carburateur afgezaagd. Je zult er iets aan moeten knutselen voor een filter..
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

ik had ook zo'n probleem...

gelijk een ring gedraaid...die mooi conisch en alles loopt...
doet er eignelijk niet toe..

maar ring gedraaid waar filter op past...de binnenring kleiner als de buitenmaat van de carb....

dan verwarmen en erop...of erop persen...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Volgens mij zit er niet eens een rand meer aan..

Ik zou alle onderdelen uit de carburateur demonteren en er dan een alu pijpje (voor het filter) aan solderen. Lassen is ook niet wat.. Dat wordt alles meteen zo heet enz.. Met dat speciale alu soldeer kun je het mooi laten vloeien en vervorm je niets..

Deze speciale soldeer is vaak tekoop op beurzen, daar demonsteren ze het ook vaak op carburateurs..
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Koen schreef:Volgens mij zit er niet eens een rand meer aan..

Ik zou alle onderdelen uit de carburateur demonteren en er dan een alu pijpje (voor het filter) aan solderen. Lassen is ook niet wat.. Dat wordt alles meteen zo heet enz.. Met dat speciale alu soldeer kun je het mooi laten vloeien en vervorm je niets..

Deze speciale soldeer is vaak tekoop op beurzen, daar demonsteren ze het ook vaak op carburateurs..
klopt...alutite...

zorg dat je een goede warmtebron hebt...want het moet warmer worden dan je denkt...

en op beurzen gaat het ze ook iets gemakkelijker af...

toch wel goed spul...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Je kunt het met een brander heet genoeg kijgen.. Het alu gaat er niet van smelten, dat is het voordeel.

Als je met de TIG toorts 1 keer onsteekt, dan is het al vloeibaar op die plek. Dan is de origineel vorm weg...
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Koen schreef:Zo te zien op de foto hebben ze de carburateur afgezaagd. Je zult er iets aan moeten knutselen voor een filter..
met deze carb is niets mis. Deze heeft de filter origineel veel anders met een of ander klem systeem bevestigd gehad. iets wat je ook vaak tegenkomt bij die boormachine dozen, je weet wel, van die hendeltjes die je moet omhalen. Zo zat eerst de filter geklemt. Het probleem is dat hier dat natuurlijk niet zomaar bij gaat. en als je hier zo'n pijpje op soldeert, kun je die sproeier of wat het dan ook is er neit meer uithalen. Dus mij lijkt het verstandig om er op de een of andere manier 2 gaatjes erin booren en daar schroefdraad in tappen, mischien zelfs m1 als je 4 schroefjes gebruikt, en dan maak je een adapter die je erop kunt schroeven en dan de powerfilter erop.
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

m1 schroefjes :-)

Ik zie het probleem niet, als de alu buis groot genoeg is, kun je er nog altijd erbij. En bovendien kun je dan elk gewenst filter monteren.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Koen schreef:Je kunt het met een brander heet genoeg kijgen.. Het alu gaat er niet van smelten, dat is het voordeel.

Als je met de TIG toorts 1 keer onsteekt, dan is het al vloeibaar op die plek. Dan is de origineel vorm weg...
heb aparte brander die tot 800+ graden kan...toch hefet die soms moeite..

ligt aan je legeringen etc. denk ik...bij het 1 gaath et makkelijker alst ander..
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Koen schreef:m1 schroefjes :-)

Ik zie het probleem niet, als de alu buis groot genoeg is, kun je er nog altijd erbij. En bovendien kun je dan elk gewenst filter monteren.
jah ok, da's mischien wat klein, maar kijk maar eens hoe smal dat is, 1 drupje in de schroefdraad en je kunt het vergeten (tenzij je verekte goed kunt tappen)
Jah zo is het.
puchrider

Bericht door puchrider »

okeei
ik zal kijken of ik er wat mee kan :idea:

allemaal bedankt voor de ideeen :D :D
Plaats reactie