Sleutels ZB Zundapp (update.14-09-2008 pagina 19 vast loper)

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

ruud schreef:Ik zou idd zoals gezegt je uitlaat eindpijpje wat meer naar beneden maken de troep uit de uitlaat komt nu regel recht op je achterbandje dus ik zo hem meer naar de grond begleiden :)
Hallo Ruud

Het lijkt misschien dat de uitlaat gassen op de band komen,maar dit is absoluut niet het geval...Ik heb er met het bouwen bewust rekening mee gehouden dat ik hier geen last mee krijgAfbeelding
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Ziet er zeer goed uit. Is het zundapp blok een automaat? En wat voor cilinder gebruik je?
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

mark007 schreef:Ziet er zeer goed uit. Is het zundapp blok een automaat? En wat voor cilinder gebruik je?
Hoi Mark

Het blok was een 4 voetbak waarvan ik het bak gedeelte er kompleet afgezaagt heb,daarna 2 schets platen gemaakt,1links voor de BZM koppeling en 1 rechts voor de ontsteking.

(nadat ik eerst met een standaard setup getest heb) Zal de cilinder waarschijnlijk een:Euro 70cc 6poorter worden met een 15mm vierkante bing.
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Het ziet er echt geweldig uit. En blazen wil die denk ik zeker wel met een 70 cc :!: Misschien tijd voor een filmpje :?: :lol:
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Even een update-je

Dit is dus het spul waar ik het mee wil proberen. In combinatie met een 15mm vierkante bing. Zou inweze lekker moeten gaan,
aangezien ik het op mijn eigen zundapp(die ik na 15 jaar nog steeds heb) ook altijd heb gebruikt.
En goed was voor ruim 100km per uur en een heerlijke trekkracht Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding
70cc Kop ____________________________________________ Zuiger met poorten
AfbeeldingAfbeelding
Nieuwe cylinder met 4 spoel en 2 booster poorten_________________ Setje Compleet

Met een beetje geluk ga ik hem van de week in rijden, en maakt Sissi er dan misschien ook een filmpje van. \:D/
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gast

Bericht door Gast »

Zijn idd leuke cilinders. Ikzelf heb onlangs mijn zundapp verkocht die ik 20 jaar heb gehad. Heb ook altijd met die 6poorts cilinders gereden alleen de brede uitvoering, en ook deze liep over de 100. Maar vergeet niet dat dit met 4 of 5 versnellingen was. Dus nu zul je consessies moeten doen. Die exentriesche koppen heb ik ook gehad op mijn zundapp, maar waarom deze uit het midden koppen gebruikt worden heb ik nooit zo begrepen en zul je deze in de racerij ook niet veel tegenkomen. Maar desalniettemin ben ik benieuwd wat deze setup brengen gaat, en wellicht tot ziens in mill.................
cittalover

Bericht door cittalover »

waarom 15mm?

16mm mag ook voor de rap of heb je die toevallig nog liggen?
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Anonymous schreef:Zijn idd leuke cilinders. Ikzelf heb onlangs mijn zundapp verkocht die ik 20 jaar heb gehad. Heb ook altijd met die 6poorts cilinders gereden alleen de brede uitvoering, en ook deze liep over de 100. Maar vergeet niet dat dit met 4 of 5 versnellingen was. Dus nu zul je consessies moeten doen. Die exentriesche koppen heb ik ook gehad op mijn zundapp, maar waarom deze uit het midden koppen gebruikt worden heb ik nooit zo begrepen en zul je deze in de racerij ook niet veel tegenkomen. Maar desalniettemin ben ik benieuwd wat deze setup brengen gaat, en wellicht tot ziens in mill.................
Ik heb zelf ook altijd de brede gehad(supertherm).
Maar omdat ik daar geen ruimte voor heb op de bike,maak ik gebruik van de minitherm.Het klopt dat de brede koppen exentries zijn(bougie uit het midden).Maar dat is bij deze koppen niet het geval de bougie zit gewoon in het midden.
En net als jou weet ik ook niet wat ze nu met die exenter koppen voor handen hadden...het liep bij mij iig best lekker.

Tot in Mill
waarom 15mm?

16mm mag ook voor de rap of heb je die toevallig nog liggen?
Ik gebruik eerst de 15mm omdat ik deze nog heb liggen en hij werkt goed op deze cilinder...dus ik vind het zonde om er direkt een nieuwe 16mm voor te kopen :wink:
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Hier een staat een kort filmpje van vandaag... Afbeelding

Ben even wezen inrijden... heb nog niet vol gas gereden, maar hij trekt super... \:D/

http://dl4.rapidshare.de/files/3621814/ ... 0_0490.MOV

Tatatataaaaaa.. het eind resultaat
Afbeelding

Mijn 1ste wheelie... :lol:
Afbeelding
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

:shock: Dat ding blaast wel zeg.. Mijn complimenten, zekers te weten.. ;)
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

filmpje doet et niet meer :?
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

:cry: :cry: ik had zo gehoopt dat ik hem ook kon zien maar hij doet het echt niet meer :twisted:
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

je moet het ergens anders uploaden want rapidshare gooit het eraf
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Ik kan hem nou nog downloaden hoor :?
Je moet gewoon eerst helemaal naar beneden scrollen en dan op "Free" klikken en dan weer helemaal naar beneden scrollen en dan zie je wanneer je hem kunt downloaden.
Suc6!

Rob

Edit: je krijgt dan zoiets te zien:
Download-Ticket reserved. Please wait 18 seconds.

en die secondes worden steeds minder (duh)
en dan krijg je te zien dat je hem kan downloaden
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Minibike-Racer schreef::shock: Dat ding blaast wel zeg.. Mijn complimenten, zekers te weten.. ;)
WAT THE !CENSUUR!! WOw, mijn gigantische complimenten, nog nooit gezien! Behalve bij scooter dingetjes dan. Laat hem eens toeren draaien ;)
Jah zo is het.
Plaats reactie