Remblok los van klauw of zo ?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Remblok los van klauw of zo ?

Bericht door Gast »

Hoi,

ben aan het rijden , kom rustig tot stilstand en vertrek weer ... valt op dat de topsnelheid plots drastisch verlaagd is ... bij nader onderzoek draait het voorwiel geen centimeter meer rond en er is een luid schurend geluid hoorbaar ... of het van de as komt of van de remklauw is moeilijk te definiëren ... er is TOTAAL NIKS abnormaals te zien ... ga morgen verder onderzoeken maar had graag geweten of er nog mensen dit zomaar out of the blue voor hebben gehad ...

En zou het te maken hebben met de remmen ( klauw of blokjes ) of denken jullie eerder aan een defect rollement in het wiel ?

Bedankt alvast ...

Gietje
Gast

Bericht door Gast »

had ik ook last van, alleen minder extreem, bij mijn bike zit bij de voorrem een stel inbusje, dat trilt los, waardoor de rem steeds strakker gaat lopen, oplossing is met dat schoefje afstellen en dan druppeltje locktite ertussen, trilt het niet meer los.
Gast

Bericht door Gast »

Denk dat ik oorzaak van remming heb gevonden .... de schroef aan de achterzijde van die "dop met rubberen topje op" sleept hard tegen het wiel ... zijn ook krassen op disc ter hoogte die schroef...Heb al wat proberen af te stellen maar lukt niet best ....vreemd toch dat dat zo plots uit het niets gekomen is ...

Mensen die kunnen helpen ? feel free om de foto's te bewerken om eventueel aan te geven wat en hoe ...

Bedankt akvast !


Afbeelding

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

ik heb het ook aleen heb er ook alles aan gedaan en nu denk ik laat het maar lekker zitten :)
Gast

Bericht door Gast »

opgelost ! :P

Voorzichtig volledig remsysteem van de as halen en dan die "vervelende" achterschroef ingedraaien.... rem terug ogehangen en wiel draait VOLLEDIG vrij !

We kunnen weer racen !
Gesloten