hmm ik heb mijn carb bewerkt...maar dat is allemaal niet berekend...Scalibur schreef:Van een carburator bewerken heb k geen verstand, heb k nog nog nooit gedaan ( tenzij je de keer dat k mn 12mm uitgeboord heb naar een 15mm erbij telt)rossi-nr.1 schreef:mooie carb.....ga je hem nog bewerken??
veel mensen vinden het onzin....maar er zit wel degelijk verschil in...
http://www.xsh-tuning.nl/Carburateur.htm
hier zie je hoe het gefixt word...ik heb die buisjes weggedremeld...en een kelk gedraaid...dit allen gepolijst...
normaal komt het vanuit me filter...en dan is het verschil naar mijn carbinlaat wel flink verbeterd...
standaard werd de diameter van filter (40mm..gokje)..naar mijn carb buitenrand...30 mm...ook gokje...dat loopt haaks over...dus de lucht ''botst''...
dan vanaf die 30...naar binnen....botst ook iets..dus ik heb die kelk erop pas gemaakt..en het gedeelte mooi uitgedremeld...conisch...
zodat de lucht sneller naar het spruitstuk kan...je moet je mengsel uiteraard zo snel mogelijk het carter inkrijgen...
en hoeveel het scheelt etc..is testbankwerk lijkt me...maar alle beetjes helpen....en het ziet er trouwens 200% verzorgder uit...