LC koeling vraagje

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
stefano

LC koeling vraagje

Bericht door stefano »

Hoi

Ikwas vandaag op pad geweest,om onderdelen te zoeken voor mn piaggio blokje,en ik stond bij de autosloperij te zoeken naar een kachelradiator.

Ze waren er voldoende te vinden op het terrein,maar ik ziet wat met de vraag,hoe groot het koelvermogen ongeveer moet wezen.(dus de grootte van de radiator.)

En heel veel radiatortjes zijn van kunstof.Hoe hebben jullie daar het frame om heen gemaakt.

Stefan
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: LC koeling vraagje

Bericht door Carlos Keutel »

stefano schreef:Hoi

Ikwas vandaag op pad geweest,om onderdelen te zoeken voor mn piaggio blokje,en ik stond bij de autosloperij te zoeken naar een kachelradiator.

Ze waren er voldoende te vinden op het terrein,maar ik ziet wat met de vraag,hoe groot het koelvermogen ongeveer moet wezen.(dus de grootte van de radiator.)

En heel veel radiatortjes zijn van kunstof.Hoe hebben jullie daar het frame om heen gemaakt.

Stefan
Kuntstof? Had ik nooit verw8, ik neem aan gewoon een soort beugel maken die je er omheen schroeft en dan vastklemt
Jah zo is het.
stefano

Bericht door stefano »

Een paar buitenranden is van aluminium,of messing,en minimaal 1 van aluminium.

Ik zat te denken aan 2 losse delen,met schuimrubber tussen frame en rad. en dan inklemmen.

Maar misschien zijn er nog andere manieren.

Ik kijk gewoon wat mijn mogelijkheden zijn.

Maar de maten van het radje?

Die van een runner is 23X10X2,dit is te klein denk ik(ze verkopen ook niet voor niets hulpradiatoren voor scooters)
Ik wil niet,dat de motor te warm word,inv.met vermogens verlies

Stefan
Plaats reactie