lachas op minibike?

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

lachgas verhoogd de brandbaarheid van de benzine...
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Carlos Keutel schreef:
souly schreef:maar ook ff te denkan aan je cilinder die het wel moet kunnen trekken.
ik bedoel die MOL waar in het begin over gepraat werd knalde ook koppakking er paar keer uit en vastloper. heb er filmpjes van.
maar het is niet het lachgas wat verbrand maar nog steeds de benzine (zeggen ze)
nee het lachgas verbrand, geef dat filmpje maar eens dat wilik zien :D
lachas verbrand niet toch??

want als als dat gas verbrand ipv lucht....dan heb je geen zuurstof om de 3hoek van brand te krijgen...


dit is simpel naged8 op de late uurtjes...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

Lachgas wel dope op je mini :lol:
maar dan moet je wel geld te veel hebben.
je mini is zo naar de minihemel :cry:
:wink:

MvG
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Lennart_ schreef:Lachgas wel dope op je mini :lol:
maar dan moet je wel geld te veel hebben.
je mini is zo naar de minihemel :cry:
:wink:

MvG
hoeft helemaal niet...

pas als je het heel lang ingedrukt houd....
meer als .. seconde...d8 iets van 10??

maar dat is per setup verschillend etc..
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

rossi-nr.1 schreef:
Carlos Keutel schreef:
souly schreef:maar ook ff te denkan aan je cilinder die het wel moet kunnen trekken.
ik bedoel die MOL waar in het begin over gepraat werd knalde ook koppakking er paar keer uit en vastloper. heb er filmpjes van.
maar het is niet het lachgas wat verbrand maar nog steeds de benzine (zeggen ze)
nee het lachgas verbrand, geef dat filmpje maar eens dat wilik zien :D
lachas verbrand niet toch??

want als als dat gas verbrand ipv lucht....dan heb je geen zuurstof om de 3hoek van brand te krijgen...


dit is simpel naged8 op de late uurtjes...
als lachgas niet verbrand heeft het ook geen zin. lachgas is al gas, daar komt zuurstof van de benzine bij en dat ontbrand allemaal samen
Jah zo is het.
Silver

Bericht door Silver »

ben vandaag naar een scooter meeting en pocketbike meeting geweest. Was die kerel ook met zen bordeaux polini met nos . op zich heel mooi verzorgd fietsje is tegen gesprint op de 100 meter en verloren :x . maar achteraf stond die ergens rijd die weg staat daar een helle plas benzinne :roll: dus denk motorpaking kapot op zen mist ree noch wel ma was nie echt gezond denk ik.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Silver schreef:ben vandaag naar een scooter meeting en pocketbike meeting geweest. Was die kerel ook met zen bordeaux polini met nos . op zich heel mooi verzorgd fietsje is tegen gesprint op de 100 meter en verloren :x . maar achteraf stond die ergens rijd die weg staat daar een helle plas benzinne :roll: dus denk motorpaking kapot op zen mist ree noch wel ma was nie echt gezond denk ik.
daar komt dat niet van hoor :P Dat heeft met de carb/benzine systeem te maken.
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

Je hoeft er geen NX in te spuiten om een boost te krijgen er zijn ook andere vormen van gas die je in kan spuiten.

Heb zelf nog ietsachter de hand dat ook werkt. (alleen eerst mijn achterbrug verlengen ) Iemand een idee waar je het metaal vandaan haalt in dezelfde vorm als van de achterburg van een chineesje ? Lucky 7....
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik zeg maar wat doms, maar als je nou puur zuurstof ofzo in je tank krijgt ofzo, dat zou toch een boost moeten geven omdat je verbranding dan vollediger is ofzo. In een raket gebruiken ze ook zuurstof onder druk enzo. Misschien niet een goed voorbeeld.
Kijkt een van jullie soms wel eens Brainiac op Discovery? Naja ik wel soms en daar kun je bijvoorbeeld een explosie veroorzaken door op een lucifer puur zuurstof over de lucifer te gieten. Zoiets moet je toch ook kunnen doen in je motor, door bijvoorbeeld een luchtfilter aan te sluiten op een tank pure zuurstof :?
Ik zou dit zelf net als nitro nooit doen, maar als je bijvoorbeeld gaat sprinten ofzo zou het toch wel een verschil kunnen geven misschien. Je zal waarschijk wel je hele instelling over de kop moeten gooien. Ik heb ook geen idee hoe duur een tank pure zuurstof is, ik zoek het even op.

Edit:
------------------------
Hier paar sites die beetje een indicatie geven waar je het kunt krijgen en hoe duur:

http://www.fishing-catalog.com/KeepAlive/oxygen.htm

http://chemixtry.!CENSUUR!.com/index.php ... entry27051

------------------------

Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan lachgas :roll: en als het via bijvoorbeeld je luchtfilter te doen is is het ook een stuk makkelijker, maar je zal er waarschijnlijk niet gewoon mee kunnen rijden, want dat is of te duur of je moet een knop maken waarmee je de totale afstelling van je carb mee kunt veranderen. Ik dacht ik post het even, het is ook allemaal maar beetje theorie iets wat ik in m'n hoofd had, dus misschien kan het wel niet.
Gast

Bericht door Gast »

lachgas op je bike hoeft helemaal niet duur te zijn kijk dit maarAfbeelding
dits een nos kit special voor minibike.. voor 89€!!
http://www.topspeedbikes.nl/minibikeond ... rdelen.htm kan je bestelle..:P
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

volgens mij is dat een linkerhandvat en moet je met vingers dat hendeltje indrukken ( zoals een spuitbus ) en zo naar de carb gebracht word?
Gast

Bericht door Gast »

ik zou het niet weten.. ik zit naar een minibike te zoeken dus .. maar kwam dit tegen bij topspeedbikes in almere.. vlak bij dus..
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Das wel vet zeg! Incl. 5 patronen. Zijn niet al te groot denk ik, maar toch geinig om op je bike te hebben.
Gast

Bericht door Gast »

Je hebt ze ook heel veel op Ebay staan voor nog minder geld! Maar ik weet niet of het echt wel zo is :S ik zou het iig nooit erop zetten... Je hebt er maar een korte tijd plezier van en dan is het gas al op en straks verneuk je je hele motor en dan kun je een hele nieuwe motorblok gaan kopen :S Misschien is het wel leuk om een 'nep' NOS set erop te zetten alleen voor de sier ofso :p;)
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Die patronen zijn de zelfde als bij een hervulbare slagroom spuit zitten.

Niels
Plaats reactie