starten zonder choke

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

starten zonder choke

Bericht door Gast »

hallo ik ben ongeveer een week in het bezit van een minibike,
zo'n coole merkloze chinnees. nu vroeg ik mij af of het normaal is dat ik altijd kan starten zonder choke. nu heb ik al zitten lezen hier maar ik kon niemand vinden met hetzelfde "probleem"
ik weet dat open dicht is en andersom met die chinezen (zal wel met hun ogen te maken hebben)
Gast

Bericht door Gast »

die hebben het eigelijk anders gezien : als je je choke 'open' zet dan sluit je eigenlijk het grootste deel van je luchtinvoer af, als je je 'choke' dicht zet dan zet je die luchtinvoer eigelijk open, dus de chineezekes hebben eigelijk enkel naar de opening gezien ...

draait je minibike wel goed?, mss dat ie te veel naft krijgt, rallenti te hoog?, mss gasnaald veranderen ...


greetzzz
Gast

Bericht door Gast »

jonas_liekens schreef:die hebben het eigelijk anders gezien : als je je choke 'open' zet dan sluit je eigenlijk het grootste deel van je luchtinvoer af, als je je 'choke' dicht zet dan zet je die luchtinvoer eigelijk open, dus de chineezekes hebben eigelijk enkel naar de opening gezien ...

draait je minibike wel goed?, mss dat ie te veel naft krijgt, rallenti te hoog?, mss gasnaald veranderen ...


greetzzz
nou hij draait wel goed maar soms hou hij een klein beetjuh in.
ik heb er ook een rocketkey en een racemembraam in gezet.
mijn top is nu 56 (ben 80 kilo)
maar ik vroeg me gewoon af of het niet vreemd is dat ie altijd vrijwel direct start zonder choke zou het kunnen dat er een kleinere sproeier in moet? ik weet zelf nix van motoren maar ik heb op dit forum al veel geleerd
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

chriscross schreef:
jonas_liekens schreef:die hebben het eigelijk anders gezien : als je je choke 'open' zet dan sluit je eigenlijk het grootste deel van je luchtinvoer af, als je je 'choke' dicht zet dan zet je die luchtinvoer eigelijk open, dus de chineezekes hebben eigelijk enkel naar de opening gezien ...

draait je minibike wel goed?, mss dat ie te veel naft krijgt, rallenti te hoog?, mss gasnaald veranderen ...


greetzzz
nou hij draait wel goed maar soms hou hij een klein beetjuh in.
ik heb er ook een rocketkey en een racemembraam in gezet.
mijn top is nu 56 (ben 80 kilo)
maar ik vroeg me gewoon af of het niet vreemd is dat ie altijd vrijwel direct start zonder choke zou het kunnen dat er een kleinere sproeier in moet? ik weet zelf nix van motoren maar ik heb op dit forum al veel geleerd
starten zonder choke kan prima...choke is een starthulp, geen startmotor

zet je 'm altijd droog en warm weg?

'k weet niet waarom je dit als "probleem " ziet!


Ggrrttzz

wim
Gast

Bericht door Gast »

eigelijk heeft hij gelijk ...

ik heb nu ook een watergekoelde, en hij start ook perfect zonder choke ...
tis een luxe (zie het als een gratis optie op je chineesje)
Gast

Bericht door Gast »

starten zonder choke kan prima...choke is een starthulp, geen startmotor

zet je 'm altijd droog en warm weg?

'k weet niet waarom je dit als "probleem " ziet!


Ggrrttzz

wim[/quote]

hij staat altijd in de garage als ik niet rij.
nou ik weet ook niet of het een probleem is maar ik vroeg me dat af omdat ik ergens op dit forum had gelezen dat een choke is om te starten omdat ie dan meer benzine krijgt dus ik vroeg mij dan af of er een kleinere sproeier in moest tijdens het rijden zonder choke.
miss dat ie dan nog beter rijd???
en heeft het zin om een powerfilter te plaatsen? ipv dat standaard dingetjuh?
Gast

Bericht door Gast »

jonas_liekens schreef:eigelijk heeft hij gelijk ...

ik heb nu ook een watergekoelde, en hij start ook perfect zonder choke ...
tis een luxe (zie het als een gratis optie op je chineesje)

hmm als gratis optie zie ik die maffe mingvaas die lekt aan alle kanten
hehe
Gesloten