Watergekoelde Minibike van Reinout

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Reinout

Bericht door Reinout »

He jopie!

Die cilinder komt van een aprilia Rs een schakelbrommer dus.
de slag is idd 39 mm en die van puch 43 mm dacht ik.
de spoelpoorten komen dus hoger te liggen als de zuiger in obp zit.
maar omdat ik een membraan inlaat heb gemaakt dit niet zoveel uit, alleen de trekkracht wordt hierdoor beinvloed.
Gast

Bericht door Gast »

ken je mischien wat meer foto's maken van je mini

hoe je uitlaat zit enzo
Reinout

Bericht door Reinout »

kijk maar op http://home.wanadoo.nl?reinoutvisscher
daar staan een paar meer fotos
maar wat vind je ervan??
Gast

Bericht door Gast »

Reinout schreef:kijk maar op http://home.wanadoo.nl?reinoutvisscher
daar staan een paar meer fotos
maar wat vind je ervan??
http://home.wanadoo.nl/reinoutvisscher
Gast

Bericht door Gast »

ik vind het een hele gekke mini

vooral dat watergekoeld maak hem leuk
pas allemaal maar net

en als ik jou was zou ik nog wel eff slangen klemme op je water slangen doen

enne die carter inlaat was dat een hoop werk om te fixen ???
Reinout

Bericht door Reinout »

Slangen klemmen komen er nog nieuw op, dit waren 'noodklemmen'
om hem nog iets netter af te werken, er komen oon andere handvaten en stuurdoppen in!
Ik zeg maar zo hij is nooit af, je bedenkt altijd weer iets nieuws. 8)
Gast

cilinder

Bericht door Gast »

heej reinout welke cilinder heb je gebruikt want ik wil da ook maar kan alleen cilinder van peugot vinden die past ongeveer maar laat ff please iets wetu b.v.d. jeroen
Gast

Bericht door Gast »

sorry ik zag pagina 2 nie sorry
tuindorper

Bericht door tuindorper »

hey reinout

supermooie bike heb je

ik wil dat ook gaan maken een watergekoelde
maar hoe heb jij dat met dat membraam gedaan op dat blok?
het lijkt mij heel moeilijk om dat te gaan maken
maar wel leuk

ik hoop dat je meer informatie voor me hebt
derbi master

Bericht door derbi master »

kan je mij eens beetje uitleggen hoe je je waterpomp heb gefixt ?:P want ben ook wetergekoeld blok aant maken (met derbi senda cil :) )
paul

Bericht door paul »

zo echt bruut gek die waterkoeling op puchblok :shock: :shock: verder ook een hele net minibike

ik wil ook waterkoeling op me puch maken :D
kun je wat tips geven :cry:

*een cilinder van een aprilia rs slag 39mm dat je zij
*een opvulplaat van 3.00mm ofzo slag verschil is 4mm en 1mm eraf omdat ik dan uit gaat van 2 dunne voetpakkingen bij elkaar 1mm tussen cilinder en plaat en tussen plaat en carter :wink:
*hoe heb je je tapeinden verzet?? carter opgelast ofzo??
*en hoe heb je de waterpomp gemaakt op de krukas??ik weet dat er zo een schoepenratje in de waterpompkap van een scooter zit maar hoe heb jij dit nou dicht gemaakt en hoe het schoepenratje op de krukas gemaakt???
Gast

Bericht door Gast »

Ja dat blok is echt te gek!!
Maar joh die carb is idd maar heel klein, je zou eerder aan een 19,5mm
dellorto denken ofzo.
En nog een vraag heb jij geen problemen met je banden of race je zelf niet?
Meestal door teveel remmen gaan die bandjes lek ee, daarom ben ik daar van afgestapt.
Groetjes john
racertje

Bericht door racertje »

ik ben ook wel benieuwd, aangezien je schrijft dat je een "gewone" puch kruk hebt...
volgens mij kan je alleen de slag verkleinen door het big-end te verplaatsen in de krukwangen :idea:

of heb je de cilinder omhoog gezet dmv een plaatje er onder?? dit veranderd de slag niet dus gaat dit niet te kosten van het vermogen van een scoot cilinder(aangezien deze hoogtoeriger zijn)
paul

Bericht door paul »

racertje schreef:ik ben ook wel benieuwd, aangezien je schrijft dat je een "gewone" puch kruk hebt...
volgens mij kan je alleen de slag verkleinen door het big-end te verplaatsen in de krukwangen :idea:

of heb je de cilinder omhoog gezet dmv een plaatje er onder?? dit veranderd de slag niet dus gaat dit niet te kosten van het vermogen van een scoot cilinder(aangezien deze hoogtoeriger zijn)
de cilinder heeft hij omhoog gezet met een alu plaat tussen cilinder en carter het nadeel van dit is dat je poorten heel hoog komen en een scootercilinder is al hoogtoerig :? de mini trekt ook niet hard op en doet het aleen goed bovenin en je slag kun je alleen veranderen door je bigend in de krukaswangen te verplaatsen dus niet een langere of kortere drijfstang :wink:
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hoi ,

Deze minibike ziet er goed uit :wink:

Maar hoe zit het nu met je prestaties enzo trekt hij ziek hard op en rijd hij snel of valt het wel mee ?

Iedereen op dit forum zegt dat je de slag 2mm moet veranderen maar ik heb jouw door :twisted:

Ik wou het zelf ook doen maar wist niet zeker of het wel ging werken hier is mijn teorie =P~ ;

Je heb een aluminium plaat gemaakt waardoor de cilinder 2mm hoger komt te liggen .

( dit weet ik niet of je dit gedaan hebt maar hier komt ie :P ;

Je spoelpoorten ook meer naar boven gevreest omdat de zuiger nu niet alles helemaal opend ?door het groter te maken vult dat elkaar weer een beetje aan :?:

Of heb je niks gedaan aan de spoelpoorten ? en ze zo gelaten en nu loopt het goed ?

Ik wou het ook doen maar dacht dat het niet ging lopen , maar als jij me wat tips kan geven [-o< zou ik verder kunnen komen [-o<

LOEKIE LOEKI NAAR DE FOTO EN ZIE DE PLAAT ;

( of ik ben blind 8-[ )

Afbeelding
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie