Blijft in toeren hangen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Blijft in toeren hangen

Bericht door Gast »

Hey mensen,

Ik zit met een probleem. Als ik een paar minuten gereden heb gaat mijn watergekoelde pocktebike niet meer in hoge toeren. Hij blijft dan precies hangen op een 8000 toeren maar wil niet hoger, en dan ga ik natuurlijk niet vooruit.
Wacht ik een 30 seconden dan doet hij het weer goed voor een minuutje of zo.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ik heb namelijk al zelf gezocht op het forum maar kom er niet uit.
Velen zeggen dat het de koppeling zou zijn (slechte veren die door de warmte hun werk niet doen)
Kunnen jullie mij aub helpen.

Met dank,

Stef
blanco220

Bericht door blanco220 »

hey ik en mijn kameraad hebben der ook last van het is de koppeling die zijn werk niet doen.Carbon schoentjes en goede veertjes en de probleem is opgelost
groeten
Gast

Bericht door Gast »

ik heb bij mij een zocchi 2beens koppeling erop gestoken met veertjes van polini, ben hem aant afstellen ... maar hij vertrekt als een speer ongelooflijk ...
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: Blijft in toeren hangen

Bericht door Carlos Keutel »

Stefke schreef:Hey mensen,

Ik zit met een probleem. Als ik een paar minuten gereden heb gaat mijn watergekoelde pocktebike niet meer in hoge toeren. Hij blijft dan precies hangen op een 8000 toeren maar wil niet hoger, en dan ga ik natuurlijk niet vooruit.
Wacht ik een 30 seconden dan doet hij het weer goed voor een minuutje of zo.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ik heb namelijk al zelf gezocht op het forum maar kom er niet uit.
Velen zeggen dat het de koppeling zou zijn (slechte veren die door de warmte hun werk niet doen)
Kunnen jullie mij aub helpen.

Met dank,

Stef
ligt niet aan de koppeling, zo te horen word hij te warm. mischien proberen om er een gewone brommer bougy in te doen? dit loste bij mij het probleem op. Maar het is beter om met je oude bougy naar een goede brommerboer te gaan en vragen of hij deze ook heeft. En het kan zijn dat je cillinder verkeerd uitgeslepen is waardoor deze gaat 'warmlopen' als hij warm word. Haal je cillinder er ff af en kijk of er allemaal krassen en slijtage op je zuiger/cillinder zitten.
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Twan »

Stef dat klinkt hetzelfde als wat ik had. Ik heb er toen een andere (sterkere ) koppeling in gezet en klaar was ie weer. Ik heb er daarna helemaal geen last meer van gehad.
Dit zijn helemaal andere koppelingen als wat Carlos erop heeft zitten.
Dus ik zou voor de koppeling gaan een andere bougie e.d. heeft naar mijns inziens en ervaring geen nut.
Maar als jet het niet probeerd weet je het ook niet.

Succes 8)
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
blanco220

Bericht door blanco220 »

ja doe geen gekke dingen als de cilinder uit elkaar halen bougi moet b8es
of b9es zijn.De veertjes van de koppeling verliezen hun veerkracht bij warmte en 1 minuut rijden is al lang genoeg om koppeling warm te krijgen.
groeten
Gast

Bericht door Gast »

ok jongens,

alvast bedankt voor jullie tijd, dat stel ik zeker en vast op prijs.
deze dinsdag ga ik mijn nieuwe koppeling aankopen van zocchi en weet ik jullie wat meer te vertellen.

groetjes,

Stef
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

blanco220 schreef:ja doe geen gekke dingen als de cilinder uit elkaar halen bougi moet b8es
of b9es zijn.De veertjes van de koppeling verliezen hun veerkracht bij warmte en 1 minuut rijden is al lang genoeg om koppeling warm te krijgen.
groeten
Je moet het zelf weten... Ik spreek alleen uit dingen die ik wel eens heb megemaakt ;) (waar ik toendertijds niet al te blij me was :P )
Jah zo is het.
Gesloten