Buhhhhp ? !

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Buhhhhp ? !

Bericht door Gast »

Hey allemaal,

ik zit met een probleempje. Ik heb sinds kort een Sendai Aikido , heb nu een middag of 3 gereden ermee (op wielren circuitje) maar als hij warm is valt ie uit...
Eerste keer dat ik ermee reed was het 30 graden, dus dacht dat hij toen warm liep...
Ik rij zonder kuip, en heb nu ook het kapje wat over de cilinder zit verwijderd voor meer koeling.
Nu ben ik vandaag gaan rijden, maar weer hetzelfde probleem.
Bike trekt goed, loopt redelijk goed stationair, rijd lekker, maar na een paar rondjes houd ie in bij vol gas, en soms valt ie zelfs uit als ik vol gas geef.

Iemand enig idee ?
Alvast bedankt...

Als je veel van minibikes afweet, vooral van Sendai dan, dan kun je me ook ff toevoegen aan je msn, dat praat wat makkelijker : autogek25@hotmail.com
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Twan »

het lijkt me op een sproeier probleempje. Andere sproeier proberen dan weet je het. Maar ik denk dat je een iets kleinere sproeier eens moet proberen. het lijkt erop dat hij teveel benzine krijgt
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Thanx :D
Maar mijn minibike is nog helemaal origineel. Kan hij niet fatsoenlijk lopen met de originele delen ?
Ik heb de naald ook al hoger, en lager gezet, maar liep daardoor niet beter :(
Gast

Bericht door Gast »

ff terug naar de dealer garantie miss??
Gast

Bericht door Gast »

Heb 'm 2e hands gekocht. (was toen zgan)
Die gast had hem bij een telefoonabonnement gekregen en wou hem niet...
Gast

Bericht door Gast »

hey, dit probleem heb ik ook...:(

hoe weet je welke sproeier klein genoeg is? :roll:
Gast

Bericht door Gast »

ik had dit ook er zit ergens vuil in jouw toevoer draai eerst je benzine kraan dicht dan knijp je de slang even af ondertussen haal je de bezine slang van de cabra af dan laat je tang los zodat je kan zien of er GENOEG bezine uit komt zo ja zet het er weer op dan moet je cabrateur schoon maken maar als jij volgas rijd kan hij dat even en op een moment gaat die happeren toch ? dan komt omdat hij jouw cabra helemaal heeft leeggezogen en er niet meer genoeg bezine in komt of hij kan hem niet goed leegzuigen. meestal is carba er af alle tere spulletjes er uit en alles even goed uitblasen... dat moet die het doen ik heb dit ook al 2x gehad


ik raad ook iedereen aan die vaak zulke probleme heeft een bezine zeefje te halen want een paar druppels water (als je tankt komt er wel es water bij) is al genoeg voor dit zulk problemen aangezien de bezine filters bij de meeste chineesjes nogal prut is

sorry voor de geen punten en rare zinnen moest even snel je zal er wel uit komen hoop ik :wink: veel suc6
Gast

Bericht door Gast »

Heb je je bike goed ingereden? Minstens 3 volle tanks? Het is heel belangrijk om iedere minibike goed in te rijden zeker die van goedkopere klasse! Ik had juist hetzelfde probleem! Juist gekocht en direkt volgas rijden en na een paar keer, paf niks meer en nooit meer goed gekregen!!!

Je moet normaal alleen een grotere sproeier steken als je vanalles begint te veranderen! Heb je een kelk of zo'n zwarte luchtfilter?
Gast

Bericht door Gast »

als die nieuw is ligt het niet aan de sproeier miss vuil maar een andere hoeft er ni op voor mijn gevoel inrijde zou het ook een beetje kunne zijn maar probeer mijn verhaal is maar es :wink:
Gast

Bericht door Gast »

jelle2 schreef:Heb je je bike goed ingereden? Minstens 3 volle tanks? Het is heel belangrijk om iedere minibike goed in te rijden zeker die van goedkopere klasse! Ik had juist hetzelfde probleem! Juist gekocht en direkt volgas rijden en na een paar keer, paf niks meer en nooit meer goed gekregen!!!

Je moet normaal alleen een grotere sproeier steken als je vanalles begint te veranderen! Heb je een kelk of zo'n zwarte luchtfilter?
Dat is het probleem juist... dit is me 2e tankje pas :S
ik heb de carb er al af gehad en schoon gemaakt, toen deed die het weer... maar die avond wou ik m weer starten...en toen starte die gewoon. Maar toen ik gas gaf, en hij kwam op toeren houd die in en valt die uit....
Gast

Bericht door Gast »

pff ik denk dat je het kan vergeten dan maar laat em even rustig lope als die aan staat totdat die warm word ga dan rustig rijden kijken of het beter word :?
Gast

Bericht door Gast »

Kan ik het dan vergeten met de standaart onderdelen? (cil enz?)

als ie met snelle onderdelen beter loopt dan (dat je dit *** gezeik niet meer hebt )

anders doe ik dat wel...
Gast

Bericht door Gast »

probeer gewoon wat als je em al schoongemaakt heb probeer em aan te houden rijd eerst 5 min zachtjes laat em even prutelen probeer nog wat te rijde af en toe even sneller dan weer zacht als die dan weer uit valt dan zal je er toch wat aan moeten doen
Gast

Bericht door Gast »

MuRd3rX schreef:probeer gewoon wat als je em al schoongemaakt heb probeer em aan te houden rijd eerst 5 min zachtjes laat em even prutelen probeer nog wat te rijde af en toe even sneller dan weer zacht als die dan weer uit valt dan zal je er toch wat aan moeten doen
oke zal het vanmiddag proberen, en wat zou ik er aan moeten doen volgens jou dan ( ik ben nog een noob :oops: )

andere onderdelen?
Gast

Bericht door Gast »

laat iemand anders eerst maar even reageren wat er nieuw op moet ik heb het nu ook ni aan tijd ik peer em bezine hale dus laat er ff iemand anders ff op reageren dan zal ik nog ff voor je zien suc6 verder want ik weet het ook niet percies ik kan het wel ff vrage want ik heb dit ook nog nooit gehad omdat ik lang heb ingereden
Gesloten