bougie

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

DJDH

bougie

Bericht door DJDH »

had me minibike helemaal uit elkaar gehaald, en nu wil die niet meer starten....k keek ff naar de bougie en die zag er zo uit Afbeelding
En ik las hier dat je m kan testen....maar hoe?
En is ie nog wel heel?

DJDH
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Om te kijken of je bougie nog vonkt moet je het volgende doen:
- Bougie eruit draaien
- Bougie dop er weer op doen
- Bougie met het schroefdraad tegen bv. je frame (of iets anders wat stroom geleid) houden. Het beste kun je de bougie dop met een tang vasthouden (voor de zekerheid)
- Aan je trek starter trekken
- Kijken of ie vonkt :P

Als ie vonkt doet ie het nog en als ie niet vonkt niet :)
Maar krijgt ie niet teveel benzine, want hij zit er aardig zwart uit.. :roll:
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: bougie

Bericht door Carlos Keutel »

DJDH schreef:had me minibike helemaal uit elkaar gehaald, en nu wil die niet meer starten....k keek ff naar de bougie en die zag er zo uit Afbeelding
En ik las hier dat je m kan testen....maar hoe?
En is ie nog wel heel?

DJDH
hehe meer kool als bougy of niet :P Pak ff wat wasbenzine, doe ik een klein schaaltje, borstel je bougy af met een kwastje (goed tussen de gaatjes komen en zo) En dan.. Vroooaaaap
Jah zo is het.
DJDH

Bericht door DJDH »

JA bougie doet t.....vonkt nog wel;) kreeg zelf ook een schok :P
Maar hij start nog steeds niet :S :S
!CENSUUR! chineesjes :P
DJDH
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Krijgt de bougie wel benzine..?
Gast

Bericht door Gast »

tja naart schijnt moet daar benzine in :D
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Wat voor kleur is de vonk?

Niels
Gast

Bericht door Gast »

Je heb hem net he,, dan starten die !CENSUUR! dingen voor geen meter !!!! had ik ook egt vreslijk je handen doen pijn ( rechter hand is zelfs ope want ik heb 4 minibikes aan zitte tjorre:P) nee ik weet hoe je voelt ik wou dat ding ook een schop geven dus ff VOOR IEDEREEN NU

Starten minibike!! als stopt met rijden kraantje dicht wachten totdat die afslaat (krijgt die geen bezine meer uiteraard) dan shoke omhoog hok in en je bed in.
volgende morgen bezinekraan open shoke DICHT ... 2x trekken voor compressie dan shoke KLEIN beetje omlaag dan ff als je het hebt gas open ff wat startgas op je filter spuiten en dan HARD trekken niet te woest er moet wel wat kracht achter zitte hoor,,,

Dit moet het zijn ik weet de eerste keren Blijft het een HEL maar ik heb hem nu een kleine week volgens mij en meestal met dit 1 trek is die aan

oja nog een tip als je nou een maat bij je hebt (erg handig) houd die de minibike beet aan het stuur zodat jij al je kracht kan inzetten in het trekken aan het koord hoef je de bike dus niet beet de houde en als je getrekt heb en hij bromt een beetje moet je maat een klein beetje gas geven klein beetje maar hoor anders rijd die zich zelf onder lol maar dat werkt bij mij erg goed

Ik hoop dat Iedereen er wat aan hebt en dat we nu eindelijk niet veel topics hier meer over zien dus als de zoekfuctie gebruiken hoop ik dat ze dit bericht vinden STARTEN MINIBIKE ..... Suc6 :wink:

en niet te vaak blijven trekken als 300x niet !!!!!!hardgenoeg!!!!!!!!!!!!!!!!!! trekt verzuipt die en slaat de bougie elke keer nat
Gast

Bericht door Gast »

Kun je hem niet starten in zo'n bijgeleverde standaard?
Lijkt me namelijk inderdaad een heel gedoe om het in je eentje te doen zonder hulp...
Gast

Bericht door Gast »

dan ruk je de hele bike er af teminst dat heb ik en dan kome ze in je kappe eindresultaat : krassen maar klein beetje gas en gewoon tegenhouden hij vliegt heus niet als een idoot weg als jij gas geeft en je houd je minibike tegen rijd die niet weg hoor
Gast

Bericht door Gast »

Hahaha, das ook niet al te best.
Ach, ik was op het EK Minibike (kartbaan Vledderveen) dit weekend en daar moesten ze het ook zelf doen. Die dingen zijn harstikke klein en licht dus om dat in bedwang te houden was niet al te moeilijk voor ze.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

MuRd3rX schreef:Je heb hem net he,, dan starten die !CENSUUR! dingen voor geen meter !!!! had ik ook egt vreslijk je handen doen pijn ( rechter hand is zelfs ope want ik heb 4 minibikes aan zitte tjorre:P) nee ik weet hoe je voelt ik wou dat ding ook een schop geven dus ff VOOR IEDEREEN NU

Starten minibike!! als stopt met rijden kraantje dicht wachten totdat die afslaat (krijgt die geen bezine meer uiteraard) dan shoke omhoog hok in en je bed in.
volgende morgen bezinekraan open shoke DICHT ... 2x trekken voor compressie dan shoke KLEIN beetje omlaag dan ff als je het hebt gas open ff wat startgas op je filter spuiten en dan HARD trekken niet te woest er moet wel wat kracht achter zitte hoor,,,

Dit moet het zijn ik weet de eerste keren Blijft het een HEL maar ik heb hem nu een kleine week volgens mij en meestal met dit 1 trek is die aan

oja nog een tip als je nou een maat bij je hebt (erg handig) houd die de minibike beet aan het stuur zodat jij al je kracht kan inzetten in het trekken aan het koord hoef je de bike dus niet beet de houde en als je getrekt heb en hij bromt een beetje moet je maat een klein beetje gas geven klein beetje maar hoor anders rijd die zich zelf onder lol maar dat werkt bij mij erg goed

Ik hoop dat Iedereen er wat aan hebt en dat we nu eindelijk niet veel topics hier meer over zien dus als de zoekfuctie gebruiken hoop ik dat ze dit bericht vinden STARTEN MINIBIKE ..... Suc6 :wink:

en niet te vaak blijven trekken als 300x niet !!!!!!hardgenoeg!!!!!!!!!!!!!!!!!! trekt verzuipt die en slaat de bougie elke keer nat
Gewoon de choke erop, kraantje open en hij start de eerste keer, Waarschijnlijk heb je gewoon een slechte lading gehad :P
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

tja ik wou hem gisteren een schop geven omdat ik mezelf al blaren in mijn hand getrokken had en toen starte ie plots.
Zal eens proberen met kraantje dicht doen en laten afslaan en choke toe.
DJDH

Bericht door DJDH »

bedankt voor al jullie reacties....nu is me bougie kleur inmiddels:

Afbeelding
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Het is niet echt goed om je bike af te laten slaan omdat hij geen benzine meer krijgt, want dan krijgt hij ook geen smering. Dus kans op schade is heel groot.

Niels
Gesloten