Vermogen op laag toerental laat tenwense over?

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Silver

Vermogen op laag toerental laat tenwense over?

Bericht door Silver »

Ik rij met een DM polini blok 10pk zo gekocht. Nu heb ik mijn eerste echte race gereden en sprintjes getrokken en ben tot de conclusie gekomen dat het vermogen van het mototje op lagere toeren tenwense overlaat. Op de 100 meter sprint trok hij pas goed door op 1/3 van de baan haalde toen wel de meeste in maar toch. Later op het ciciut in het bochtigere gedeelte had ik ook problemen. Een china bike een aikido lucht gecoold was rapper a;s mij uit de bochten en trok rapper op :? dit is natuurlijk minder leuk maarja op het rechte stuk en met de beter bandjes :twisted: kon ik hem toch een paar keer dubbelen. Nu is mijn vraag hoe los ik dit probleem op dat ik een mooie vermogenslijn krijg uit men blokje???
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: Vermogen op laag toerental laat tenwense over?

Bericht door Wim »

Silver schreef:Ik rij met een DM polini blok 10pk zo gekocht. Nu heb ik mijn eerste echte race gereden en sprintjes getrokken en ben tot de conclusie gekomen dat het vermogen van het mototje op lagere toeren tenwense overlaat. Op de 100 meter sprint trok hij pas goed door op 1/3 van de baan haalde toen wel de meeste in maar toch. Later op het ciciut in het bochtigere gedeelte had ik ook problemen. Een china bike een aikido lucht gecoold was rapper a;s mij uit de bochten en trok rapper op :? dit is natuurlijk minder leuk maarja op het rechte stuk en met de beter bandjes :twisted: kon ik hem toch een paar keer dubbelen. Nu is mijn vraag hoe los ik dit probleem op dat ik een mooie vermogenslijn krijg uit men blokje???


koppeling afstellen (later laten aangrijpen)

eventueel je tandwielen aanpassen,


Succes

Wim
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

je vertanding lager zetten??

anders zorgen voor een andere uitlaat...die voor meer optrekken zorgt...
je cilinder laten tunen voor optrekken ipv top...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Silver

Bericht door Silver »

men uitlaat is al getuned is de speciale DM denk ik deze is het http://www.pocketbikeplanet.com/attachm ... ntid=14414
en koppeling afstellen en een weekje mee bezig zijn is ook voor binnekort als de carbon koppeling er is en wat rade jullie aan kwa tandwielen of kan ik beter het helle gamma kopen en wat experimenteren ? zou ook handig zijn als ik ga sprinten of op het circiut rijden kan ik kiezen uit de tandwiel verhouding
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: Vermogen op laag toerental laat tenwense over?

Bericht door Carlos Keutel »

Silver schreef:Ik rij met een DM polini blok 10pk zo gekocht. Nu heb ik mijn eerste echte race gereden en sprintjes getrokken en ben tot de conclusie gekomen dat het vermogen van het mototje op lagere toeren tenwense overlaat. Op de 100 meter sprint trok hij pas goed door op 1/3 van de baan haalde toen wel de meeste in maar toch. Later op het ciciut in het bochtigere gedeelte had ik ook problemen. Een china bike een aikido lucht gecoold was rapper a;s mij uit de bochten en trok rapper op :? dit is natuurlijk minder leuk maarja op het rechte stuk en met de beter bandjes :twisted: kon ik hem toch een paar keer dubbelen. Nu is mijn vraag hoe los ik dit probleem op dat ik een mooie vermogenslijn krijg uit men blokje???
die pk's konden denk ik alleen maar in hoger toerengebied gewonnen zijn. Zie het als een balk met 4 gewichtjes. Je kunt een gewichtje op het linker helft zetten maar dan zakt de rechter. Dus ofwel. De hele timing is op hoogtoeren gericht. Mischien idd de koppeling? Deze zal wel zeer snel slijten dan.
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Silver schreef:men uitlaat is al getuned is de speciale DM denk ik deze is het http://www.pocketbikeplanet.com/attachm ... ntid=14414
en koppeling afstellen en een weekje mee bezig zijn is ook voor binnekort als de carbon koppeling er is en wat rade jullie aan kwa tandwielen of kan ik beter het helle gamma kopen en wat experimenteren ? zou ook handig zijn als ik ga sprinten of op het circiut rijden kan ik kiezen uit de tandwiel verhouding
je snapt um...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Silver

Bericht door Silver »

heb ergens gelezen dat ze in het italianse kampionschap een heel race jaar rijden met zo een koppeling :twisted: dus kan wel tegen een stoodje grepen ook pas aan op 9000 toeren :twisted: da halle de meeste chinas nie eens 8) :lol:
bms racing team holland

kopeling afstellen

Bericht door bms racing team holland »

heey silver als ik jou was zou ik de kopeling op 8500 toeren zetten daaar rijden de meest nk rijders mee 8000 8500 toeren okke
groeten
bms racing team holland
Silver

Bericht door Silver »

dat probleem is al opgelost is deze dinsdag afgesteld in wilrijk.Nu rijdt hij zalig ben de kerel die het afgesteld heeft nochaltijd zeer harddankbaar.Zelf lukt me het noch niet echt ben ook maar pas aan het rijden :oops:
Plaats reactie