Ketting

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
DJDH

Ketting

Bericht door DJDH »

Weer een probleem :S !CENSUUR! bami's :P

Mijn ketting valt er telkens af als k rij.....wel mooi voor t geluid van de toeren, maar niet erg handig als ik aant rijden ben.....Ik checkten me tandwielen, en die zijn beide in orde......toen voelde ik ff alle schakeltjes van de ketting, 1tje zat een beetje stroef....

Kan dit dat probleem veroorzaken>? en hoe kan k t oplossen?

DJDH
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Je ketting spannen met je ketting spanners he :)
DJDH

Bericht door DJDH »

heb k al geprobeerd.....op ze strakst vliegt ie er wat later af dan normaal...maar hij blijft eraf vliegen....
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Misschien staat je band er schuin in.. waardoor je ketting er makkelijker af loopt..
Gast

Bericht door Gast »

Minibike-Racer schreef:Misschien staat je band er schuin in.. waardoor je ketting er makkelijker af loopt..
Ja, je moet je achterste tandwiel ten opzichte van je voorste tandwiel recht hebben, anders loopt hij er steeds af.
Gast

Bericht door Gast »

kijk ook even naar de bouten die je motorblokje vasthouden, een vriend van mij had daar een bout los, als je dan gaat rijden trilt het blok en komt er dus meer speling op je ketting.
DJDH

Bericht door DJDH »

daar had ik nog niet over naged8...bedankt, ik zal morge ff kijken....

DJDH
DJDH

Bericht door DJDH »

ja gedaan, na 10x anders verstellen is het me gelukt :D alleen weet niet voor hoelang....

DJDH
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: Ketting

Bericht door Carlos Keutel »

DJDH schreef:Weer een probleem :S !CENSUUR! bami's :P

Mijn ketting valt er telkens af als k rij.....wel mooi voor t geluid van de toeren, maar niet erg handig als ik aant rijden ben.....Ik checkten me tandwielen, en die zijn beide in orde......toen voelde ik ff alle schakeltjes van de ketting, 1tje zat een beetje stroef....

Kan dit dat probleem veroorzaken>? en hoe kan k t oplossen?

DJDH
mischien zit je wiel scheef, laad eens een vriend of kennis achter je staan terwijl je wegrijd en vraag of de wielen mooi achter elkaar rijden of dat ze "naast elkaar" Rijden. Dan moet je de rechter kettingspanner wat aandraaien of losdraaien, (miss de linkse nog wat, om de ketting weer op spanning te krijgen)
Jah zo is het.
Gesloten