hete bandjes

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

hete bandjes

Bericht door mini-biker15 »

hoi k heb puch naafjes en zoals je weet worden die warm(ga nu nie zegge van neem schijfremmen daar hebk momenteel geen geld voor)
maar alsk gewoon rij en me uitlaat rijden zonder te remmen worden ze nog warm>Maar als ik egt een paar keer rem...dan worden ze heel warm wat kan je daar eht beste aan doen??
mvg peter
wilt weer een minibike :P
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Je banden mogen best warm worden, je naven niet. Als die altijd heten worden, lopen misschien je remblokken aan.

Niels
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

ik zat te denken dat die bandjes ook warm worden omdat ze veel meer omwentelingen maaken omdat ze zo klein zijn..... maar zolang me naaf niet alte warm word ist nie erg maar klapt me binnenband niet snel(ja er zit wele en laag op zodat de hitte van de naaf word gedempt) duz gewoon niet te veel remmen :P k rij tog bijna alleen op een recht stuk
wilt weer een minibike :P
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Je band krijgt juist koeling door de vele omwentelingen, want de omwentelingen zorgen voor luchtverplaatsing. Het rubber van de banden word warm, door vrijving met het asfalt. En hoe warmer het rubber, hoe zachter het rubber, en dus weer meer grip.

Niels
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

mini-biker15 schreef:ik zat te denken dat die bandjes ook warm worden omdat ze veel meer omwentelingen maaken omdat ze zo klein zijn..... maar zolang me naaf niet alte warm word ist nie erg maar klapt me binnenband niet snel(ja er zit wele en laag op zodat de hitte van de naaf word gedempt) duz gewoon niet te veel remmen :P k rij tog bijna alleen op een recht stuk
student?
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

Carlos Keutel schreef:
mini-biker15 schreef:ik zat te denken dat die bandjes ook warm worden omdat ze veel meer omwentelingen maaken omdat ze zo klein zijn..... maar zolang me naaf niet alte warm word ist nie erg maar klapt me binnenband niet snel(ja er zit wele en laag op zodat de hitte van de naaf word gedempt) duz gewoon niet te veel remmen :P k rij tog bijna alleen op een recht stuk
student?
nee man ben nog maar 15;)
wilt weer een minibike :P
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

mini-biker15 schreef:
Carlos Keutel schreef:
mini-biker15 schreef:ik zat te denken dat die bandjes ook warm worden omdat ze veel meer omwentelingen maaken omdat ze zo klein zijn..... maar zolang me naaf niet alte warm word ist nie erg maar klapt me binnenband niet snel(ja er zit wele en laag op zodat de hitte van de naaf word gedempt) duz gewoon niet te veel remmen :P k rij tog bijna alleen op een recht stuk
student?
nee man ben nog maar 15;)
d8 ik al, denk je nouw echt dat die bandjes warmer worden door meer omwentelingen :P dat is mischien 0.000000000001 graad :lol: of mischien nog dat zelfs niet (vanwege de snelle rotatie meer koelwind) probeer je wiel eens rond te draaien (achter en voor) kijk of ze ECHT warm worden
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

nja k d8 dat het daar ook aan kon liggen. Niet dus...mja het was maar en idee :wink:
wilt weer een minibike :P
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Van je fouten leer je, en sommige vinden het nodig dat te benadrukken.

Niels
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

hoi


ik zag dat je met steekwagenbandjes reed??


deze bandjes zijn niet van rubber, maar van nylon.....

nylon heeft de eigenschap om behoorlijk warm te worden
bij vormverandering

dit gebeurt bij alle materialen, maar nylon vrij extreem..en nylon
is niet vormvast bij hogere temperaturen......ze slijten dan ook extreem,
(ze smelten min of meer)

als je banden aan de zachte kant zijn, zullen ze vrij warm worden
van het rijden alleen al..

zet je bandjes 's op 2.5 of 3 bar.......of monteer Blata 4"bandjes


Groetjes


Wim
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

huh het zijn gewoon bandjes van hz-bromshop.nl ... Kijk maar deze:
http://www.hz-bromshop.nl/index3_bestan ... %204''.jpg

Me mini staat wel op een karretje die banden zijn wel van nylon. Maar van me minibike weet ik niet ckr...staat het er dan mischien op?
wilt weer een minibike :P
stonnyt

Bericht door stonnyt »

ik heb ook puchnaavjes gehad. maar ik deet er eerts een paar laagen isolatie tape (zoals duke tape ) om en in de binnekant draaien en toen de band er om. mijm naavjes werde zo heet van al dat remmen dat het water wat er op kwaw (van regen of plassen (ik ree gewoon op openbaare wegen)) dat dat gewoon verdamptte. maar nooit een klap band gehad
Neluhz

Bericht door Neluhz »

TnTnelis schreef:Van je fouten leer je, en sommige vinden het nodig dat te benadrukken.

Niels
maar als je niet weet dat je fouten maakt, leer je er ook niet van :)
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

één keer is meestal genoeg om iets te zeggen, maarja op dit forum word toch alles 100 keer herhaalt. Dat is gewoon zo bij fora.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

je kan ook in je voorvelg gaten boren, zodat de warmte niet word opgesloten...[/img]
Plaats reactie