Buhhhhp ? !

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

oke iig bedankt :)
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: Buhhhhp ? !

Bericht door Carlos Keutel »

TurboTijn schreef:Hey allemaal,

ik zit met een probleempje. Ik heb sinds kort een Sendai Aikido , heb nu een middag of 3 gereden ermee (op wielren circuitje) maar als hij warm is valt ie uit...
Eerste keer dat ik ermee reed was het 30 graden, dus dacht dat hij toen warm liep...
Ik rij zonder kuip, en heb nu ook het kapje wat over de cilinder zit verwijderd voor meer koeling.
Nu ben ik vandaag gaan rijden, maar weer hetzelfde probleem.
Bike trekt goed, loopt redelijk goed stationair, rijd lekker, maar na een paar rondjes houd ie in bij vol gas, en soms valt ie zelfs uit als ik vol gas geef.

Iemand enig idee ?
Alvast bedankt...

Als je veel van minibikes afweet, vooral van Sendai dan, dan kun je me ook ff toevoegen aan je msn, dat praat wat makkelijker : autogek25@hotmail.com
hehe ik hoop dat je dat kapje niet hebt afgezaagd, want daarom word hij warm. Dat kapje is voor de geforceerde koeling. op je ontstekingspouly zit een soort "ventilator" (centrifugaal type) en deze blaast lucht door dat kapje in je cillinderkoelribben. Dit koeld veel beter dan luchtkoeling, maar omdat dit kapje nu weg is, heeft hij geen koeling meer (nouwlijks) Nog maar een beetje rijwindkoeling.
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

Kapje heb ik niet eraf gezaagd, met wat pielwerk kreeg ik hem ook zo eraf.
Voor me gevoel loopt ie wel beter zonder kapje, hoor... 8)
Kan nu 3 rondjes rijden voor hij gek gaat doen, en daarvoor nog niet 1 rondje :P

Btw, iedereen vakantie hiero ? :D

Maargoed, thanx allemaal voor de reakties !

3 tankjes inrijden ? Heb net 1 tankje gereden en de vorige eigenaar heeft er wat mee gereden, dus zullen nog geen 3 tankjes zijn.
In het boekje stond iets van 10 min. rijden en laten afkoelen, dit enkele malen herhalen en hij is ingereden..
Dus met andere woorden : hij is nog niet ingereden :evil:
Mag ik dan (nog) geen vol gas rijden ?
Wat tanken jullie eigenlijk ? Gewoon 2 takt bromsmering toch ?

Zal van de week als ik ffies tijd heb (jaja werk overdag) even carb eraf halen en reinigen.

Rijden met nat weer, kan dat ook kwaad ? Kijk, ik weet ook niet wat de vorige eigenaar er allemaal mee uitgespookt heeft.

Als ik nu een nieuwe cilinder, nieuwe carburateur etc erop zou zetten (snellere uiteraard) zou het probleem dan opgelost zijn ?
Je moet normaal alleen een grotere sproeier steken als je vanalles begint te veranderen! Heb je een kelk of zo'n zwarte luchtfilter
Als je het mij vraagt heb ik een zwart-roodachtige kelk.

Iig alvast bedankt !
Gast

Bericht door Gast »

huh ben ik nou dom ? dit is toch iemand anders topic en ga jij er doro heen lulle met heel ander verhaal ??

zoniet sory
Gast

Bericht door Gast »

Als je ff terug leest zie je dat dit mijn topic is.
No hard feelings hoor :D
Gast

Bericht door Gast »

SORRY !!!!! ](*,) ](*,) ontopic weer....... ik heb niks gezegt :oops: :P
Gast

Bericht door Gast »

Damn, ging net lekker qua antwoorden...
En bedankt :evil:

Up ^^
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

TurboTijn schreef:Damn, ging net lekker qua antwoorden...
En bedankt :evil:

Up ^^
Vet plaatje btw :P
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

TurboTijn



Geregistreerd op: 14-8-2005
Berichten: 7
Woonplaats: Ergens in Brabant
Geplaatst: Ma Aug 15, 2005 5:18 pm Onderwerp:

---------------------------------------------------------------------------

3 tankjes inrijden ? Heb net 1 tankje gereden en de vorige eigenaar heeft er wat mee gereden, dus zullen nog geen 3 tankjes zijn.
In het boekje stond iets van 10 min. rijden en laten afkoelen, dit enkele malen herhalen en hij is ingereden..
Dus met andere woorden : hij is nog niet ingereden
Mag ik dan (nog) geen vol gas rijden ?
Wat tanken jullie eigenlijk ? Gewoon 2 takt bromsmering toch ?

Zal van de week als ik ffies tijd heb (jaja werk overdag) even carb eraf halen en reinigen.

Rijden met nat weer, kan dat ook kwaad ? Kijk, ik weet ook niet wat de vorige eigenaar er allemaal mee uitgespookt heeft.

Als ik nu een nieuwe cilinder, nieuwe carburateur etc erop zou zetten (snellere uiteraard) zou het probleem dan opgelost zijn ?
Iemand nog suggesties ? :(
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

denk da tje probleem dan opgelost is jah. omdat er gewoon bijna niks meer overblijft waar het probleem in kan zitten :P
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

Hmmm :roll: Is dat de enige optie om 'm fatsoenlijk te laten lopen ?
Gast

Bericht door Gast »

wielrencircuitje bij eurocircuit ?! :?:
Gast

Bericht door Gast »

Nope...in Nieuwkuik
Gesloten