Rollertestbank (met update foto's en grafiek)
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Twan
- forum gebruiker
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
- Locatie: Deurne
- Contacteer:
Rollertestbank (met update foto's en grafiek)
Hoi,
Vandaag was de dag dat mijn bike op de testbank ging.
Al snel bleek dat mijn carburateurtje het e.e.a. niet aan kon dus werd er besloten om er een grotere op te zetten. De Dellorto 21mm. Maar toen moest ,volgens de specialist en dat is ie ( is eigenlijk scooterrace monteur en winnen grote prijzen in binnen en buitenland) , ook een nieuw spruitstuk erop met een doorlaat van 21 mm. Dus dat zijn we zelf gaan maken. Tijdens mijn frees en boorwerk ging hij de gloednieuwe carburateur uit elkaar halen om er meteen een nieuwe gasnaaldbuis in te zetten (voor de kenners met het U-tje) tevens kwam er een zwaardere vlotter in. Dus zijn we nog niet aan het testen zelf kunnen beginnen vandaag maar dat gaat morgen zeker gebeuren. Volgens de "specialist" gaan we er dan alles uit halen wat er tot nu toe in zit. In de toekomst konden we er nog meer uit halen zei hij. Dus dat word lekker spannend.
Hieronder al enkele foto's maar morgen komen er meer.
Groeten Twan
Vandaag was de dag dat mijn bike op de testbank ging.
Al snel bleek dat mijn carburateurtje het e.e.a. niet aan kon dus werd er besloten om er een grotere op te zetten. De Dellorto 21mm. Maar toen moest ,volgens de specialist en dat is ie ( is eigenlijk scooterrace monteur en winnen grote prijzen in binnen en buitenland) , ook een nieuw spruitstuk erop met een doorlaat van 21 mm. Dus dat zijn we zelf gaan maken. Tijdens mijn frees en boorwerk ging hij de gloednieuwe carburateur uit elkaar halen om er meteen een nieuwe gasnaaldbuis in te zetten (voor de kenners met het U-tje) tevens kwam er een zwaardere vlotter in. Dus zijn we nog niet aan het testen zelf kunnen beginnen vandaag maar dat gaat morgen zeker gebeuren. Volgens de "specialist" gaan we er dan alles uit halen wat er tot nu toe in zit. In de toekomst konden we er nog meer uit halen zei hij. Dus dat word lekker spannend.
Hieronder al enkele foto's maar morgen komen er meer.
Groeten Twan
Laatst gewijzigd door Twan op za 20 aug 2005, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
x-treme driving team nr1
haaaa X.d.T maatje ga dadelijk naar mn blok kijke die 80cc neem ik ok mee en zal kijken wa hij nog meer heeft,het metaal heb ik besteld.
je hebt t gehoord he met 21mm mag je nie mir mee rije hahahahah nie mee rije ???? gas dr op
je hebt t gehoord he met 21mm mag je nie mir mee rije hahahahah nie mee rije ???? gas dr op
- Twan
- forum gebruiker
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
- Locatie: Deurne
- Contacteer:
Zo we zijn weer terug.
Ik ben zeer blij met de gegevens. Maar nooit geweten dat een Puchblokje zoveel toeren kon draaien.
De 65ccd Polinicilinder is niet bewerkt en de carterhelften ook nog niet. Dit gaat in de winter gebeuren. Vandaag 36 runs gemaakt.
Maar we hebben er :
7,4 pk uit gekregen bij een toerental van 8100 Rpm
tevens een koppel van 6,4 bij een toerental van 7900 Rpm
Alles toch volgens een zeer mooie curve vonden wij.
Top teorental was soms net iets meer dan 11000 Rpm
De tandwielverhouding was 14 voor en 26 achter.
HPI staat nu op ongeveer 2,7mm
Hier wat foto's. Met de meester aan het werk.
Zeer mooi dagje was het. Ook zeer leerzaam.
Maar nu ben ik wel eens benieuwd wat anderen met een Puchblok voor PK's eruit krijgen. Dit om te weten of ik in de goede richting zit.
Groeten Twan
Ik ben zeer blij met de gegevens. Maar nooit geweten dat een Puchblokje zoveel toeren kon draaien.
De 65ccd Polinicilinder is niet bewerkt en de carterhelften ook nog niet. Dit gaat in de winter gebeuren. Vandaag 36 runs gemaakt.
Maar we hebben er :
7,4 pk uit gekregen bij een toerental van 8100 Rpm
tevens een koppel van 6,4 bij een toerental van 7900 Rpm
Alles toch volgens een zeer mooie curve vonden wij.
Top teorental was soms net iets meer dan 11000 Rpm
De tandwielverhouding was 14 voor en 26 achter.
HPI staat nu op ongeveer 2,7mm
Hier wat foto's. Met de meester aan het werk.
Zeer mooi dagje was het. Ook zeer leerzaam.
Maar nu ben ik wel eens benieuwd wat anderen met een Puchblok voor PK's eruit krijgen. Dit om te weten of ik in de goede richting zit.
Groeten Twan
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Als ik eerlijk moet zijn, vind ik het tegen vallen. Zeker omdat je een 21mm carb heb.
Ik denk dat je toch nog wel 1 pk, misschien wel 2pk(ja echt waar) moet kunnen verdienen, als je aan de slag met je cilinder en carters gaat.
Maar het is zeker een mooi begin , succes verder nog.
Ohja nog wat tips:
Als je de mogelijkheid heb.
Zorg voor een berekende uitlaat, voor jou setup. Maar die kan je dus pas maken als je je cilinder heb bewerkt.
En zorg voor een berekende kop.
Vang het nu niet verkeert op . Maar ik denk dat je er nog veel meer uit kan persen als je nog even aan de slag gaat.
Niels
Ik denk dat je toch nog wel 1 pk, misschien wel 2pk(ja echt waar) moet kunnen verdienen, als je aan de slag met je cilinder en carters gaat.
Maar het is zeker een mooi begin , succes verder nog.
Ohja nog wat tips:
Als je de mogelijkheid heb.
Zorg voor een berekende uitlaat, voor jou setup. Maar die kan je dus pas maken als je je cilinder heb bewerkt.
En zorg voor een berekende kop.
Vang het nu niet verkeert op . Maar ik denk dat je er nog veel meer uit kan persen als je nog even aan de slag gaat.
Niels
- Twan
- forum gebruiker
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
- Locatie: Deurne
- Contacteer:
Vang ik ook niet verkeerd op hoorTnTnelis schreef: Vang het nu niet verkeert op . Maar ik denk dat je er nog veel meer uit kan persen als je nog even aan de slag gaat.
Maar ben zeker van plan om er meer uit te halen. Zeker ook omdat Polini aangeeft dat de 65cc cilinder maar max. 6,2 pk geeft met een carb. van 21mm en ik zit al op 7,4pk.
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
toch vind ik 11k niet veel voor een polini 65cc.Twan schreef:Vang ik ook niet verkeerd op hoorTnTnelis schreef: Vang het nu niet verkeert op . Maar ik denk dat je er nog veel meer uit kan persen als je nog even aan de slag gaat.
Maar ben zeker van plan om er meer uit te halen. Zeker ook omdat Polini aangeeft dat de 65cc cilinder maar max. 6,2 pk geeft met een carb. van 21mm en ik zit al op 7,4pk.
en de score moet idd omhoog...vind dat je de 9+ moet halen hoor!
s6
mis ik geen spanband om je 8erwiel op de rol te drukken?? bij je zadel ofzo??
heb ik 1x gezien..weet niet of dat gebruikelijk is.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- Marvin15
- forum gebruiker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Bij brute setup scoots hebben ze soms 3 man nodig om het achterwiel niet op de rol te laten spinnen..
Ik denk dat 9+pk ook wel te halen moet zijn..
Als ik me niet vergis heeft Koen een vergelijkbare stetup, en die zat ook boven de 9..
Denk toch dat de meeste winst nog zit in je carters, en cilinder te bewerken, en alles inclusief uitlaat op elkaar af te stemmen..
Ik denk dat 9+pk ook wel te halen moet zijn..
Als ik me niet vergis heeft Koen een vergelijkbare stetup, en die zat ook boven de 9..
Denk toch dat de meeste winst nog zit in je carters, en cilinder te bewerken, en alles inclusief uitlaat op elkaar af te stemmen..
koen had iest van 10.3PK ofzo als ik me niet vergis, aleen dan met een 16mm carb en een andere uitlaat.
die score is vrij netjes voor jou setup momenteel, en ja na wat Tuning werk aan blok+cilinder zal het idd al beter willen gaan lopen.
Die 11K komt ook denk door de Proma, die houd voor jou setup nog wat in.
die score is vrij netjes voor jou setup momenteel, en ja na wat Tuning werk aan blok+cilinder zal het idd al beter willen gaan lopen.
Die 11K komt ook denk door de Proma, die houd voor jou setup nog wat in.
- Twan
- forum gebruiker
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
- Locatie: Deurne
- Contacteer:
Ik ben er zelf op gaan zitten.rossi-nr.1 schreef:mis ik geen spanband om je 8erwiel op de rol te drukken?? bij je zadel ofzo??
heb ik 1x gezien..weet niet of dat gebruikelijk is.
Verder hoop ik zeker nog meer vermogen eruit te halen. Zeker zal het carter gedeelte helpen denk ik. Meer vermogen kan nu al. Maar dan zakt het koppel in en dat is zeker niet de bedoeling. Als het moest zouden we nu tot ongeveer 8,5 a 9 pk kunnen gaan. Maar.......hoe lang loopt het dan en voor hoe lang heb je die pk's dan. Vandaar dat we een combinatie van koppel en vermogen hebben gezocht. Maar dat er meer uit te halen is iets wat zeker is en dat het eruit gehaald gaat worden ook.
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Het begin is er.. Dit ziet er goed uit! De powerband is mooi breed, dat is erg netjes. Je ziet wel weer, een proma is prima uitlaat voor een minibike.
Mijn polini haalt de 11pk idd. (13,2k max toeren tijdens race) met een 16mm carburateur. Van de laatste runs heb ik geen uitdraai, deze hieronder zie je een iets oudere uitdraai.
Setup destijds: Polini 65cc, 4 kleps membraam, 16mm Dellorto, omgelaste R-force scooteruitlaat.
Mijn polini haalt de 11pk idd. (13,2k max toeren tijdens race) met een 16mm carburateur. Van de laatste runs heb ik geen uitdraai, deze hieronder zie je een iets oudere uitdraai.
Setup destijds: Polini 65cc, 4 kleps membraam, 16mm Dellorto, omgelaste R-force scooteruitlaat.