Mini Motard vreemd geluid

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Mini Motard vreemd geluid

Bericht door Gast »

Ik heb sinds gisteren er ook een mini motard bij, deze:

Afbeelding

Ik heb alle topics doorlopen in dit forum, maar kom er toch niet helemaal uit. Ook niet met de zoekfunctie.

Ik ben rustig begonnen met alles nalopen, en heb gisteren en vandaag een klein stukje proefgereden na er een mengverhouding van ongeveer 1 op 20 ingedaan te hebben.

Zo te zien staat de ketting aardig strak, maar weet nu hoeveel speling erin moet zitten, dus heb dit maar zo gelaten.

Lopen doet hij goed, maar als je gaat rijden maakt hij heel veel lawaai, voor mijn gevoel uit de koppeling.

Tevens heeft hij heeeel veel moeite op gang te komen, loopt hij continue op de koppeling lijkt het wel. Ik weeg 70 kg, dus dat is ook niet te zwaar volgens mij (hij mag 90kg hebben).

Als het motortje niet loopt wil het achterwiel heel moeilijk draaien. Komt dit omdat er iets niet goed zit, of hoort het zo en heeft de motard geen vrijloop?

Ik moet nu soms al vol gas geven wil hij een beetje op gang blijven. Aangezien hij nog ingereden moet worden lijkt me dat niet echt goed. Kan iemand mij vertellen of dit allemaal goed is of dat er toch iets verkeerd zit?

Alvast heel erg dank!

Groet,

Merijn
DJDH

Bericht door DJDH »

als je ketting te gespanne is (bijna overstuur.. :P ) wil je wiel soms moeilijker draaien.....hij mag maximaal 1 - 1,5 cm speling onder en boven hebben....

DJDH
Gast

Bericht door Gast »

Ok, dan zal ik de ketting iets losser zetten (waar bestel ik tandjes, want het wiel staat al maximaal naar boven?).

Dit is echter niet de veroorzaker van het geluid. Wat doe ik hieraan?
Gast

Bericht door Gast »

tandjes kan je em niet gewoon los draaien en weer aan draaien?

ik denk dat tandjes niet nodig is :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Blizz,

Hoe bedoel je dat? Zoals het eruitziet kun je de ketting alleen maar slapper krijgen als je het achterwieltje iets verder in de achterbrug schuift. Het wiel zit echter al op het maximale naar boven toe, dus kan niet verder geduwd worden, ook niet met loshalen.

Hoe bedoel jij het?
DJDH

Bericht door DJDH »

je moet m ook naar voren doen om je ketting wat losser te krijgen ;) ...gewoon boutjes losdraaien, wiel naar voren, en weer vastdraaien...

DJDH
ganta

Bericht door ganta »

volgens mij bedoelt hij dat.
maar hij kan niet verder in het gleufje waar die inzit.
dus wil hij schakeltjes er tussen zetten.
zo denk ik dat hij het bedoelt
Gast

Bericht door Gast »

Dank je Ganta,

Zo bedoel ik het inderdaad. Het wiel kan niet verder naar voren.

Iemand bruikbare tips?

Waar komt het geluid vandaan?
Gast

Bericht door Gast »

Eerst ketting in orde maken en dan verder kijken lijkt mij ! :wink:
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

kleiner voortandwieltje zou een optie zijn dan trekt hij ook gelijk wat sneller op
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Het zal de ketting zijn.
Als je ziet hoe strak die staat. Dan komt hij ook niet op toeren en draaid je achterwiel ook lastig.
Dus even kijken hoe je dat doet.
Ik denk dat je het best een extra schakel tussen je ketting kan laten zetten. Even naar de brommerboer die kunnen dat zo doen..
Gast

Bericht door Gast »

[quote="mamera"] waar bestel ik tandjes, quote]

Dit bedoelde ik maar ik zal het wel verkeerd begrepen hebben :lol:

ik d8 dat hij er tandjes tussen en zetten (ketting tandjes) maarja
iedereen kan fouten maken :lol: :lol:
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

schakeltjes :D
Gast

Bericht door Gast »

dat geluid is normaal hebben ze allemaal komt door de ketting en de kleine tandwieltjes,wij zijn met een man of 10 en onze bikes hebben het allemaal dus daar zou ik me niet te veel zorgen over maken.ketting beetje losser minderd het geluid wel wat.
Gast

Bericht door Gast »

en op www.v-com.nl kan je nieuw schakeltje halen
Gesloten