Mijn nieuwe project

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

ag jo over die garantie heeft me vader al ruzie gehad bij pema alles wat je nieuwe koopt in de winkel krijg je een jaar garantie op maar nee hoor bij pema niet zij beweren dat dat geen waar is maar goed meschien bij jouw anders ik heb niet zulke goede ervaring met hun maar goed meschien heb ik gewoon pech. enu ja ik denk gewoon een fabrieks foutje maar goed we wachten het af van pema.
Gebruikersavatar
jeroenvanel
forum gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
Locatie: 's-Gravenpolder
Contacteer:

Bericht door jeroenvanel »

@ steurtje ik heb ook geen goede ervaringen met hun. ben er heen geweest zeggen ze dat ik verkeerd heb gemonteerd, dus ik ga nu gewoon foto;s maken van hoe ik het heb gemonteerd en zoals hij zei dat het moet en als het dan weer verkeerd gaat dan moete ze wel garantie geven. en die oude velg die bewaar ik gewoon zaag ik 2 cm vanaf draai het lager opnieuw uit. en tap de bevestingspunten opnieuw, aangezien mijn tandwiel op me velg toch 2 cm naar binnen zit.

groetjes jeroen
www.t-1racing.tk
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

aha dacht het wel maar goed wou ff voorzichtig blijven nog meer slechte ervaring met hun? ben eigenlijk benieuwt of stuur anders ff pb naar me want anders maken we zijn toppic vies
***KEVIN***

ey

Bericht door ***KEVIN*** »

juist jeroen
dat lijkt er meer op :wink:
Gebruikersavatar
jeroenvanel
forum gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 02 mei 2003, 14:09
Locatie: 's-Gravenpolder
Contacteer:

Bericht door jeroenvanel »

Eindelijk weer een nieuwe update zie eerste bericht
Update 4 december:

mvg jeroen
www.t-1racing.tk
Gebruikersavatar
Patrick
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2235
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 20:37

Bericht door Patrick »

ziet er gelikt uit hoor 8) hoezo wil je tomos tandwiel er op zetten eigelijk :? je heb tog puchblokje
derbi master

Bericht door derbi master »

ik heb het tomos tandwiel doormiddel van een adapter op de 3 gaats bevesteging gemaakt van de velg.

zon adapter kan je kopen bij HZ of zelf ik draaien, of laten draaien.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

De aansluiting van je wielen was gebroken, kun je dan niet een ring erom heen maken. Ik zeg maar wat: een slangenklem (al zal hij dan wat uit balans zijn) maar je kunt er denk ik wel een ring omheen lassen, dan heb je wat versteviging.
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Ziet er goed uit Jeroen :)
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

oude velg rond afdraaien dus een ronding maken dan een adapter maken die je er op klemt doormiddel van verwarmen en afkoelen en evt nog met bouten vast zetten.

voor de rest ziet het er weer goed uit jeroen
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

bevestiging op je achterwiel is niet zo heel moeilijk,je moet alleen even een draaibank en een stuk rond aluminium tot je beschikking hebben.
oude wiel niet weggooien,deze is nog prima te repareren.
onderstaande fotos zijn bedoeld voor een tomos tandwiel.

Afbeelding

Afbeelding
Deze adapter komt over het cylindrisch afgedraaide gedeelte van het achterwiel. Met drie boutjes en een flinke dosis loctite blijft alles zeker op z'n plaats.

Afbeelding
Tandwiel zelf zit met vier M6 boutjes op z'n plek. De drie doorlopende gaten zijn voor de naaf/velg verbinding.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Zo een hebben wij dus ook gemaakt jeroen, alleen hebben wij ook nog die drie ophangingspunten, niet helemaal afgedraaid maar een stuk in de adapter verzonken, das ff veel werk om pas te maken, maar dan kan de adapter ook niet rond draaien over je velg zeg maar :)
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Gewoon ff een lichte glijpassing tussen adapter en wiel. Beetje loctite voor cilindrische passingen, 3 M5 boutjes en de boel komt nooit meer los. Waarom een cilindrische passing ??? Totaal geen slingering tussen adapter en wiel (bij ons iets van 0,02 tot 0,03 mm).
Andere mogelijkheden zijn er ook, echter zijn allen bewerkelijker.

Wij hebben de adapter niet op het wiel nagedraaid, maar doe je dit wel, dan heb je een nog kleinere slingering.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Plaats reactie