skelter naar mini wagen/ buggy

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

skelter naar mini wagen/ buggy

Bericht door Gast »

Hallo ik wil op me gewone skelter een motorblokzetten dat hij kan rijden kan iemand me vertellen wat het handigste is om te doen? of wat voor blok ik moet hebben ? alvast bedankt
derbi master

Bericht door derbi master »

dit heb ik jaren geleden ook gedaan, liep zeer leuk aleen jammer dat het 1 wiel aangedreven was maar dat kan niet anders.

het makelijkst is gewoon een Puch blokje der onder hangen, en dan van achter een groter tandwiel monteren met een adapter.
Gast

Bericht door Gast »

dat dacht ik al zoiets maar voor ik aan de slag ga toch even kijken nietwaar aleen hoe moet het met gassen ? :oops: :lol:
derbi master

Bericht door derbi master »

ik had een plaat gemaakt met daarop een gaspentaal, zodat je gas kan geven met je rechter voet, beetje kreatief denke en het lukt vast :wink:
Gast

Bericht door Gast »

hartstikke bedankt :)
Gast

Bericht door Gast »

srry ik ben niet zo heel crea in dit ding want ik heb er neit veel verstand van ik snapo nu het blok het gas maar tis ook wel handig als je kan remmen niet waar en ik denk met de standaard skelter rem die op 1 band zit je band zo kapot is dus ideeën ?
Gast

Bericht door Gast »

en hoe hard ging die van jou ongeveer
derbi master

Bericht door derbi master »

ik had gewoon remmen zon hendel die idd op je band remt.
je kan ook een schijfrem op je achteras fixe dat is helemaal mooi.
mwa nie zo hard, ding trok als een gek da ist mooiste vink. denk een Km of 40 ma was hard zat
Neluhz

Bericht door Neluhz »

derbi master schreef:dit heb ik jaren geleden ook gedaan, liep zeer leuk aleen jammer dat het 1 wiel aangedreven was maar dat kan niet anders.
kan wel anders, diff van een grasmaaitrekker nemen, kun je ook je blokje zijwaarts zetten.
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

ik heb ook een skelter met motortje. Ik heb hier voor een JLO G 50 blok 3 bak handgeschakelt voor gebruikt. Ik heb mijn gas van een strip en rond gemaakt dat las je aan mekaar en dan boor je een gat in de strip waar je je gaskabel door heen doe. Dan las je een stuk kokerprofiel op je frame en buig je een stukkie strip in een u wat om je pijpie past en dan nog een stukkie strip met een gaatje aan het kokertje lassen. Als je fotos van me skelter wil voor ideeen moet je het maar ff melden.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

wij maken op school van die skelters met motor

ziet er wel vet uit maar is geen mamoet skelter maar gewoon heelemaal zelf gemaakt

zijn ook nogal wat groter denk 1m. bij 2,5m. :wink:
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

the miniman 3 schreef:ik heb ook een skelter met motortje. Ik heb hier voor een JLO G 50 blok 3 bak handgeschakelt voor gebruikt. Ik heb mijn gas van een strip en rond gemaakt dat las je aan mekaar en dan boor je een gat in de strip waar je je gaskabel door heen doe. Dan las je een stuk kokerprofiel op je frame en buig je een stukkie strip in een u wat om je pijpie past en dan nog een stukkie strip met een gaatje aan het kokertje lassen. Als je fotos van me skelter wil voor ideeen moet je het maar ff melden.
en dan draai je de kabel om de strip met de strip aan de striperde strippendeblondine :oops: hehe srry
Jah zo is het.
derbi master

Bericht door derbi master »

Neluhz schreef:
derbi master schreef:dit heb ik jaren geleden ook gedaan, liep zeer leuk aleen jammer dat het 1 wiel aangedreven was maar dat kan niet anders.
kan wel anders, diff van een grasmaaitrekker nemen, kun je ook je blokje zijwaarts zetten.
als je een oude grasmaaier eb staan kan je beter heel de as der van pakken, sterk en mooie bandjes.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

derbi master schreef:
Neluhz schreef:
derbi master schreef:dit heb ik jaren geleden ook gedaan, liep zeer leuk aleen jammer dat het 1 wiel aangedreven was maar dat kan niet anders.
kan wel anders, diff van een grasmaaitrekker nemen, kun je ook je blokje zijwaarts zetten.
als je een oude grasmaaier eb staan kan je beter heel de as der van pakken, sterk en mooie bandjes.
Niks differentieel, gewoon op 1 wiel aandrijven, net zoals normale skelters, dit is dan mischien wel niet zo geweldig, maar voor zo'n puchblokje...
Jah zo is het.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

je moet het ook niet doen met een puchblokje :?
gewoon een 250cc motorblok
met versnellingen uiteraard.
Plaats reactie