revisie replica b1

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

blanco220

revisie replica b1

Bericht door blanco220 »

Hey mijn minibike spuwde de vloeistof uit naar de reservoir bij starten dus ik dacht dat het de koppakking was.Koppakking is niet gescheurd maar wel fel versleten.Nu ik het blokje volledig van de minibike heb gehaald ga ik hem reviseren.Nu zou ik graag tips willen zoals welke lagers ik moet gebruiken welke zuiger van blata past welke transmisie olie.Alle tips die ik nodig heb om revisie te doen.En nog een vraagje mijn zuiger is beschadigt aan de bovenkant langs de rand en de hoge druk kop vertoont dezelfde beschadiginden is dit door de slechte afwerking van de poorten ? en hoe moet ik deze poorten mooi ontbramen.
groeten
blanco220

Bericht door blanco220 »

Nog een vraagje bij het open draaien ben ik dit tegen gekomen.Moet ik de zuiger nu veranderen? En welke zuiger past hierop ?Afbeelding
Afbeelding
groeten
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Zo te zien is je bigend lager aan gruzelementen.

Voel je geen speling aan de drijfstang :?: :?: :?:
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gast

Bericht door Gast »

foto van cilinder?
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Je moet zobiezo een nieuwe zuiger en kop hebben, waarschijnlijk ook een nieuwe krukas als ik het zo bekijk :roll:
Gast

Bericht door Gast »

dit is echt erg wat heb je er mee gedaan ?
blanco220

Bericht door blanco220 »

cilinder en krukas zijn nog goed ben er ook toevallig bij uitgekomen ik denk als ik zo had door gereden dat ik zware stukken heb.Ik heb hem pas gekocht
en ik had een 17.5 mm geplaatst maar niet mee gereden omdat de koppeling niets waard is.Denk veel te arm afgesteld
groeten
iemand idee van lagers en pakkingen en door welke zuiger deze best vervang
Gast

Bericht door Gast »

een zuiger kost 30 euro bij v racer en een kop kost 18 euro bij *geen sponsor*
blanco220

Bericht door blanco220 »

probleem is ik wil degelijk materiaal en ik wou wat meer info
groeten
Gast

Bericht door Gast »

aan de kleur van de zuiger en kop te zien heb je hem zeker weten te zuinig afgesteld!!!
het moet een beetje caramel kleurig zijn.
ik zou de krukas er ook uit halen en deze goed nakijken,hou wel de carterpakking heel want deze heb je wel weer nodig.
alles goed reinigen met ontvetter en een beetje olie op de lagers van de krukas doen en ook het big end lager niet vergeten.
als je trouwens toch bezig bent kun je ook beter goede krukaslagers halen bij de brommerboer,deze haal je er heel makkelijk uit met een verfbrander,carter helften warm maken en ze vallen er bijna uit.
wel een beetje loctite of lagervast aan de nieuwe lagers doen anders gaan ze draaien in het carter.
aan alle pakkingen die heel gebleven zijn moet je een beetje siliconenkit smeren,dan hoef je ze niet te vervangen.
ook de nieuwe zuiger goed met olie insmeren voordat je hem in de cilinder doet.
de cilinderkop zou ik goed schuren zodat de putes er bijna uit zijn,niet teveel schuren anders krijg je minder compressie.
en al helemaal niet op het contactvlak met de cilinder,anders gaat deze lekken!!!
als alles weer in elkaar zit een grotere sproeier in de carburateur draaien,5 tot 10 maten groter.
n dan vijf tot tien tankjes leeg rijden,niet te veel toeren maken in het begin,is lastig maar wel beter.
ik hoop dat ik je hiermee wat wijzer heb kunnen maken,ik heb ook mijn blokje gereviseerd nadat mij zuigerveer extreem versleten was door een arm mengsel.
veel succes ermee.

groetjes mario.
Gast

Bericht door Gast »

ps mooie avatar :wink:
blanco220

Bericht door blanco220 »

madmaxmario schreef:ps mooie avatar :wink:
Uwe is ook niet mis.
En merci voor de uitleg hier ben ik echt veel mee.Maar welke zuiger en zuigerveren heb je nadien opgezet.
groeten
Gast

Bericht door Gast »

mijn nieuwe zuiger heb ik bij v-com.nl besteld,maar als je de oude zuiger mee zou nemen naar een blata dealer dan kunnen ze misschien zeggen of de orginele ook past.
op de site van blata kun je een dealerlijst vinden.
maar een imitatie zuiger zou ook moeten passen.

succes ermee.
gr. mario.
blanco220

Bericht door blanco220 »

Ik denk ook dat ik de imitatie zuiger ga bestellen maar ik ga er een zuiger veer van blata op zetten.En heb je iets moeten doen aan de afwerking van de zuiger?
groeten
Gast

Bericht door Gast »

ik heb zelf een luchtgekoeld model die heeft een strookje cilinderwand in de uitlaatpoort zitten,maar die van jou zal dat ook vast wel hebben.
ik heb aan de uitlaatpoort zijde van de zuiger kleine gaatjes geboord,dat is voor de koeling van het stukje cilinderwand dat in de uitlaatpoort zit.
het komt vaak voor dat het strookje cilinderwand meer uitzet dan de rest van de cilinder en komt het naar binnen toe waardoor de zuiger klem komt te zitten,daardoor was mijn zuigerveer al heel snel versleten.
ik heb toen op de zuiger afgetekend waar dat strookje zit.
zuiger zonder zuigerveren monteren,cilinder ook en dan via de uitlaat poort tegen dat strookje cilinderwand aan een pen of potlood tegen de zuiger drukken en aan de krukas draaien.
ook aan de andere kant van dat strookje hetzelfde doen zodat er 2 strepen op je zuiger staan.
dan alles weer eraf halen en 4 of 5 hele kleine gaatjes 1,5 mm van boven naar beneden boren maximaal 2 mm van elkaar af.
alles goed glad maken en slijpsel weg halen.
verder hoeft er aan de zuiger niets verandert te worden.

hier een link naar mijn cilinder,het pijltje is dat stukje cilinderwand dat ik bedoel,foto van dezuiger heb ik helaas niet.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=AOG3PEXW

gr. mario.
Gesloten