(beginner) Hulp gezocht.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

koop een lucky 7 model bijv, www.pocketbike4u.nl en wrom verlichting je kan overdag rijde man er is altijd wel een industrie terrein ofzo je gaat toch geen LAMP op je bike bouwe :-k
Gast

Bericht door Gast »

en als je toch graag lampen wil, kan je ook even een paar felle ledjes kopen, 9 volt er op, dan zien de auto's je wel hoor, en als je ze een beetje goed plaatst, kan je zelf ook nog een beetje zien.
maar ik blijf er bij dat het onzin is, 'savonds rijden is lang zo leuk niet.
Gast

Bericht door Gast »

Misterminibike schreef:en als je toch graag lampen wil, kan je ook even een paar felle ledjes kopen, 9 volt er op, dan zien de auto's je wel hoor, en als je ze een beetje goed plaatst, kan je zelf ook nog een beetje zien.
maar ik blijf er bij dat het onzin is, 'savonds rijden is lang zo leuk niet.


Ja, dit is ook wel een goed idee, bedankt. Dit zal neem ik aan ook wel op 12v kunnen? Hoeveel volt zijn ledjes? (Ik heb sowieso een 12V (brommer)accutje in m'n minibike straks, namelijk nodig voor m'n neon verlichting)

Heb trouwens ook al een plaats gevonden waar ik ook mag rijden :), het parkeerterrein van de Philips hier in Almelo. Op zondag mag ik er rijden, en de rest van de week heb ik toch school, en op zaterdag werk ik. Dus dat komt mooi uit.
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Vergeet alstublieft die verlichting om op straat te kunnen rijden. Blijf gewoon met die minibike (of midi) van de openbare weg. Het hele minibike gebeuren wordt erg negatief weergegeven in de media door mensen die dezelfde ideën hebben als jij. Ga gewoon lekker op een kartbaan rijden of wordt lid van een vereniging als Slick 96 zodat je demo's mag rijden.

Ook is een circuit-achtige omgeving het leukste om je bike eens flink aan de tand te voelen :D
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

John_W schreef:Vergeet alstublieft die verlichting om op straat te kunnen rijden. Blijf gewoon met die minibike (of midi) van de openbare weg. Het hele minibike gebeuren wordt erg negatief weergegeven in de media door mensen die dezelfde ideën hebben als jij. Ga gewoon lekker op een kartbaan rijden of wordt lid van een vereniging als Slick 96 zodat je demo's mag rijden.

Ook is een circuit-achtige omgeving het leukste om je bike eens flink aan de tand te voelen :D
Lid worden van een vereniging lijkt me een goed/leuk idee om dan demo's te rijden.

Misschien dat mensen die ideën hebben als mij wel geen geld en/of vervoer hebben om elke keer naar een kartbaan gebracht te worden.
Ikzelf zei al dat ik een afgesloten groot privé-terrein heb gevonden, toch wil er ik dan zelfs nog licht op hebben.
Gast

Bericht door Gast »

sorry hoor maar we reageren elke keer op je maar je wil alleen toch maar het zelfde :roll: beetje koppig of eigenwijz :oops: nee ff serieus als je je prive terrein hebt gevonde en jij lampe er op wil hebbe doe het dan anders blijft dit eeuwig door gaan naar mijn mening :?: :oops:
Gast

Bericht door Gast »

MuRd3rX schreef:sorry hoor maar we reageren elke keer op je maar je wil alleen toch maar het zelfde :roll: beetje koppig of eigenwijz :oops: nee ff serieus als je je prive terrein hebt gevonde en jij lampe er op wil hebbe doe het dan anders blijft dit eeuwig door gaan naar mijn mening :?: :oops:
Ja, dat er lampen opkomen staat idd vast, en ben ik ook koppig in.
Maar dit is niet alleen omdat ik het zelf wil dat die lampen erop komen, nee, als het aan mij lag niet, maar m'n ouders vinden het goed als ik een minibike haal, maar ze betalen Alleen mee als ik er een met verlichting haal, dus heb weinig keuze toch :oops: .

Maar ik vroeg of je ledjes ook op 12 volt kunt aansluiten en hoeveel volt ledjes nodig hebben. Als iemand dat toevallig weet?

En voor de discussie wel/geen lampen kan ik verder ook niets aan doen. :(
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Een ledje moet 1,2 volt hebben, dit kan je niet oplossen door je ledjes in serie te plaatsen want dan zullen zij nog steeds door branden, je moet gewoon zoveel ledjes als je wil paralel schakelen, met een weerstandje.

Tip: Kijk voor de mooiste led's eens op www.world-led.com , ik heb er zelf al super veel moooie leds vandaan.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

daar staat ook bij hoeveel volt elk ledje moet :D
Gast

Bericht door Gast »

Bedank t:), er komen zeker foto's van, ik weet nog niet welke kleur ik neem, zit nu te denken aan zwart/wit(kleuren van heracles, plak ik er ook heracles stickers op), of groen(kleur van grolsch, dan plak ik er natuurlijk grolsch stickers op).

PS: sorry dat ik een klein beetje eigenwijs was, maar jullie weten de reden nu wel. :oops:
Gast

Bericht door Gast »

is wel in belgië maar hier staat een midibike met toeter en licht en elektrische starter e.d. er staat 400euro maar je kan hem wel voor 325/350 krijgen denk ik.......
http://www.funsportbike.be/
edgo

Aankoop bike

Bericht door edgo »

Hoi kijk eens op www.miniracers.be daar verkopen ze bikes zoals jij ze wilt hebben!Type West en Camel voor €189,ex btw met richtingaanwijzer,verlichting,remlicht,dubbele remschijf,brede ketting,powerfilter,sportuitlaat.Dit lijkt mij voor dat geld een goede aankoop?Succes ermee!!!
Gesloten