op letten

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

op letten

Bericht door Gast »

hebben jullie nog dingen waar je op moet letten bij het bouwen van je eigen minibike?
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Waar je zeker op moet letten en waar wij tot nu toe achter gekomen zijn is dat je van tevoren een duidelijk plan klaar hebt liggen, zodat je weet wat je moet kopen enzo. en dat je niet tot de conclusie komt zoals wij dat om Tomos naven de banden niet passen...
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Ook een ding waar je op moet letten is dat je niet zo maar effe snel een minibike in elkaar kan knutselen, er komt best wel wat werk bij kijken.

Nou wil ik je natuurlijk niet ontmoedigen, want het is volgens mij zeker wel de moeite waard :D

Je kan het beste een compleet werkende Puch brommer kopen, hiervan kan je namelijk veel onderdelen weer gebruiken (spaart je een hoop geld). Wij hebben gekozen voor een Tomos omdat deze twee versnellingen heeft, hier mag je btw niet mee racen op officiele races, maar ja het gaat om de lol toch ?

Daniel
Gast

Bericht door Gast »

jah ik kan aan een goed werkende Puch komen, ik heb nog niet zoveel ervaring met motoren in en kaar knutselen ofzo . maar ik ken iemand die het goed kan en me heel graag mee wild helpen.

maar eerst nog een paar rondjes rijden met me puch voordat ik hem uit elkaar ga halen :D :D :D

groetjes en bedankt voor je andwoord!
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

droste schreef:jah ik kan aan een goed werkende Puch komen, ik heb nog niet zoveel ervaring met motoren in en kaar knutselen ofzo . maar ik ken iemand die het goed kan en me heel graag mee wild helpen.

maar eerst nog een paar rondjes rijden met me puch voordat ik hem uit elkaar ga halen :D :D :D

groetjes en bedankt voor je andwoord!
HAHA,

Ja dat hebben wij ook nog gedaan, lekker met rondscheuren met de Tomos. En jajajaja we hebben dat ding zelfs nog schoongemaakt :lol:

Daniel
Gast

Bericht door Gast »

Schoonmaken.......dat laat ik me ma wel doen :D

maarja ik be nog jong en on ervaren (14) dus moet wel beetje op de politie letten :D
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Tja OF je moet een klein rondje maken, of je moet erug snel zijn met de puch :)

Maar mooi dat je iemand kent die je kan helpen, iemand met ervaring kan beslist geen kwaad,

Daniel
Gast

Bericht door Gast »

ons pa heeft heel zijn leven al motoren gebouwt en me broer ook dus, dus die minibike komt er echt wel !
me zus heeft een puch ik weet niet presies of dat een tomos is, maarja het komt wel goed :roll: :D
Gast

zelf bouwen zeker doen!!

Bericht door Gast »

het is hartstikke leuk zelf een minibike te bouwen heb er nu (ja tijdens de kerstdagen) 2 gemaakt ze zijn bijna hetzelfde hebben er wel 4 dagen voor nodig gehad maar vandaag eerste lange proefrit op parkeerplaats gemaakt. Was voor mij de eerste keer dat ik een minibike bouw heb wel eerder met skelters en zo gerotzooid maar minibike met zelf helemaal eigen frame maken was nu de eerste keer :)
Gast

Re: zelf bouwen zeker doen!!

Bericht door Gast »

vet man
maar heb je ook een tekening
zo ja wil je dan even contact op nemen met mij
en verder iedereen die een frame tekening heeft
alvast bedankt gr lars
ps heb je ook de naaf van een puch gebruikt en wat voor banden heb je genomen?

groten lars
Gast

gaan we hem dan ook maken

Bericht door Gast »

he droste ga je hem dan makke in deze vakantie :?: :?:
Pim

Bericht door Pim »

waar je goed op moet letten is de naloop. Als je dus geen naloop hebt
krijg je hetzelfde idee als bij een winkelwagen dat je voorwiel wil omklappen. dus zorg dat je een naloop hebt.
Gesloten