Scooterblok

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
inimini

Scooterblok

Bericht door inimini »

Zijn er ook mensen die van een scooterblok (honda vision of zo) een minibike hebben gemaakt ? :wink:
En zo ja kom je dan niet in de probleemen met bochten maken ivm de breete van je blok ? :?


Groeten Van mij :D
Koentje

Bericht door Koentje »

Volgens mij is een scooter blok veel te groot. Je zit n.m. met je cardan aandrijving enz.. Wat je wel leuk kunt maken van een scooter blok is een mini-zijspan. Banden en remmen er op van een kart :-)

Heb er laatst eentje gezien en bekeken..
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

volgens mij kun je op een scooterblok ook alleen een scooterwiel zetten, dit in verband met de de as die voor de aandrijving zorgd, als je zo'n scooterwiel gebruikt heb je niet echt meer een minibike, maar meer een midibike met 10" wielen.
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
Gast

Bericht door Gast »

het kan wel

ik ken zo'n gast die het geflikt heeft

binnenkort post ik wel foto's

later
Gast

Bericht door Gast »

dan zou je dat stuk dat normaal naar je wiel gaat moeten demonteren.
ik zat er vandaag nog aan te denken om een scooter blok te gaan gebruiken.

(ik ben nog op zoek naar een blok)

greetz juhroen
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb een vriend en die heeft er een honda mtx blok onder gebouwd met 5 versnelingen.Oja het zit onder een frame van de 911
ronnie

scooterblok

Bericht door ronnie »

Een scooterblok kun je wel gebruiken, MAAR!..... :? dan moet je wel 2 rechterhanden hebben. :cry:
Je moet namelijk het gehele vario gedeelte van het motorblok afzaggen en een andere koppeling rechtstreeks vanaf de krukas monteren.
Deze kopeling is dan van een fabrieks polini minibike en moet je geheel aanpassen. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

ik denk persoonlijk dat je dat dus wel kan laten zitten.Als je de carterkap nou afvreesd aan de achterkant word veel gedaan voor extra koeling.dat is als iets beter in de bochten mischien zelfs de achterste+ onderste hoek van carterhelft plus kap eraf zagen!dan zou je blok onder een heok kunnen hangen of iets grotere bandjes kunnen gebruiken. :twisted: iig kan je er veel meer snelheid uit kunnen perse dan zon maxihok blok :roll: !ik zit er zelf ook nog over na te denken maar eerst me schakel weer restaueren!crashen is niet cool.en dan gaan we weer verder kijken! :D 8)
ronnie

Bericht door ronnie »

Hee! partyeend het blijkt wel dat jij nog nooit een minibike hebt gebouwd.
volgens de regelementen mag een minibike geen vario hebben en ook geen versnellingsbak :shock:.
Als je door de bocht gaat komt zeker je blok aan de grond. :lol:
Gast

Bericht door Gast »

aanpassen hoeft nietmaar je kunt niet plat door de bocht
Gast

Bericht door Gast »

Als ik zelf een frame maak, en een scootermotor+vario en de hele rataplan gebruik, en gewoon het 8terste scooterwiel hou, is dit dan makkelijker dan een puch maxi gebruiken? (ik wil eigenlijk zo goed als nix kopen (maar wel voor frame natuurlijk :D)0
ik wil ook niet mee doen aan races ofzow, maar this gewoon voor de lol
Gast

Bericht door Gast »

als je mar weet da da zelfmoord is ik heb op een minibike meej scooter blok gerede diek heb gemaakt met un maat van men en das ziek hoe snel da is mar daar komde nog wel achter
Gesloten