iemand ervaring?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Het hoeft dus niet perse die 96 te zijn? Heb daarjuist geprobeerd met 96 en dan de verschillende standen met de gasnaald maar niets hielp! Wat is het minimum van sproeier dat ik kan steken en toch nog veilig rijden is?
Gast

Bericht door Gast »

jelle2 schreef:Het hoeft dus niet perse die 96 te zijn? Heb daarjuist geprobeerd met 96 en dan de verschillende standen met de gasnaald maar niets hielp! Wat is het minimum van sproeier dat ik kan steken en toch nog veilig rijden is?
gasnaald t clipje op de laagste stand zodat ie t hoogste ''hangt'' verder niet meer aankomen... :) geeft de beste gasreactie meestal


minimum is niet te zegen... probeer eens een 94 of een 92

beetje rijden stoppen gelijk motor uit 5 minuutjes wachten bougie eruit en naar de kleur kijken....

gewoon een beetje rotzooien moet lukken 8)
Gast

Bericht door Gast »

Het probleem is dat ie met zo'n grote sproeier niet vooruit gaat!!! Dus kan ik ook niet even rijden om te testen! Moet ik verder ergens op letten? stand van luchtschroef ofzo?
Gast

Bericht door Gast »

sputert ie en valt ie snel weer uit als j gas gegeven hebt????




klinkt als veeeelste groot probeer eens een 82 of iets in die richting
Gast

Bericht door Gast »

luchtschroef 1st helmaal dichtdraaien en dan anderhalve slag open draaien
Gast

Bericht door Gast »

ja, hij prutelt en alsik veel gas geef valt hij weg!
Gast

Bericht door Gast »

Heb hierjuist het klepje naar beneden naar gezet en getest met sproeiers 96, 84 en 74! Met geen van deze ging hij vooruit! De luchtschroef had helemaal toe gedraaid en dan anderhalve slag terug open gezet( dat is toch dat kleine schroefje hé?) maar niets hielp! Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of eventueel verkeerd doen? de kleur van mijn bougie is bruin/wit!
Gast

Bericht door Gast »

[quote="jelle2"]Heb hierjuist het klepje naar beneden naar gezet en getest met sproeiers 96, 84 en 74! Met geen van deze ging hij vooruit! De luchtschroef had helemaal toe gedraaid en dan anderhalve slag terug open gezet( dat is toch dat kleine schroefje hé?) maar niets hielp! Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of eventueel verkeerd doen? de kleur van mijn bougie is bruin/wit![/quote]

Mja, zeker nooit ne cursus motor-mechanica gekregen? :D

Denk niet dat je bike een lucht-schroef heeft hoor. Een hoe meer ik u antwoorden lees, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat het prob niet aan je sproeier ligt.
Het vijsje aan je carburator dient dus NIET voor de afstelling van de luchthoeveelheid in je mengsel maar voor de standaard t/min. van je bike. Als je die dan volledig toedraait, mja, dan vind ik het eigenlijk vrij logisch dat je bike niet supper draait :roll:

Zoek is op het forum naar onderwerpen over de carburator, desnoods op het net info zoeken.

Laat maar iets weten als je bike beter gaat.
Gast

Bericht door Gast »

heb je alle slangopeningen dichtgemaakt de overbodigge aansluitingen moet je dichtmaken mischien is dat de oplossing bv van de vacuum en oli en nog iets alles moet dicht zijn en probeer dan sproeir 76<
mvg remco
Gast

Bericht door Gast »

Het gaat hier niet over een standaard carbu hoor maar een dellorto! Daar zijn 2 verstelschroeven! een kleintje vlak naast de kelk en dan een grote! dus ik denk dat één van de 2 voor de luchttoevoer is! Niet?
Gast

Bericht door Gast »

remcomvpp schreef:heb je alle slangopeningen dichtgemaakt de overbodigge aansluitingen moet je dichtmaken mischien is dat de oplossing bv van de vacuum en oli en nog iets alles moet dicht zijn en probeer dan sproeir 76<
mvg remco
Dat ga ik is proberen! Er zijn idd een paar toevoeren die niet dicht zijn!
Gast

Bericht door Gast »

jelle2 schreef:
remcomvpp schreef:heb je alle slangopeningen dichtgemaakt de overbodigge aansluitingen moet je dichtmaken mischien is dat de oplossing bv van de vacuum en oli en nog iets alles moet dicht zijn en probeer dan sproeir 76<
mvg remco
Dat ga ik is proberen! Er zijn idd een paar toevoeren die niet dicht zijn!
Nou dan kan iik jou alvast veel rijplezier garanderen
mvg remco (wel op je sproeier letten he begein maar met 80 en kijk daarna naar de kleur van j ebougie ) succes
blanco220

Bericht door blanco220 »

jelle2 schreef:
remcomvpp schreef:heb je alle slangopeningen dichtgemaakt de overbodigge aansluitingen moet je dichtmaken mischien is dat de oplossing bv van de vacuum en oli en nog iets alles moet dicht zijn en probeer dan sproeir 76<
mvg remco
Dat ga ik is proberen! Er zijn idd een paar toevoeren die niet dicht zijn!
Moet je zeker doen anders trekt hij valse lucht
groeten
Gast

Bericht door Gast »

kun je geen foto plaatsen van je carburateur,vaak zit er op een delorto carb. 2 aansluitingen voor koelvloeistof zodat de benzine niet bevriest in de venturi binnenin de carb.
verder zit er nog een overloopaansluiting op,als de vlotternaald blijft hangen.
en een vacuumaansluiting,maar die heb je bij een mini niet nodig,die moet je dus dicht maken.
en heb je trouwens ook een groter spruitstuk gemonteerd,als je nog steeds het zelfde kleine gaatje als voorheen hebt dan heeft een grotere carb. ook niet veel werking.
dan blijft je doorstroming hetzelfde.

de sproeiers dat is een kwestie van proberen,vaak zit al bijna de goede erin en is het alleen een beetje draaien aan het kleine schroefje.
niet te grote slagen elke keer een kwart slagje.
en natuurlijk de sproeiernaald niet te vergeten,die kan ook in 4 of 5 standen gezet worden.
maar beginnen in de stand waarin hij stond.
ziet er lastig uit allemaal maar als je er de tijd voor neemt dan lukt het je wel.
niet denken dat ding stel ik wel even af,of zo is het wel best.
als je gereden hebt elke keer de bougie eruit draaien de kleur bekijken en weer schoonmaken voor de volgende keer.
de bougie moet caramel kleurig zijn en niet zwart of er nog als nieuw uit zien.

als je het allemaal goed gedaan hebt dan zul je veel plezier hebben van je mini en een hoop geld uitsparen.

veel succes ermee.

gr.mario.
Gesloten