Klepjes achter cabra

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Klepjes achter cabra

Bericht door Gast »

Me maat zijn minibike konden we niet meer aan de praat krijgen we waren hulpeloos maar we bleven alles door zoeken

de bougie vonkte goed maar we dachten dat die met meer compresie het niet aan kon probleem: de bobine dus wij wissele hem om met mijne niks veranderd hale de trekstarter er weer af en draaien er af je weet wel als je trekstarter er af haalt dat ijzer wat er dan in rond draait (ben naam ff kwijt :oops: ) in iedergeval normaal maakt die dan zo'n ploppend geluid wij proberen het bij de goede bike die doet het wel

ok valste lucht dus ? nee heleaas niet wij alles er af cabrateur er ook af met de hele bende mijn cabra er ook af en bij mijn gasnaald zat een beetje speling zijn dus niet :idea: veertje in de gas naald zat dubbel misschien probleem opgelost :!: alles er weer op starten nee weer niet leek wel of die te veel benzine krijgt

weer een idee cabra er af miss deugd het drijverdje niet wij houden de cabra naast elkaar en de verkeerde leek wel of die verbogen was je weet wel in je cabra dan gvd hoe heet het naja die was scheef maar dat ding zorgt er voor dat je niet te veel bezine krijgt en overstroomd wij beetje verbuige en perciesi werk mara om een verhaal kort te houden :P alles er weer op en weer starten !

Nope doet het nog niet weer cabra er af en dan als je naar je blok kijk er ook weer af toen zaggen we 1 klepje gingen we naar mijn bike kijken en jawel 2 KLEPJES wij kijken hoe je het er af haalde (simpel gewoon de schroefe draaier er achter en pats los was die en bleek hij was gebroken

Eindelijk maar help ons en onse vraag is Hoe heet dit (membraan) zodat we rond kunnen zoeken op sites om dit te bestelen en heeft iemand hier ervaring mee, en zou dit EINDELIJK het probleem oplossen :roll:
Laatst gewijzigd door Gast op vr 02 sep 2005, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

oke gast j maat is genaait... :lol:



dat klepje heet j membraam zorgt voor afsluiting van j carter...


als zon klepje afbreekt en j carter ingaat heb j een serieus probleem...


ga maar gerust zoeken voor j n nieuwe erin zet en m start tenzei j maat graag een cilinder vern**kt


ongeschreven regel is ook dat j die metalen membraam klepjes zsm vervangt voor carbonfiber exemplaren omdat deze bijna nooit breken...


suc6 dr meej :wink:
Gast

Bericht door Gast »

waaarschijnlijk is je cilinder al gaar door de stalen plaatje
controleer 1st je cilinder of ie nog goed is als ie nog goed is moet je hele carters uitelkaar gaan halen om de plaatje trug te vinden
succes mvg remco
Gast

Bericht door Gast »

!CENCUUR! hoe check ik da
Gast

Bericht door Gast »

begin maar 1st met je cilinder te demonteren
Gast

Bericht door Gast »

MuRd3rX schreef:!CENCUUR! hoe check ik da

-cilinder eraf zoals remcomvvp al zei... de cilinderwand bewonderen :lol:
-zuigertje eraf voor beter zicht, dus:
-aan 1 kant de clips eruit halen en dondersgoed opletten waar j dat ding laat (of waar hij heen springt :lol: )
-piston pen eruit tikken

-dan met een lampje in t carter kijken of j iets ziet...zoja verwijderen
met een magneet op staafje checken is beter btw

j moet dat ding vinden voooooor j m weer inelkaar zet en start
beter check check dubbelcheck dan 1x te weinig check :wink:


hopelijk is er nix echt naar de !CENCUUR! en loopt ie weer als normaal....

suc6 gast :)
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Wrm heeft iedereen problemen met het starten van die dingen,
mijn sendai loopt in 1 keer trekken, en loopt dan zo 5 minuten stationair zonder hem aan te raken, ligt dat eraan dat sendai iets beter is of heb ik geluk ofzo?
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Je heb geluk.

Niels
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik heb ook een Chinees, maar zo'n onbekend ding en ik heb hem nu opnieuw afgesteld met een nieuwe carburateur en nu start ie ook zonder problemen en blijft lopen tot ik er genoeg van heb.
Gast

Re: ...

Bericht door Gast »

raytje dat was in het begin he, dat ik zoveel start prboleme heb nu alles is in gereden loopt die perfect
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

oh ja begreep uit je verhaal dat je er nog steeds problemen mee had ;)

maar als je hierzo op het forum zo leest hebben veel mensen waar die al van ingelopen heeft er nog last van :?
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

neeneenee ike dus niet he hij start goed hoor die van mij!!!!!!!!!!
Gesloten