Ketting gaat er vaak af

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Ketting gaat er vaak af

Bericht door Gast »

Hallo,

ik heb net 2 weken n minibike..
maar mijn ketting gaat er heel vaak af..
meestal als ik bij mij voor de tunnel uitrijd (omhoog dus n beetje) dan gaat hij er af.. ook bij grote snelheden.. ja en die wil ik natuurlijk wel behalen.. kan iemand mij helpen?
Ik heb mijn ketting al aardig strak aangedraaid maar het helpt niet..

alvast bedankt..

:)
DJDH

Bericht door DJDH »

zit je wiel misschien scheef in je achter brug, of je tandwiel zit scheef.....of je je blokje zit los op je frame....

DJDH
Gast

Bericht door Gast »

of tandwiel beetje krom of mis. versleten?
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

meschien gewoon je ketting spannen?
want als er best veel speling op zit dan valt hij er ook af heb ik ook 1x gehad maar goed
Gast

Bericht door Gast »

ik hoop voor jou van niet maar bij mij hebben ze men koppelingshuis niet echt goed gemaakt als ik het eraf haalde en ik draaide aan de binneste schelp zag je duidelijk dat ie niet mooi ronddraaide dus nu heb ik er maar een van zochi besteld en die zal wel beter zijn denk ik
in het begin dacht ik dat men asje van men tandwiel scheef stond maar dat blijkt dus niet het geval en daardoor kan je ketting er ook wel afvallen
Gast

Bericht door Gast »

of wiel scheef dan draait die eraf maar gebruik de zoek fuctie es
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Ik heb zo'n chinese bike als donor gebruikt voor mijn zelfbouw. Ik heb deze bike gesloopt omdat het frame dusdanig scheef was, dat ik er niets fatsoenlijks van kon maken. Het blok en het achtertandwiel stonden bij mij niet goed in lijn. De bevestigingsplaat van het blok (onderzijde frame) was er scheef aangelast en ook de strippen waar de achterbrug op vast zit waren scheef aan het frame gelast. Door het extreem kleine tandwiel voor kun je het moeilijk zijn, echter als je het zitje eraf haalt wordt alles duidelijk.

Met een beetje handigheid kun je alles wel richten waardoor je voor eens en altijd van het huilende kettingeluid en aflopen van de ketting verlost bent.

Ik heb gewoon de bruikbare onderdelen op mijn zelfbouwer geschroeft en de rest is rijp voor de sloop.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gesloten