Carburateur en minibike

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Xigh

Carburateur en minibike

Bericht door Xigh »

Hallo,
Dit is m'n eerste post op dit forum en het is de bedoeling dat het er nog meer worden, maar goed. Ik heb al een aantal maanden minibike, ik weet niet wat voor merk het is, maar dat houd volgens mij automatisch in dat het een chinese is omdat er nergens een merk staat. Nou heeft een vriend van mij eentje die er nogal op lijkt en dat is dan een AsianGear. Hier is een foto van die van mij, ik ben wel benieuwd naar het model: Foto (foto is nogal groot dus ik doe even een link).

Nou deed hij het toen ik hem kocht gewoon voor mijn gevoel goed, maar toen knalde een maloot ermee op de stoeprand en toen happerde hij daarna en starte moeilijk. Auto monteur gevraagt er naar te kijken en die zei dat het probleem in de carburateur zat, dus ik die open en nagekeken maar niks mis mee. Toen gaf ik de hoop op en maakte voor de lol de benzine kraan open, het rubbertje was helemaal gaar, allemaal stukjes rubber etc. Nou had ik hier al gelezen dat die waardeloos was, maar ik wou het nou ook klaar hebben, en ik kon geen losse kraan vinden, dus ik heb een nieuwe carburateur besteld van V-racer (die site zijn jullie altijd vol lof over). De VRT29 14mm Dellorto met spruitstuk en Powerfilter
Afbeelding

Dus die erop gedaan en geprobeert, ik was helemaal blij want hij deed het gewoon goed. Nou gaat hij naar mijn gevoel nogal langzaam (langzamer dan met de originele carburateur) en er hangt nogal een blauwe walm achter me aan voor m'n gevoel. Zou iemand mij kunnen zeggen wat ik kan doen om het allemaal beter te laten lopen. M'n minibike is het eerste met een motor waar ik zelf aan pruts, dus ik ben nogal nieuw in afstellen enzo.


Verder fijne site en forum, ik hoop dat ik hier ook een bijdrage kan leveren. Alvast bedankt.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

nieuwe carb..leuk, hoeveel heb je voor dat !CENSUUR! betaald?
Xigh

...

Bericht door Xigh »

85 voor de carb op v-racer.nl. De minibike was 200 tweedehands (daar ben ik al mee opgelicht. weet ik).
Begrijp ik uit je reactie dat hij niets waard is. Je kan me alles wijsmaken hoor :wink:
Neluhz

Bericht door Neluhz »

hij best wel wat waard...maar niet meer dan 40 euro denk ik.
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Je signature verzacht je antwoorden wat. Maar nu weet ik nog steeds niet wat wat is. Ik weet alleen dat ie waardeloos is, maar nog geen merk en ook nog steeds niks over die carb.
Gast

Re: ...

Bericht door Gast »

Je moet ff naar iemand gaan die verstand van het spul heeft want als je het 1 maal weet is het zoo simpel die cabras het moet ff goed uitgelegt worden maar dat gaat vrij moeilijk over et forum waar woon je eigelijk ??

oja en die blauwe walm je bedoeld alle ollie die uit je uitlaatje komt je moet vol syntetish hebbe he maar wat meng je naj gebruik zoek fuctie es en typ mengen ofzo word het vrij duidelijk uit legt beste voor me gevoel is tusse 1:35 :1:45 (ligt ook wat aan de bike)
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik woon in Lemmer, zeg maar net friesland, bij Emmeloord gewoon stukje naar boven dan kom je het wel tegen.

Ik heb al paar mensen gevraagd, maar die zijn meestal wat meer bekend met scooters en schakelbrommers. Ik heb al wat handleidingen gelezen, maar misschie had iemand nog een tip. Bedankt in ieder geval.
Gast

Re: ...

Bericht door Gast »

Check je pm box
Gast

Re: Carburateur en minibike

Bericht door Gast »

Xigh schreef:
Nou gaat hij naar mijn gevoel nogal langzaam (langzamer dan met de originele carburateur) en er hangt nogal een blauwe walm achter me aan voor m'n gevoel.

mag ik een gok doen???

langzamer met een grotere carb en blauwe walm er8er na die carb change?

te grote hoofdsproeier... :?
Gast

Bericht door Gast »

Iemand een ( Goedkope ) site waar alleen die spruitstukjes te koop zijn? Anders ga ik mijn eigen spruitstuk dat ik nog heb liggen 15mm aanpassen voor een minibike......

En wie kan me nou vertellen of het een 14/9 of 14/12 carb is :oops: :?:
Gast

Bericht door Gast »

Nou ik heb me eigen carb eropgebeund. Gewoon spruitstukje van een tomos gebruikt en een 14/9 carb erop gezet.

Gaat opzich lekker alleen heb ik nog geen filter die moet ik nog ff fixen dus veel rijden heeft nog geen zin.
Gesloten