Vragen over de minibike.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Vragen over de minibike.

Bericht door Gast »

Hallo allemaal,

Ben nieuw hier dus vond het opzich wel beleefd om me eventjes voor te stellen. Ik ben Gid; ben een mod op scooter-freaks.nl waar ik nog steeds actief ben.

Toen ik begon met de brommers en scooters heb ik heel wat spul gehad tomosjes, vespa's noem het maar op. Allemaal zo snel mogelijk laten lopen door onderdelen pas te maken die eigelijk van scooters afkwamen omdat die van tomos niet zo snel te krijgen waren ( Polini cylinder, C16 21mm enz ) Een goeie vriend van me sprint mee met zijn scooter in de 150 meter 70cc klasse dus daar weet ik ook wel het een en ander van.

Nu kwam de tijd dat ik mijn tomos kon ruilen voor een erg nieuwe mini-bike en dat heb ik ook gedaan.
Weet dus alleen niet wat voor een het is het enige dat ik weet is dat hij rond de 60km gelopen heeft.

Vandaag ging ik hem eens uit elkaar halen voor wat verdere info van deze kleine motor. Tot mijn schrik kwam ik er achter dat er een groef in mijn cylinder zat en dat de spoelpoorten overeen kwamen met een oud type cylinder die vroeger op tomos zat. ( Spoelers lopen door in de cylinderwand. )

Ben dus opzoek gegaan naar andere ( snelle ) onderdelen voor deze minibike omdat ik het gewoon zonde vind hem weg te doen.
Toen ik deze mini-bike kocht zat er al een andere uitlaat onder. ( zie foto ) en een powerfilter. Geen idee hoe hard hij ging maar denk richting de 65 zal hij wel komen.

Toekomstplannen;
Als ik hem weer in elkaar ga zetten wil ik het een en ander veranderen.
-Cylinder. ( zag er een staan op minibike-brothers.nl )
-Carb ( volgensmij past een tomos carb er ook op 15mm )
-Spruitstuk ( Die zal vervangen moeten worden voor de carb )
-Membraam
-Uitlaat ( demper ) ( weet niet of deze uitlaat die ik nu heb voldoet voor de setup waar ik van plan mee te gaan rijden. De demper gaat zoizo vervangen worden door een C20 / C16 demper van Yasuni of Bidalot )
-Koppeling
-Achterbrug verlengen
-Kleiner achtertandwiel ( zit een grotere op als origeel )
-Cylinder tunen. ( Tunde altijd zelf mijn cylinders alleen zou ik toch wat meer info willen hebben over deze cylinder )
-Carters tunen. ( weet niet of het mogelijk is omdat het allemaal erg klein is)

Zou iemand mij wat meer info kunnen geven over de vragen die ik hierboven stel en de foto's die ik er bij voeg.

Afbeelding
Blok inc. Carb

Afbeelding
Frame

Afbeelding
Uitlaat

Afbeelding
Cylinder

( Sorry voor de slechte kwaliteit foto's had alleen ff me telefoon bij de hand ) :(
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

hey man welkom zo te zien heb je een aantal leuke spullen liggen
succes ermee :wink:
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

welkom op forum

is een lucky 7 model 2005 hebk ook en nog 10 hier op forum denk ik

onderdelen kun je bestellen via www.v-racer.nl en je kunt gewoon onderdelen van sendai aikaido op zetten :wink:

naja suc6 met je minibike

gr rik
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb al eventjes op een paar sites zitten kijken.
Het viel me op dat ze veel met 14mm carbs van dellorto werken op standaard cylinders. Nu is het geval zo dat op tomos standaard ook al een 14mm zit gaat het hier dan om de 14/9, 14/12, 15/15, ( of de grotere broer ) 16/16 ?

Moet namelijk nog even kijken wat ik met deze cylinder ga doen omdat ik van plan ben de uitlaatpoort groter te maken en de spoelers iets verder naar buiten te vrezen.

Iemand wat meer ervaring met tuning van mini- bikes of advies waar ik op moet letten bij het tunen er van... benzine verbruik carb noem maar op...
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Gesloten