Valt terug in vermogen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Valt terug in vermogen

Bericht door Gast »

Mijn 39cc luchtgekoelde bike valt na een tijdje terug in vermogen. Als ik eenmaal op snelheid ben is het vaak goed, totdat ik het gas loslaat (voor de bocht), daarna rijdt hij nog wel, maar misschien 1/2 van de snelheid die hij normaal haalt. Even uitzetten en hij kan weer een paar minuutjes mee, maar het is heel vervelend.

Ik heb soms ook wel dat hij na de bocht terug valt in vermogen en dan wil hij niet meer harder, maar dan houd ik 'm even vol gas en heel soms pakt hij 'm vervolgens toch weer en dan kan ik het hele stuk weer gassen alsof er niets aan de hand is (uiteraard tot de volgende bocht, want dan is het wel einde verhaal).

Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
Gast

Re: Valt terug in vermogen

Bericht door Gast »

em misschien (had ik dan) de toevoer van je cabra klopt miss niet dat hij op volgas je cabra helemaal leeg zuigt en als je dan weer een straal gas geeft dat die dan niet goed bezine heeft alles ff schoonspuiten zit wel es wat vuil in

teminste dit had ik miss is het iets heel anders
Gast

Re: Valt terug in vermogen

Bericht door Gast »

MuRd3rX schreef:em misschien (had ik dan) de toevoer van je cabra klopt miss niet dat hij op volgas je cabra helemaal leeg zuigt en als je dan weer een straal gas geeft dat die dan niet goed bezine heeft alles ff schoonspuiten zit wel es wat vuil in

teminste dit had ik miss is het iets heel anders
Dit lijkt me niet, want dit zou niet verklaren dat hij aan het begin wel goed loopt en na koeling ook weer beter.
Gast

Re: Valt terug in vermogen

Bericht door Gast »

was ook maar een idee :wink:
Gast

Re: Valt terug in vermogen

Bericht door Gast »

MuRd3rX schreef:was ook maar een idee :wink:
Haha ja tuurlijk, alle ideeën zijn welkom, ik had gehoopt dat je hier een verklaring voor zou hebben, maar nee dus. Toch bedankt :D
DJDH

Bericht door DJDH »

ik zou voor de ckerheid maar ff je sproeier controleren....had ik ook, lijkt heel veel op jou probleem, en zat er een 1 zandkorreltje in...ff blazen en het is klaar

DJDH
Gast

Bericht door Gast »

ja dat bedoelde ik nou eigelijk dat je toevoer niet goed is gewoon hele cabra ff tere spul er uit en ff met luchtslang uitspuiten maar je hebt de cabra welk vaker uit elkaar gehad he ? of ben je nieuw naja als je hem uitelkaar haalt goed kijken want er is een inimini pentje moet ergens in steken als je die vergeet dan doet die het niet
Gast

Bericht door Gast »

ik zou effe nakijken of je tempratuur niet wat te hoog oploopt..
dit lijkt me een warmte vastloper...
maar ik kan het ook mis hebben...

dus kijk effe je koelvloeistof na..

suc 6..

Serge
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

koelvloeistof op een luchtgekoelde bike :roll:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Nou ik had een probleem met mijn minibike, maar dat was een 49cc. Het rubbbertje in de benzine kraan was kapot gedraaid en zat dus overal in m'n benzine kraan en zorgde ervoor dat ie niet dichtkon (dus er lag zo'n mooi plasje onder m'n bike altijd) en doordat de benzine niet goed doorliep schokte hij als ik bijvoorbeeld te snel optrok en vooral ook op z'n top.
Het zijn niet dezelfde symptomen als bij jou, maar ik denk ik post het toch even, het is de moeite waard om na te kijken.
Gesloten